پوند/دلار آمریکا به‌عنوان ضعیف داده‌های منطقه یورو به گرین‌بک بازگشت


GBP/USD قیمت ها، تجزیه و تحلیل و نمودارها

• GBP/USD در روز جمعه اندکی کاهش یافت

• به نظر می رسد که ضعف در یورو/دلار آمریکا وجود داشته باشد

• روند صعودی کلی دست نخورده به نظر می رسد

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا به طور کلی قوی‌تر در روز جمعه ضعیف‌تر است، زیرا داده‌های ضعیف اقتصادی اروپا بر عدم قطعیت‌های رشد جهانی تأکید می‌کند و سرمایه‌گذاران عصبی را به سمت دلار بهشت ​​برمی‌گرداند. افزایش غیرمعمول نیم درصدی بانک انگلستان در جلسه قبل انتظارات را شکست داد، اما، شاید به طرز شگفت انگیزی، نتوانست استرلینگ را به بالاترین سطح چهارده ماهه 16 ژوئن برساند. بازارها از این بیم دارند که اگر بانک انگلستان بخواهد تورم داخلی را که در میان سرسختانه ترین بازارهای توسعه یافته قرار دارد، با موفقیت مهار کند، مجبور شود اقتصاد بریتانیا را به سمت رکود سوق دهد.

این اقتصاد در ابتدای سال جاری نسبت به پیش‌بینی‌ها انعطاف‌پذیرتر بوده است، اما همین قدرت در حال حاضر باعث افزایش تورم شده و احتمال افزایش نرخ‌ها را بیشتر می‌کند. داده های رسمی روز جمعه حاکی از افزایش غیرمنتظره خرده فروشی ها بود که با شروع گرم تابستان و کاهش قیمت سوخت افزایش یافت. علیرغم اقدام BoE در این هفته، تمرکز روز جمعه بازار ارز اروپا بر یورو بوده است. ارقام تاسف بار شاخص مدیران خرید برای آلمان و منطقه یورو گسترده بر ارز واحد تاثیر گذاشته است که استرلینگ را با خود کاهش داده است. بر اساس داده‌ها، فعالیت‌های تولیدی در ماه ژوئن به انقباض ادامه دادند و بخش‌های خدمات با نرخ بسیار پایین‌تری گسترش یافتند.

پوند می تواند برای یک دوره حرکت با جزر و مد تقاضای دلار آمریکا تنظیم شود تا اینکه بر اساس شایستگی خود یا عدم وجود آنها معامله شود. این به این دلیل است که هفته آینده تعداد بسیار کمی از اعداد اقتصادی رتبه اول بریتانیا را ارائه می دهد. تنها نسخه مهمی که در راه است، آخرین تصویر رسمی از تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول است. انتظار می‌رود این مقدار کمتر بازبینی شده باشد تا رشد سالانه 0.2 درصدی را از 0.6 درصد اولیه نشان دهد.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله GBP/USD

GBP/USD تجزیه و تحلیل فنی

نمودار با استفاده از نمای معاملاتی گردآوری شده است

GBP/USD همچنان یک سوگیری صعودی گسترده در کانال صعودی است که از 20 مارس آغاز شد و در هر صورت فقط یک تمدید از حرکت صعودی است که از پایین ترین سطح سپتامبر سال گذشته مشاهده شده است. این جفت توانسته اند در چند هفته گذشته بالای کانال قرار بگیرند، اما در آنجا خیلی راحت به نظر نمی رسیدند و اکنون به زیر آن بازگشته اند. این کانال در حال حاضر مقاومت 1.27788 را ارائه می دهد.

حمایت کوتاه مدت احتمالاً در اوج روزانه 8 می 1.26479 و حداکثر بسته شدن 8 ژوئن 1.25219 است. در زیر آن اولین فیبوناچی اصلاحی از صعود به قله های این ماه از پایین ترین سطح سپتامبر گذشته است. این به 1.22507 می رسد و آزمایش آن به این معنی است که روند صعودی فعلی به طور جامع شکست خورده است. با این حال، تا کنون نشانه‌های کمی وجود دارد که نشان دهد این جفت به سمت بالا خواهد رفت، حتی اگر در روند صعودی عقب‌نشینی ببیند. آنها می توانند کاملاً بدون نفی آن مشخص شوند.

اندیکاتور احساسات خود IG نشان می دهد که احتمال عقب نشینی و تثبیت وجود دارد. معامله گران در این پلتفرم نسبت به استرلینگ تعصب نسبتاً نزولی دارند، که با توجه به سطوح فعلی GBP/USD، شاید چندان تعجب آور نباشد.

–توسط دیوید کوتل برای DailyFX




منبع: https://www.dailyfx.com/news/gbp-usd-slips-back-as-weak-eurozone-data-favor-haven-greenback-20230623.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج