چگونه می توانید از چشم انداز تونلی در معاملات جلوگیری کنید

سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا سناریوی با احتمال بالا همانطور که انتظار می رفت اجرا شد؟
  • اگر نه، آیا عوامل دیگری وجود دارد که سوگیری اولیه شما را پشتیبانی کند؟ یا کاهش ضرر در این مرحله منطقی تر است؟
  • آیا نتایج بالقوه دیگری وجود داشت که ممکن است از دست داده باشید؟ و اینها چگونه می توانند روی سوگیری بازار تاثیر بگذارند؟
  • آیا عواملی وجود دارد که می تواند از ایده اصلی تجارت شما عقب نشینی کند؟
  • کدام رویدادهای آینده ممکن است همچنان بر موقعیت شما تأثیر بگذارد و چگونه؟

خطر، البته، تثبیت بیش از حد بر یک طرح منحصر به فرد است که نتیجه آن است دید تونلی. به‌عنوان معامله‌گران، این می‌تواند ما را از دیدن احتمالات جایگزین و برنامه‌ریزی برای آنها نادیده بگیرد.

احتمالاً زمانی این را تجربه کرده‌اید که استاپ ضرر خود را تغییر داده‌اید در حالی که معامله دقیقاً مطابق میل شما پیش نمی‌رود یا زمانی که تلاش می‌کنید تعصب خود را تغییر دهید، حتی زمانی که بازار علائم واضحی برای انجام این کار به چشم می‌خورد.

یک راه برای جلوگیری از کور شدن توسط دید تونلی و سقوط در تشدید تعهد در تجارت این است که هدایت معاینات منظم در مورد موقعیت معاملاتی و عوامل فعلی بازار.

همانطور که وضعیت را دوباره ارزیابی می کنید و سوگیری هایی را شناسایی می کنید که دیگر به محیط فعلی بازار مربوط نمی شوند، باز فکر کردن در مورد اینکه آیا ارزش نگه داشتن یک معامله را دارد یا نه آسان تر می شود.


منبع: https://www.babypips.com/trading/how-you-can-avoid-tunnel-vision-in-trading-2023-01-06

گرانت به این الگو اشاره می کند تشدید تعهد

این به این دلیل اتفاق می‌افتد که انسان‌ها موجودات را منطقی می‌کنند و دائماً به دنبال توجیه باورهای قبلی به عنوان راهی برای تسکین نفس و تأیید تصمیم‌های گذشته ما هستند.

ایجاد یک ایده تجاری معمولاً شامل برنامه ریزی ورود و خروج بر اساس یک نتیجه خاص است.

این همه خوب و خوب است، به خصوص که تجارت بیشتر در مورد سود بردن از تنظیمات با احتمال بالا است.

تشدید تعهد عامل اصلی شکست های قابل پیشگیری است. گرانت خاطرنشان می کند که اینجاست که سخاوت – ترکیبی از اشتیاق و پشتکار که اغلب به عنوان یکی از عوامل اصلی موفقیت مورد تحسین قرار می گیرد – می تواند جنبه تاریک خود را نشان دهد.

افراد دارای سخاوتمندی حتی در کارهایی که شکست در آنها اجتناب ناپذیر است، تمایل بیشتری به ادامه مسیر دارند. ترفند این است که مرز باریک بین پشتکار قهرمانانه و سرسختی احمقانه را ببینید، سپس اقدامات لازم را برای اصلاح مسیر انجام دهید.

همانطور که یکی از نویسندگان مورد علاقه من آدام گرانت در کتاب خود می نویسد دوباره فکر کن:

«وقتی خودمان را وقف برنامه‌ای می‌کنیم و آن‌طور که می‌خواستیم پیش نمی‌رود، اولین غریزه ما معمولاً تجدیدنظر در آن نیست. در عوض، ما تمایل داریم که منابع بیشتری را در برنامه دوبرابر کنیم.»

خواه این شامل معامله حول برآوردهای بازار برای یک گزارش اقتصادی یا واکنش قیمت مورد انتظار به سطوح فنی باشد، ما اغلب برنامه ریزی های دقیقی را با درجاتی از تثبیت روی یک سناریوی خاص انجام می دهیم.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج