کانال هواساز داکت اسپلیت فن‌کوئل کولر دریچه بازدید پیشه و مهارت مشهد، ابوطالب دیوار

در دستگاههای فن کویلی که نیاز به منفذِ ورودیِ هوای زیادی به داخلِ محفظه‌ی داخلیِ فن کویل هست برای حفظِ استانداردِ ورودیِ هوا و همچنین شکیل تر شدنِ نمای بیرونیِ دریچه بازدید داکت اسپلیت، از دریچه بازدید داکت اسپلیت ترکیبی استفاده می‌شود. برای مثال، بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان از شیارهای پرّه z، در کناره های طولیِ درب دریچه بازدید و ورق پانچ در قسمت داخلیِ درب استفاده کرد. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ترکیبی هم به صورت وزنه‌ای و هم به صورت لولایی تولید می‌شود.

خ- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با شیارِ پره Z

با اتصال درب به فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی و نیز با تعبیه قفل های زیمنسی نوبت به انجام عملیات رنگ می‌رسد. این عملیات توسط دستگاه پاششِ رنگ پودری الکتروستاتیک به تمام سطوح داخلی و بیرونی دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی شروع و با قرار دادنِ دریچه در داخل کوره رنگ تکمیل می‌گردد.پس از انجام این مراحل و اتمام مراحل پخت رنگ، دریچه بازدید داکت اسپلیت را از کوره خارج و توسط کاورهای مشمعی ضدضربه میپوشانیم تا صحیح و سالم به محل پروژه انتقال و در جای دریچه بازدید داکت اسپلیت خود تعبیه گردد. پس از اتمام مراحل ساخت فریم برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می‌شود. لازم به ذکر است با توجه به جانماییِ دستگاه در سقف،محل شیارها روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت یا در وسط یا در یکی از کناره های درب انتخاب می‌شود تا به بهترین وجه بتوان به دستگاه فن کویل امکان هوارسانی ایجاد نمود. با اتمام ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به اتصال درب به فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می نماییم. این اتصال به وسیله‌ یک لولای فلزی انجام می گیرد.در واقع لولا را از یک طرف به دیواره‌ی فریم و از طرف دیگر به دیواره‌ی دربِ دریچه بازدید داکت اسپلیت با پرچ متصل می نماییم.

کانال هواساز داکت اسپلیت فن‌کوئل کولر دریچه بازدید پیشه و مهارت مشهد، ابوطالب دیوار

اما در صورتی که محیط شما با توجه به نوع کاربری به هوای بسیار پاکی نیاز دارد می‌ توانید یک فیلتر مناسب اضافی نیز بر روی این دریچه نصب کنید. یکی از مهمترین مزیت های استفاده از دریچه داکت اسپلیت این است که زیبایی محیط حفظ می‌ شود. خیلی از افراد از اینکه با نصب سیستم های تهویه در سقف و یا دیوار، ظاهر محل کار یا خانه شان نامناسب شده راضی نیستند.

  • برای زیباترشدنِ نمای دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان از کدرنگ های متنوع بهره گرفت.
  • از این نوع دریچه در محیط‌های صنعتی، تالارها، سالن‌ها و ورزشگاه‌ها که ارتفاع سقف آنها بیش از 4 متر است استفاده می‌شود.
  • تعدادِ پرّه های zدر روی دریچه بازدید داکت اسپلیت به میزانِ فشارِ مکشِ دستگاه بستگی دارد.
  • برای ساخت این دریچه بازدید داکت اسپلیت ابتدا نسبت به قطعه‌ی محیطیِ آن یعنی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می نماییم.
حال پس از آنکه ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به اتمام رسید باید به فکر اتصال درد به فریم باشیم. در واقع لولا را از یک طرف به دیواره فریم و از طرف دیگر به دیواره در دریچه بازدید داکت اسپلیت با پرچ وصل می نماییم. حال باید تمام سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت با رنگ پودری الکترواستاتیک پوشش داده شود و این محصول درون کوره قرار گرفته و در اصطلاح پخت گردد.

خرید فوری به قیمت خودرو این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز با توجه به نیازِ دستگاه داکت اسپلیت در طرح ها و رنگ های متنوع قابل تولید و عرضه می‌باشد. برش اضلاع فریمِ دریچه بازدید فن کویل بر این منوال صورت گرفته و پس از آن نسبت به گوشه زنیِ هریک از این اضلاع اقدام می کنیم.برای اتصال گوشه های کار باید از یک قطعه فلزی بنام کرنر استفاده کرد.این کرنر در واقع نقش جوش را برای اتصال بازی می کند.با تدارک فریم باید جای پیچ ها را بر روی آن ایجاد نمود.این جای پیچ ها، هم می تواند بر روی نمای فریم و هم بر روی دیواره ی فریم دریچه بلزدید فن کویل ایجاد شود. سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی با رنگ کوره ای در انواع رنگهای متنوع از قبیل سفید،کرم و… درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندیِ لولایی بوسیله قفل زیمنسی باز و بسته می شود. این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از عمومی ترین انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت می باشد.در این مدل هم جنس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و هم جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از آلومینیوم است.

اگر هوای برگشت دستگاه هواساز از طریق کانال هوا تامین شود، ساختار درب دریچه به صورت ساده خواهد بود. اما اگر هوای برگشت فن کویل از طریق این دریچه تامین شود، روی درب آن باید شیار تعبیه شود. برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت نیاز است که قابی طراحی شود تا ورق بر روی ان سوار شود. معمولا از کلاف های 3 سانتی متری استفاده می‌شود تا دریچه ای کاملا استاندارد ساخته شود ولی اگر در مکانی که قرار است دریچه بازدید داکت اسپلیت نصب شود شکل گونیایی خاصی داشته باشد از کلاف های 5 سانتی متری برای ساخا دریچه بازدید داکت اسپلیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریچه‌های دیفیوزر گردابی یا خورشیدی

ابعاد داخلی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت در این مرحله از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، زیرا با احتساب دومیل بادخور از طرفین و همچنین در نظر گرفتن ضخامت لولا در یکی از اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به برش ورق درب دریچه بازدید فن‌کویل اقدام می‌شود. برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده لولایی، ابتدا بر اساس ابعاد کلاف زیرکار، ابعاد را به صورت صفرتاصفر استحصال مینماییم و به میزان نیم سانت از هر بُعد از این سایزها کم می نماییم و بر اساس این مقادیر اقدام به برشِ اضلاع فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می نماییم. وقتی هر چهارضلع از ابعادِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آماده شد،این اجزا به وسیله‌ی گوشه ‌یا کُرنرهای فلزی به صورت پِرِسی به هم متصل می‌شوند و تشکیلِ چهارچوبه‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را می‌دهند. پس از آماده شدنِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به تدارکِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می نماییم. در این مدل از دریچه بازدید داکت اسپلیت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت کاملاً صاف، بدون شیار و منافذ هوا طراحی و ساخته می‌گردد. برای ابعاد متوسط به پایین از ورق یک میل برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌گردد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج