کاهش یورو با ورود آلمان به رکود، مقیاس دلار به بالاترین حد خود در 2 ماه گذشته توسط رویترز

کن چئونگ، استراتژیست ارشد آسیایی FX در بانک میزوهو، انتظار دارد تا زمانی که داده‌های اقتصادی چین بهبود را نشان دهد یا بانک خلق چین برای ثبات بازار ارز اقدامی سیاسی انجام ندهد، یوان تحت فشار باقی بماند.

دلار آمریکا از تقاضا برای پناهگاه‌های امن سود برده است، در حالی که تنها یک هفته برای حل و فصل مذاکرات سقف بدهی قبل از “تاریخ X” اول ژوئن باقی مانده است، زمانی که خزانه داری هشدار داده است که قادر به پرداخت تمام صورت حساب های خود نیست.

در برابر ین، دلار به بالاترین حد خود از 30 نوامبر به 139.705 رسید.

معامله گران انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری را از 75 واحد پایه قبلی به یک چهارم در ماه دسامبر کاهش دادند.


© رویترز. عکس فایل: یک پوستر تبلیغاتی که خدمات مبادله رنمینبی (RMB) یا یوان، دلار آمریکا و یورو را تبلیغ می‌کند، در بیرون در فروشگاه ارز خارجی در هنگ کنگ، چین در 13 اوت 2015 دیده می‌شود. رویترز/تایرون سیو/عکس فایل

روبرتو میالیچ، استراتژیست UniCredit FX، گفت: “محرک های اصلی در حال حاضر ریسک گریزی جهانی … و قیمت گذاری مجدد در امتداد منحنی رو به جلو ایالات متحده است.”

آخرین نشانه ضعف از آلمان بود، جایی که اقتصاد در سه ماهه اول کمی کاهش یافت و پس از رشد منفی در سه ماهه چهارم سال 2022 در رکود قرار گرفت.

آخرین نگرانی توسط Fitch مطرح شد، که رتبه بندی بدهی “AAA” ایالات متحده را در معرض دید منفی قرار داد، که پیشروی برای کاهش احتمالی رتبه در صورتی که قانونگذاران با افزایش سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری موافقت نکنند.

پس از آنکه شاخص‌های اقتصادی اخیر به کاهش تقاضای مصرف‌کننده اشاره کردند و نشان دادند که بهبود پس از همه‌گیری در حال حاضر سیر خود را طی کرده است، به پایین‌ترین سطح شش ماهه خود ادامه داد و به 7.0903 در هر دلار در بازار فراساحل سقوط کرد.

وی افزود: «هر دو دلار را در قیمت پیشنهادی تیز نگه می‌دارند و احتمالاً مانع از برگشت کامل قدرت فعلی دلار می‌شوند، حتی اگر یک معامله (سقف بدهی) منعقد شود و ریسک‌پذیری از سر گرفته شود».

استفان ملین، تحلیلگر ارشد بانک دانسکه می گوید: «این هفته ریسکی نداشت و به طور کلی به نفع دلار بود.

این ارز که ارز را در برابر شش همتای اصلی از جمله یورو اندازه گیری می کند، با 0.3 درصد افزایش به 104.16 رسید که بالاترین رقم از 17 مارس است.

استرلینگ پس از اینکه برای مدت کوتاهی به پایین ترین سطح خود از 3 آوریل به 1.2332 دلار رسید، 0.1% کاهش یافت.

نوشته ساموئل ایندیک

ملین بانک دانسکه همچنین با اشاره به داده های این هفته Ifo و PMI گفت: “ما در این هفته شاهد برخی از داده های کلان متقابل آتلانتیک متفاوت بودیم و در حالی که آلمان یورو نیست، حرکت در اقتصاد به طرز خیره کننده ای ضعیف است.”

لندن (رویترز) – در حالی که تایید شد آلمان در بزرگترین اقتصاد اروپا در رکود قرار دارد، یورو روز پنجشنبه سقوط کرد، در حالی که دلار به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته رسید و از تقاضای امن بهره مند شد زیرا نگرانی ها در مورد نکول آمریکا افزایش یافت.

در همین حال، تشدید علائم ضعف اقتصادی در اروپا باعث کاهش ارزش یورو در برابر دلار شد.

پول ایالات متحده همچنین با یک سری شرط‌بندی برای کاهش نرخ‌های فدرال رزرو در سال جاری حمایت شده است و اقتصاد در برابر تأثیرات کمپین انقباضی بانک مرکزی تا کنون مقاوم بوده است.

دلار استرالیا به دلیل روابط تجاری نزدیک، تأثیر ضعف اقتصادی چین را به شدت احساس کرده است و به پایین ترین سطح 6 و نیم ماهه 0.6520 دلار سقوط کرده است.

آنها همچنین شانس افزایش یک چهارم واحدی دیگر در ژوئن را افزایش داده و به حدود 1 به 3 رسانده اند، پس از اینکه چند مقام فدرال رزرو اخیراً مخالف به نظر می رسند، و صورتجلسه آخرین جلسه فدرال رزرو نشان داد که “تقریبا همه” سیاست گذاران خطرات صعودی را برای تورم مشاهده کردند. .

یورو حدود 0.2 درصد کاهش یافت، به اندازه ای که پایین ترین سطح دو ماهه خود را به 1.0715 دلار بازگرداند.

دلار نیوزیلند همچنان تحت تاثیر انحراف ناگهانی بانک مرکزی در روز چهارشنبه بود که باعث کاهش 2.2 درصدی شد. 0.5% دیگر کاهش یافت و به کمترین میزان خود از اواسط نوامبر به 0.6069 دلار رسید.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/dollar-ascendant-amid-resilient-us-economy-haven-demand-3090353

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج