پوند شرکت می کند. پیش بینی تا 16.03.2023


عملکرد بهتر اقتصاد انگلستان نسبت به آنچه انتظار می رفت و ثبات بیشتر سیستم بانکی بریتانیا در مقایسه با آمریکا و منطقه یورو، چشم انداز مثبتی را برای این کشور نشان می دهد. GBPUSD. اجازه دهید در مورد چشم انداز فارکس بحث کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی پوند بنیادی هفتگی

همه چیز در بازارهای مالی به هم پیوسته است و پوند به دلیل شکست در سیستم بانکی ایالات متحده از آشفتگی دور نمانده است. هنگامی که مشکلات مشابه در اروپا شروع شد، سقوط سهام کردیت سوئیس باعث تضعیف پوند در برابر دلار شد اما موقعیت آن را در برابر یورو تقویت کرد. سرمایه گذاران ممکن است فکر می کردند که سیستم بانکی بریتانیا قوی تر از منطقه یورو است، اما استدلال آنها باید به عنوان یک عامل موقت در نظر گرفته شود. بسیار مهم تر برای GBPUSD پاسخ به این سوال است که آیا وحشت در بازارها باعث می شود بانک مرکزی از برنامه افزایش نرخ بهره دور شود؟

همین یک هفته پیش، در نشست ماه مارس بانک انگلستان، اوراق مشتقه احتمال افزایش نرخ بهره را 90 درصد اعلام کرد. اکنون شانس افزایش نرخ ۲۵ واحدی به ۴۰ درصد کاهش یافته است در حالی که احتمال حفظ آن در همان سطح ۴ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافته است. سرمایه گذاران بر این باورند که اندرو بیلی و همکارانش اهمیت بیشتری به نوسانات بازار خواهند داد تا محرک های مالی از سوی جرمی هانت، وزیر خزانه داری آمریکا.

پویایی انتظارات برای نرخ بهره BoE

منبع: بلومبرگ

در شرایط عادی، تصمیم وزارت خزانه داری برای سرمایه گذاری سالانه 20 میلیارد پوند در اقتصاد بریتانیا ممکن است به عنوان یک استدلال به نفع شتاب بیشتر تورم و دلیلی برای ادامه چرخه انقباض پولی BoE تلقی شود. با این حال، شرایط فعلی غیرعادی است. بحران بانکی در ایالات متحده آمریکا آغاز شد و اروپا کنار نرفت.

پیش نویس بودجه جدید خوش بینانه به نظر می رسد. دولت با مشاهده تحولات مثبت در اقتصاد بریتانیا، که صندوق بین المللی پول آن را بدترین در میان کشورهای G7 می داند و بانک انگلستان بهبود آن را به سطوح قبل از همه گیری قبل از سال 2026 پیش بینی نمی کند، مزایای مالیاتی جدیدی را برای سرمایه گذاری تجاری پیشنهاد کرد، تصمیم گرفت. افزایش هزینه های نظامی و ارائه حمایت مالی به افرادی که تصمیم به بازگشت به کار دارند.

پویایی عملکرد اقتصادی در انگلستان، ایالات متحده آمریکا و منطقه یورو

منبع: فایننشال تایمز

بر اساس گزارش دفتر مسئولیت بودجه بریتانیا (OBR)، تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال 2023 به میزان 0.2 درصد کاهش می یابد که به طور قابل توجهی بهتر از پیش بینی قبلی 1.4- است. انتظار می رود تورم تا پایان دسامبر از 10.1 درصد فعلی به 2.9 درصد کاهش یابد. اعداد بسیار خوش بینانه به نظر می رسند و جرمی هانت را تشویق می کنند تا ادعا کند که اقتصاد بریتانیا قدرت خود را ثابت کرده است.

هنگامی که سیستم بانکی قوی تر از ایالات متحده و منطقه یورو به نظر می رسد و اقتصاد قوی تر از حد انتظار است، بانک انگلستان می تواند به چرخه انقباض پولی خود ادامه دهد و از پوند حمایت کند. این سناریو اگر فدرال رزرو شروع به رسیدگی به مشکلات موسسات اعتباری ایالات متحده کند و بازارها را به یک تغییر ناخواسته باور داشته باشد، محتمل تر خواهد بود.

برنامه معاملاتی هفتگی برای GBPUSD

در این سناریو، خرید آن منطقی است GBPUSD اگر قیمت مقاومت 1.2115 را بشکند. تداوم بحران بانکی و مشکلات مشابه در سایر کشورها و مناطق، فروش آن را مناسب خواهد کرد GBPCHF و GBPJPY با اهداف 1.095 و 156.5. برعکس، اگر فدرال رزرو و سایر رگولاتورها بتوانند مشکلات را به سرعت حل کنند، خرید مرتبط خواهد بود EURGBP.

نمودار قیمت GBPUSD در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/pound-takes-part-forecast-as-of-16032023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج