کاهش قیمت نفت خام و ترس از کندی چین

خیلی چیزها به دومین اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین بستگی دارد. پس از نزدیک به سه سال تحمل صفر برای کووید، مشخص شد که دولت چین امروز محدودیت‌ها را کاهش داد و الزام افراد برای نشان دادن تست‌های منفی برای سفر به داخل کشور را کنار گذاشت. تولید محلی تنها در صورتی متوقف می شود که منطقه دارای ریسک بالا باشد، به این معنی که بهره وری صنعتی احتمالا در کوتاه مدت تا میان مدت افزایش خواهد یافت.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/falling-crude-oil-prices-and-china-slowdown-fearsبه طور خلاصه، عدم اطمینان بیشتر در مورد رشد جهانی پیش رو و عملکرد متضاد بین دو اقتصاد بزرگ جهان وجود دارد. این دیدگاه توسط صندوق بین المللی پول (IMF) که اخیراً اعلام کرده است کاهش رشد جهانی در حال انجام است، تأکید می کند. صندوق بین‌المللی پول اخیراً پیش‌بینی رشد جهانی خود را برای سال 2022 با 0.4 درصد کاهش به 3.2 درصد و 0.9 درصد به 2.7 درصد در سال 2023 کاهش داد.

بهبود تولید صنعتی در چین از انتظارات رشد حمایت می کند و همچنین ممکن است بر تورم در این کشور تأثیر بگذارد. در روز پنجشنبه زمانی که نرخ تورم چین در ماه نوامبر منتشر می شود، بینشی دریافت خواهیم کرد. پیش از این در سطح 2.1 درصد، اجماع آخرین نتایج را در سطح 1.6 درصد به صورت سالانه مشاهده می کند. برخلاف اقتصاد ایالات متحده، اقتصاد چین در پی همه‌گیری به دلیل اقدامات قرنطینه در مناطق صنعتی کلیدی گرم نشد، به این معنی که تورم هنوز نسبتاً پایین است. سپس دوباره، قبل از بازگشت چین به نرخ رشد معمول خود، کوهی وجود دارد که باید از آن بالا رفت.

داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده چین (PPI) یکی دیگر از انتشارات کلیدی است که در روز پنجشنبه باید تماشا کرد. PPI برای نوامبر در سال جاری در سطح منفی 1.4 درصد در مقایسه با سطح قبلی منفی 1.3 درصد به صورت سالانه مشاهده شده است. این را با پیش‌بینی‌های مربوط به PPI سال به سال ایالات متحده مقایسه کنید که قرار است در روز جمعه منتشر شود. تورم انرژی که در سطح 7.2 درصد در نوامبر سال جاری و قبلاً در سطح 8 درصد در سال 2021 مشاهده شد، به قیمت تولیدکننده در ایالات متحده وارد شد.

اگرچه این خط پایه در معرض عدم قطعیت استثنایی است، ریسک ها به شدت به سمت نزول وزن می شوند و نگرانی های مربوط به رکود در حال افزایش است. چشم انداز اقتصادی منطقه ای MENA پاییز 2022 صندوق بین المللی پول.

در میانه کاهش شدید و ناگهانی قیمت نفت خام و ترس از کاهش رشد چین، بازارها به دنبال داده های کلیدی اقتصاد کلان هستند که ممکن است به معنای تفاوت بین رشد جهانی و رکود در کوتاه مدت باشد.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

قیمت نقدی نفت خام از اوج حدود 122 دلار در هر بشکه که در تابستان مشاهده شد کاهش یافته است و در زمان نگارش این مقاله به سمت 70 دلار در هر بشکه در حرکت است. هنگامی که جنگ در اوکراین و عدم اطمینان در مورد تامین انرژی از منطقه در نظر گرفته می شود، این یک چرخش غیرمنتظره از وقایع است که از تلاش های اقتصاد جهانی برای کناره گیری از همه گیری COVID-19 حمایت می کند.

در سطح عرضه بنیادی، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 25 نوامبر 12.58 میلیون بشکه کاهش یافت. داده های جدید اواخر امروز منتشر می شود و اجماع شاهد کاهش 3.305 میلیون بشکه ای در هفته منتهی به 2 دسامبر است. به نظر می رسد این نشان دهنده این باشد. تقاضای سالم و عرضه در دسترس آیا پس از سه چهارم نوسان در بازارهای انرژی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تقاضا و عرضه به تعادل برسد؟

چین محدودیت های COVID-19 را کاهش می دهد

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج