چرا طلا به عدم قطعیت پاسخ نمی دهد؟

بنابراین، با توجه به عوامل بنیادی، کاملاً منطقی است که انتظار داشته باشیم قیمت طلا حرکت صعودی داشته باشد. اما این بدان معنا نیست که ممکن است در این راه تاخیرهایی وجود داشته باشد. یکی از این موارد می تواند انتشار معلق ارقام CPI ایالات متحده در اواخر امروز باشد. همانطور که بحث شد، انتظار می رود تورم یک بار دیگر کاهش یابد.

انتظار می رود در سال جاری نرخ وجوه فدرال رزرو بالای 5.0 درصد باقی بماند، اما تورم به چیزی حدود 3.0 درصد کاهش یابد. این بدان معناست که انتظار می رود “عقلانیت” در بازارهای بدهی احیا شود. اما قبل از آن، بازارها باید تعدیل کنند، که می‌تواند به معنای شرایطی باشد که ریسک افزایش می‌یابد، اما قیمت طلا افزایش نمی‌یابد، ممکن است برای مدتی طولانی‌تر ادامه پیدا کند.

تجارت اخبار مستلزم دسترسی به تحقیقات بازار گسترده است – و این کاری است که ما بهترین کار را انجام می دهیم.

باز کردن حساب زنده


منبع: https://www.orbex.com/blog/en/2023/02/why-isnt-gold-responding-to-uncertainty

دلایل زیادی برای سرمایه گذاران برای جستجوی پناهگاه های امن وجود دارد، به ویژه اخیرا. اما طلا برای رسیدن به سطح 1900 دلار در هر اونس تلاش کرده است. اگرچه ممکن است در نهایت آن را تا این حد بالا ببرد، اما هنوز قابل توجه است که این مدت طولانی طول می کشد. برخی از چیزهای اساسی در جریان است که می تواند این پدیده را توضیح دهد، و همچنین برخی از چیزهای غیرعادی دیگری که در فضای فارکس اتفاق می افتد.

ابرها جمع می شوند

حتی با وجود ضعیف‌تر شدن ارزش دلار اخیرا، طلا هنوز نتوانسته است به اندازه‌ای که پیش‌بینی می‌شد حرکت کند. رویدادهای دیگری نیز در فضای طلا وجود دارد که کمتر تبلیغاتی دارند، مانند تولید برش فری پورت در اندونزی به دلیل سیل. در همین حال، چین در ماه گذشته بیش از 5 میلیارد دلار طلا خرید و آن را به ذخایر خود اضافه کرد. این سومین ماه رشد ذخایر در چین بود و مطابق با گسترش ذخایر فلزات گرانبها توسط بانک های مرکزی جهانی است.

قیمت ها کند می شود

گاوهای نر طلا می توانند فهرستی طولانی از دلایل برای حمایت از موقعیت خود تهیه کنند. از انتظار بلندمدت رکود اقتصادی گرفته تا نگرانی های فوری تر در مورد “بحران بالون” بین ایالات متحده و چین. در واقع، پس از تایید ایالات متحده برای ساقط کردن چهار “شیء” در چند روز گذشته، اشتهای ریسک افزایش یافت. بازار سهام به قیمت پناهگاه های امن از جمله طلا رشد کرد.

مسئله این است که در شرایط عادی، بدهی باید بازگشت سرمایه را ایجاد کند. یعنی نرخ سود بالاتر از تورم باشد. این یک “نرخ بازده واقعی مثبت” است. هر چه بدهی طولانی تر باشد، تورم بالاتر از آن باید پرداخت شود. اما در حال حاضر، تورم بالاتر از نرخ بهره است، به این معنی که هر کسی که نقدینگی را حفظ کند، پول خود را از دست می دهد. برای مثال، خرید اوراق خزانه، زیان خالص ایجاد می کند. این بدان معناست که سرمایه گذاران باید به دنبال جایگزین هایی برای سرمایه گذاری باشند که بدهی نیستند.

به طور کلی، طلا به عنوان یک ذخیره ارزش در نظر گرفته می شود. مشمول تورم نیست بنابراین، در دوره‌هایی که انتظار می‌رود تورم افزایش یابد، طلا به طور کلی بهره بیشتری می‌گیرد. اما، اگر تورم به اوج خود برسد و شروع به کاهش کند، این علاقه شروع به کاهش می کند. به خصوص در محیطی با نرخ های بهره بالاتر، که می تواند بسیاری از ضررهای ناشی از تورم مورد انتظار را جبران کند.

در حال حاضر اوضاع کمی کج شده است

بیشتر از طلا به طور خاص، سایر مکانیسم های قیمت گذاری در وضعیتی هستند که از نظر اقتصادی غیرمنطقی است. این می تواند منجر به این حرکات تا حدی متناقض یا تا حدودی نامنظم در دارایی ها، مانند طلا شود. اما همچنین چیزهایی مانند نفت خام، مس و حتی ارز. به ویژه دلار که مبنای قیمت گذاری بسیاری از دارایی ها در سراسر جهان است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج