کاهش ارزش دلار در پی انتشار CPI افزایش ین از BOJ توسط Investing.com

Investing.com – دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا در روز جمعه کاهش یافت و پس از کاهش تورم ایالات متحده، راه را برای فدرال رزرو برای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره ادامه داد.

دلار آمریکا از اواخر سال گذشته پس از کاهش نرخ بهره در حال افزایش بوده است و این ضعف در روز پنجشنبه پس از اینکه داده ها نشان داد که تورم در دسامبر کاهش یافته است، افزایش یافت.

با کمک اطلاعات منتشر شده در اوایل روز جمعه که نشان می داد اقتصاد بریتانیا در ماه نوامبر از رشد متوسطی برخوردار بوده است، به 1.2210 رسید.

پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا، روز پنجشنبه در یک سخنرانی گفت: «افزایش 25 واحد پایه در آینده مناسب خواهد بود».

این شاخص در هفته جاری به سمت کاهش 1.6 درصدی پیش می رود که بدترین عملکرد آن از اوایل نوامبر تاکنون است.

BOJ در ماه دسامبر بازار را با افزایش باند بازده اوراق قرضه 10 ساله خود غافلگیر کرد و عملا شرایط پولی را سخت تر کرد و انتظار می رود هفته آینده نیز حرکت مشابهی انجام شود.

در قیمت 1.0846، نزدیک به بالاترین سطح 9 ماهه معامله شد، در حالی که ارقام تورم نهایی در فرانسه نشان می دهد که از 7.1 درصد در نوامبر به 6.7 درصد در دسامبر در ماه دسامبر، مطابق با ارقام تورم اولیه اولیه برای ماه، کاهش یافته است.

0.4 درصد کاهش یافت و به 6.7147 رسید، در حالی که یوان پس از بهبود وضعیت چین، به دلیل بهبود اقتصاد چین پس از کاهش بیشتر اقدامات ضد کووید توسط دولت، نزدیک به بالاترین سطح شش ماهه معامله شد.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/dollar-weakens-in-wake-of-cpi-release-yen-climbs-ahead-of-boj-2979724

توسط پیتر پرستار

در ساعت 03:05 ET (08:05 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، با 0.1 درصد کاهش به 101.965 رسید و به پایین ترین سطح خود از ژوئن در اوایل جلسه کاهش یافت.

در جاهای دیگر، با افت 0.6 درصدی به 128.51، جفت به سطوحی که از پایان ماه مه سال گذشته مشاهده نشده بود، سقوط کرد، زیرا ین از گمانه زنی های فزاینده سود می برد و در هفته آینده با افزایش تورم در کشور، مجبور به چرخش دیگری خواهد شد.

پس از اینکه بانک مرکزی ایالات متحده پس از چهار افزایش متوالی 75 واحد پایه در سال، در ماه دسامبر نرخ بهره را 50 واحد پایه افزایش داد، این احتمالاً منادی کاهش بیشتر در موضع سختگیرانه پولی فدرال رزرو خواهد بود.

نسبت به اکتبر 0.1 درصد افزایش یافت که بهتر از افت 0.3 درصدی مورد انتظار بود، اما رشد نسبت به سه ماه قبل تا نوامبر 0.3 درصد کاهش یافت.


© رویترز

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج