کاهش دلار به دلیل ترس از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی رویترز، بازگشایی چین خوش‌بینی را افزایش می‌دهد

دونگ چن، رئیس تحقیقات اقتصاد کلان آسیا در Pictet Wealth Management، در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: «کاری که BOJ در پایان سال 2022 انجام داد، نشان می‌دهد که آقای کورودا در تلاش است تا کار را برای جانشین خود آسان‌تر کند. هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ در ماه آوریل از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

سنگاپور (رویترز) – در حالی که سرمایه گذاران به این فکر کردند که فدرال رزرو ممکن است به پایان چرخه افزایش نرخ خود نزدیک شود و بازگشایی چین باعث افزایش تقاضا برای دارایی های پرریسک تر شده است، دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای اصلی در نزدیکی پایین ترین سطح هفت ماهه خود سقوط کرد. .

بازارها به طور فزاینده ای تردید دارند که فدرال رزرو مجبور باشد برای کاهش تورم نرخ های بهره را بالای 5 درصد بگیرد، زیرا اثرات افزایش نرخ تهاجمی آن در سال گذشته از قبل احساس شده است. سرمایه گذاران اکنون انتظار دارند که نرخ ها تا ژوئن به کمتر از 5 درصد برسد.

توسط Rae Wee

دلار نیوزلند با 0.13 درصد افزایش به 0.6378 دلار رسید که با 0.6411 دلار در سه هفته گذشته، فاصله چندانی ندارد. دو ارز ضد پود به طور گسترده ای به عنوان پراکسی مایع برای .

بازگشایی سریع مرزهای چین به دنبال محدودیت‌های همه‌گیر، همچنین باعث تقویت دیگری به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر به دور از جذابیت امن دلار شد، به طوری که دلار استرالیا حساس به ریسک در جلسه قبل به اوج بیش از چهار ماهه 0.6950 دلار رسید. آخرین بار با 0.03 درصد افزایش در 0.69155 دلار بود.

رئال برزیل در جلسه قبل روند پیروزی سه روزه خود را شکست و آخرین بار پس از هجوم حامیان رئیس جمهور سابق ژایر بولسونارو به پایتخت، به 5.2546 در هر دلار رسید. تا ساعت آسیا در روز سه شنبه هنوز معامله نشده بود.

جورج ساراولوس، رئیس تحقیقات ارز خارجی در این باره گفت: «افزایش بزرگ دلار آغاز شده است بانک دویچه (ETR:).

استرلینگ 0.08 درصد کاهش یافت و به 1.21705 دلار رسید، پس از اینکه روز دوشنبه به بالاترین سطح سه هفته ای 1.2209 دلار رسید و جلسه را 0.73 درصد بالاتر به پایان رساند.


© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های دلار آمریکا و یوان چین در این تصویر تصویری دیده می‌شوند که در 14 ژوئن 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر

در جاهای دیگر، ین ژاپن 0.1 درصد بالاتر رفت و به 131.73 در هر دلار رسید، که حمایت از تضعیف دلار آمریکا و تغییرات غیرمنتظره بانک ژاپن (BOJ) در سیاست منحنی بازده خود در اواخر سال گذشته بود.

یورو آخرین بار با 0.07 درصد افزایش به 1.0739 دلار رسید و نزدیک به اوج هفت ماهه 1.07605 دلاری جلسه قبل بود که به دلیل کاهش ارزش دلار بود.

آخرین خرید 6.7755 در هر دلار، پس از رسیدن به بالای 5 ماهه نزدیک به 6.7590 در اوایل جلسه.

Tareck Horchani، رئیس معاملات کارگزاری اصلی در Maybank Securities گفت: «مدیران صندوق های تامینی پس از بازگشایی کامل در چین اندکی نزولی شده اند.

گزارش اشتغال هفته گذشته نشان داد که در حالی که اقتصاد ایالات متحده در ماه دسامبر به افزایش شغل اضافه کرد، رشد دستمزدها نیز کاهش یافت.

سرمایه گذاران اکنون توجه خود را به سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر روز سه شنبه و به داده های تورم ایالات متحده در روز پنجشنبه معطوف خواهند کرد، که می تواند چشم انداز مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را شفاف تر کند.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/dollar-languishes-as-fed-rate-hike-fears-recede-china-reopening-boosts-optimism-2976678

در برابر سبدی از ارزها، پس از افت 0.7 درصدی و رسیدن به پایین ترین سطح هفت ماهه 102.93 در جلسه قبل، 0.03 درصد کاهش یافت و به 103.14 رسید.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج