پوند رقیبی را انتخاب خواهد کرد. پیش بینی تا 12.01.2023


پوند بهترین عملکرد در سال جدید نیست، اما خارجی هم نیست. پیشرفت در مذاکرات درباره ایرلند شمالی و موضع جنگ طلبانه BoE از این حمایت حمایت می کند GBPUSD. اجازه دهید در مورد چشم انداز فارکس بحث کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی پوند بنیادی هفتگی

بازار ارز به معنای واقعی کلمه به آب و هوا بستگی دارد. جنگ در اوکراین و بحران انرژی مرتبط با آن، سرمایه گذاران در اوراق بهادار اروپا را نگران کرد. با این حال، کاهش قیمت گاز به پایین ترین سطح از پایان سال 2021، به نوعی بالشتک ایمنی برای اقتصادهای اروپایی تبدیل شده است. یورو افزایش یافت، پوند مسیر خود را برای مدت طولانی دنبال کرد. با این حال، آب و هوای مختلف در نقاط مختلف این قاره بر روی GBPUSD احساسات معامله گران

بر اساس پیش بینی های هواشناسان، هوای سرد در شمال غرب اروپا در هفته منتهی به 20 ژانویه خواهد آمد. دمای هوا در لندن 2.8 درجه کمتر از حد نرمال و در اسلو 3.5 درجه کمتر از میانگین خواهد بود. فراست هم اقتصاد بریتانیا و هم پوند را آزمایش خواهد کرد.

استرلینگ اخیراً با داده های داخلی نسبتاً منفی روبرو شده است که نشان می دهد این کشور در رکود و اظهار نظرهای جنگ طلبانه مقامات BoE قرار دارد. به گفته اقتصاددان ارشد Huw Pill، مشکلات اقتصادی بریتانیا برای ایالات متحده و منطقه یورو معمول است. به ویژه، افزایش شدید قیمت گاز مبنای افزایش تورم به 11.1 درصد در ماه اکتبر بود. در عین حال، اشتغال در بریتانیا به همان اندازه در ایالات متحده قوی است که خطرات فشار دستمزدهای بالا بر CPI را افزایش می دهد.

این ترکیب حاکی از تداوم طولانی مدت تورم بالا است و خواستار ادامه چرخه انقباض پولی BoE است. بازار اوراق مشتقه انتظار دارد که نرخ بهره تا تابستان 100 واحد پایه افزایش یابد و به 4.5 درصد برسد و تا سال 2024 در این سطح باقی بماند.

پوند نیز به عنوان شاخص بریتانیا تقویت می شود FTSE 100 عملکرد بهتری نسبت به S&P 500. نسبت آنها بهتر از سال 2010 در حال افزایش است. سهام شرکت های بریتانیایی ارزان و جذاب به نظر می رسند. جريان سرمايه از ايالات متحده به اروپا باعث تشويق اين امر خواهد شد GBPUSD گاو نر

پویایی شاخص های سهام انگلستان/نسبت شاخص های سهام ایالات متحده

منبع: بلومبرگ

علاوه بر این، ریسک پذیری جهانی افزایش یافته و برای استرلینگ مطلوب است و پیشرفت لندن و بروکسل در مذاکرات ایرلند شمالی در چارچوب برگزیت وجود دارد. با این حال، پوند نقاط ملایم بسیاری دارد، از جمله رکود اقتصادی و بدتر شدن بحران انرژی در میان هوای سرد. بنابراین، استراتژی های معاملاتی GBP باید انتخابی باشد.

برنامه معاملاتی هفتگی برای GBPUSD، EURGBP، GBPJPY و GBPCHF

به ویژه، همراه با خرید از GBPUSD با شکست مقاومت 1.223 در مواجهه با کاهش بیشتر نرخ تورم ایالات متحده و انقباض پولی توسط فدرال رزرو و همچنین تضعیف دلار آمریکا، می توان آن را نیز فروخت. GBPJPY و GBPCHF با اهداف 154.5 و 1.105. ورود هم مرتبط است EURGBP موقعیت های خرید با سود هدف در 0.896 و 0.906، زیرا بانک مرکزی اروپا سیاست پولی خود را با شدت بیشتری نسبت به BoE تشدید می کند.

نمودار قیمت GBPUSD در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/pound-will-choose-a-rival-forecast-as-of-12012023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج