پوند از خطای BoE سود می برد. پیش بینی از 06.04.2023


تغییرات مثبت در اقتصاد بریتانیا، چرخه پولی مستمر BoE، عامل فصلی و بحران بانکی از GBPUSD تجمع آسیب پذیری دلار آمریکا نیز گاو نر استرلینگ را تشویق می کند. بعدش چی؟ اجازه دهید در مورد چشم انداز فارکس بحث کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی پوند اساسی ماهانه

هرچه پیش بینی ها بدتر باشد، فرصت ها بیشتر می شود. در اوایل سال 2023، بریتانیا ضعیف‌ترین اقتصاد در گروه G7 بود، بانک مرکزی انگلیس یک رکود طولانی‌مدت را پیش‌بینی کرد و بازار مشتقات روی پایان زودهنگام چرخه انقباض پولی شرط‌بندی کرد. این همه بدبینی محقق نشد و پوند به شدت پرتاب شد. پوند در حال حاضر بالاترین عملکرد را در بین ارزهای G10 دارد و با پیش بینی یک آوریل قوی فصلی به افزایش خود ادامه خواهد داد.

آیا GBPUSD رالی ناشی از پیش بینی اشتباه BoE است؟ در ماه نوامبر، طولانی‌ترین رکود در 100 سال گذشته در اقتصاد بریتانیا را برای هشت فصل متوالی با کاهش 2.9 درصدی تولید ناخالص داخلی پیش‌بینی کرد. در واقع، کاهش قیمت انرژی، بودجه عاقلانه جرمی هانت، و ریسک‌های سیاسی کمتر باعث شد که تولید ناخالص داخلی در اکتبر تا دسامبر کاهش نیابد و در اوایل سال 2023 شروع به رشد کرد.

پویایی پیش بینی های اقتصادی انگلستان

منبع: بلومبرگ

با این حال، بسیاری از تحلیلگران در اشتباه بودند. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که از میان اقتصادهای بزرگ جهان، تنها روسیه و بریتانیا در سال 2023 وارد رکود خواهند شد. به عنوان بهانه‌ای برای بانک انگلستان، می‌توان به فضای عدم اطمینان فزاینده اشاره کرد که در آن برآوردها در پایان سال 2022 انجام شد. نوسانات زیادی در شرایط مالی و قیمت انرژی بود.

در آغاز سال، پوند به دلیل انتظارات برای توقف چرخه انقباض پولی BoE تحت فشار قرار گرفت. پوند نیز ارز حساس به ریسک است. با این حال، BoE نرخ را برای یازدهمین بار متوالی در ماه مارس به 4.25 درصد افزایش داد. اقتصاددان ارشد BoE، Huw Pill، ادعا می کند که تنظیم کننده باید تا زمانی که تورم کاهش یابد، به افزایش نرخ بهره ادامه دهد. بازار مشتقه روی سقف نرخ 4.5 درصد شرط بندی کرده است. پوند نسبت به ریسک پذیری جهانی حساس است و باید توسط ثبات شاخص های سهام ایالات متحده حمایت شود.

GBPUSD از بحران بانکی سود برده است. بازار در نظر گرفت که بانک های بریتانیا نسبت به بانک های آمریکایی و اروپایی انعطاف پذیرتر هستند.

علاوه بر این، پوند معمولا در ماه آوریل تقویت می شود. از سال 2001 تا کنون تنها چهار بار در برابر دلار آمریکا در آوریل تضعیف شده است GBPUSD باید به تجمع ادامه دهد

GBP عملکرد ماهانه و سالانه

منبع: بلومبرگ

لازم به ذکر است که GBPUSD روند صعودی نیز با ضعف دلار آمریکا حمایت می شود. اگر در ماه فوریه، پس از یک سری گزارش های قوی داخلی ایالات متحده، سرمایه گذاران در مورد توسعه اقتصادی ایالات متحده بحث کردند و افزایش نرخ صندوق های فدرال را تا 5.7٪ پیش بینی کردند. در شرایط فعلی، اقتصاددانان از رکود در ایالات متحده و پایان چرخه انقباض پولی فدرال رزرو صحبت می کنند.

برنامه معاملاتی ماهانه برای GBPUSD

انتظارات پایین به دلیل افزایش غیرمنتظره پوند، سرمایه گذاران را به سمت بازگشت به پوند جذب کرد. گزارش مشاغل ضعیف ایالات متحده از این حمایت خواهد کرد GBPUSD به سمت اهداف قبلی در 1.26 و 1.28 حرکت کنید. این جفت می تواند تا 1.3 برسد، بنابراین خرید مناسب است.

نمودار قیمت EURUSD در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/pounds-benefits-from-boe-error-forecast-as-of-06042023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج