پزو مکزیک پیش می رود. پیش بینی از 08.03.2023


رشد پزو مکزیک به بالاترین حد 5 سال گذشته در برابر دلار آمریکا شایسته توجه دقیق است. پس از همه، دلار در حال حاضر قوی است. بنابراین، موفقیت های USDMXN خرس ها سزاوار احترام بیشتری هستند. اجازه دهید در مورد چشم انداز فارکس بحث کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی اساسی ماهانه پزو مکزیک

شرط بندی فوریه روی پزو مکزیک عالی عمل می کند. واحد پول دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین در طول پنج سال به بالاترین حد خود در برابر دلار آمریکا رسیده است. اکنون MXN در صدر فهرستی در میان سه دوجین از نقدشونده ترین واحدهای پولی است که توسط بلومبرگ ردیابی شده است. فقط سخنرانی جنگ طلبانه جروم پاول شور و شوق خرس های USDMXN را خنک کرد، اما بعید است که روند نزولی را از بین ببرد.

محرک های اصلی تقویت پزو جریان های سرمایه گذاری هستند. MXN از موقعیت همسایه با بزرگترین اقتصاد جهان که در حال حاضر قوی تر از حد انتظار است، استفاده کرد. توافق تجارت آزاد با ایالات متحده به مکزیک اجازه می دهد تا سرمایه گذاری مستقیم را افزایش دهد. در سال 2022، این شاخص به 35.3 میلیارد دلار رسید که بالاترین سطح از سال 2015 است. گزارش ها مبنی بر اینکه BMW 800 میلیون یورو برای توسعه تولید خودروهای الکتریکی هزینه خواهد کرد و تسلا قصد دارد یک کارخانه 5 میلیارد دلاری در شمال کشور بسازد، به کاهش USDMXN کمک کرد. . این اتفاق حتی زمانی رخ داد که دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی جهان تقویت شد.

در سال 2022، نقل و انتقالات مکزیکی شاغل در ایالات متحده رشد بی سابقه ای را نشان داد و به 4 درصد تولید ناخالص داخلی رسید. در ژانویه، آنها حتی بیش از 12.5٪ سالانه افزایش یافتند.

دلیل دیگر تقویت پزو نرخ بالاتر محدودیت پولی Banxico در مقایسه با فدرال رزرو است. رگولاتور مکزیک در ژوئن 2021 (9 ماه زودتر از همتای آمریکایی خود) در 14 جلسه متوالی شروع به تشدید سیاست پولی کرد و هزینه وام را از 4 درصد به 11 درصد افزایش داد. اسپرد با نرخ وجوه فدرال از 3.75٪ به 6.25٪ افزایش یافت که به تقاضای بیش از حد پزو در عملیات تجارت حمل و نقل کمک کرد.

پویایی فدرال رزرو و بانک مکزیک

منبع: فایننشال تایمز

نرخ کلیدی Banxico همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد، البته با سرعت کمتر، که توسط سخنان نمایندگان بانک مکزیک تایید می شود. به گفته عمر محیا، قائم مقام، هزینه استقراض نزدیک به سطوح مناسب برای تثبیت روند کاهش تورم است. آخرین افزایش 50 واحدی در ثانیه تصمیم درستی بود و مبارزه با تورم پایه به طور مداوم بالا ادامه دارد.

منفی اصلی پزو کاهش رشد تولید ناخالص داخلی ناشی از محدودیت های پولی تهاجمی Banxico است. بانک مرکزی پیش بینی می کند که اقتصاد مکزیک در سال 2023 به 1.6 درصد کاهش یابد که کمتر از برآورد قبلی 1.8 درصدی است. با این حال، ما در مورد یک روند جهانی صحبت می کنیم. در شرایط رشد انبوه نرخ ها، اقتصاد جهانی چاره ای جز از دست دادن تدریجی قدرت ندارد. نکته اصلی جلوگیری از رکود است. من معتقدم که رکود برای کشوری با همسایه قدرتمندی مانند ایالات متحده وحشتناک نیست.

ماهانه USDMXN طرح معاملاتی

پس از رسیدن به هدف تعیین شده قبلی 18، این اصلاح فرصتی عالی برای اضافه کردن به معاملات کوتاه قدیمی یا ایجاد معاملات جدید فراهم می کند. روی سطح 17.5 تمرکز کنید و فروش را ادامه دهید.

نمودار قیمت USDMXN در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/mexican-peso-goes-ahead-forecast-as-of-08032023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج