پزو جلو می رود. پیش بینی تا 26.04.2023


USDMXN خرس‌ها با تشویق قدرت اقتصادی ایالات متحده، زیرا شریک تجاری اصلی مکزیک، مدیریت مؤثر تورم، تراز تجارت خارجی و رشد قیمت نفت است، ادامه می‌دهند. با این حال، وضعیت در ماه آوریل در حال تغییر است. اجازه دهید در مورد چشم انداز فارکس بحث کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی ماهانه پزوی اساسی مکزیک

همه بانک های مرکزی منتظر نیستند تا فدرال رزرو برخی اقدامات را انجام دهد. برخی از تنظیم کننده ها چرخه های محدودیت های پولی را زودتر کامل می کنند. در تئوری، پایان دادن به چرخه انقباض پولی باید پول محلی را تضعیف کند. با این حال، بلک راک پیشنهاد می‌کند که تنظیم‌کننده‌های بازارهای نوظهور می‌توانند از مسیر فدرال رزرو منحرف شوند و از کاهش ارزش پول خود جلوگیری کنند. شاهد این امر رشد شاخص ارز EM در پی تضعیف دلار آمریکا است. در عین حال، بزرگترین مدیر دارایی در جهان به سرمایه گذاران توصیه می کند به دلیل سیاست های مدیریت تورم موثر، حساب جاری متعادل و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی پایین، به ارزهایی مانند پزو مکزیک توجه کنند.

دینامیک MSCI ارزهای بازارهای نوظهور و دلار آمریکا

منبع: بلومبرگ

پزو در سال 2023 به دلیل انقباض پولی تهاجمی بانکیکو، قدرت اقتصاد شریک تجاری اصلی، ایالات متحده آمریکا و افزایش قیمت نفت، عملکرد عالی دارد. ادعا می کند که بهترین اجرا کننده فارکس است، پس از فورینت مجارستان. از آغاز چرخه محدودیت پولی در ژوئن 2021، نرخ بهره اصلی 725 واحد پایه در مقایسه با رشد نرخ بهره +475 واحد پایه در ایالات متحده افزایش یافته است. افزایش بازده بین اوراق قرضه مکزیک و ایالات متحده باعث تشویق این اوراق شده است USDMXN خرس ها با این حال، در ماه آوریل، بانک مرکزی شروع به اعلام توقف در روند افزایش نرخ کرد.

ویکتوریا رودریگز، فرماندار بانکسیکو، گفت که تنظیم کننده در بحبوحه کاهش تورم، هزینه استقراض را در همان سطح 11.25 درصد در ماه مه حفظ خواهد کرد. نرخ رشد قیمت مصرف کننده در نیمه اول آوریل از 6.58 درصد به 6.24 درصد کاهش یافت، که اندکی سریعتر از انتظار کارشناسان بلومبرگ بود. تورم اصلی از 8.03 درصد به 7.75 درصد کاهش یافت. در نتیجه، شانس افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه می از ۶۰ درصد کاهش یافت. پس از سخنرانی فرماندار Banxico در برابر پارلمان، آنها حتی پایین تر سقوط کردند.

دینامیک تورم مکزیک و نرخ بهره بانکیکو

منبع: بلومبرگ

به گفته گلدمن ساکس، اظهارات ویکتوریا رودریگز به این معنی است که برای بانک مرکزی راحت است که یک سیاست پولی فشرده را حفظ کند. ولز فارگو بر این باور است که به انقباضات پولی ادامه خواهد داد. بر اساس پیش بینی بانکیکو، تورم تا پایان سال 2023 به 4.8 درصد کاهش می یابد، رقم 5 درصد در پیش نویس بودجه مکزیک گنجانده شده است و برآورد اجماع کارشناسان بلومبرگ 5.13 درصد است.

ماهانه USDMXN طرح معاملاتی

به نظر من بحث افزایش نرخ سود یا حفظ آن در همان سطح باز است. در عین حال، تکمیل انقباض پولی فدرال رزرو نشان می دهد که USDMXN روند نزولی باید ادامه یابد این کاملا ممکن است که داده های قوی در مورد سفارشات کالاهای بادوام، تولید ناخالص داخلی و تورم در ایالات متحده منجر به تقویت موقت دلار آمریکا شود. با این حال، من جفت را در اصلاح می‌فروشم. سطح 17.5 که قبلاً اعلام شده بود و همچنین سطح 17.1، اهداف میان مدت برای شرکت های کوتاه هستند.

نمودار قیمت USDMXN در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/peso-goes-ahead-forecast-as-of-26042023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج