کیوی به پایان می رسد. پیش بینی تا 24.05.2023


برخلاف فدرال رزرو که انتظار فرود نرمی دارد، بانک مرکزی نیوزلند رکود اقتصادی را پیش بینی می کند. RBNZ انقباض پولی را به پایان رسانده است و فدرال رزرو همچنان می تواند نرخ را افزایش دهد. چی میگه؟ بیایید در مورد چشم انداز فارکس بحث کنیم و آن را بسازیم NZDUSD طرح معاملاتی

پیش بینی ماهانه دلار نیوزلند

وقتی تورم جهانی کاهش می یابد، مهم نیست که چقدر نرخ ها را بالا برده اید یا با چه شدتی این کار را انجام داده اید. مهم است که چه زمانی پایان می دهید. بانک مرکزی نیوزلند با بستن درها بر روی تشدید بیشتر سیاست های پولی پس از افزایش نرخ نقدی به 5.5 درصد، کیوی را کاهش داد. NZDUSD در حال حاضر 1.5% سقوط کرد و به خوبی می تواند به کاهش ارزش خود ادامه دهد.

دوازدهمین محدودیت پولی متوالی RBNZ توسط 21 نفر از 25 کارشناس رویترز پیش بینی شده بود و برای سرمایه گذاران تعجب آور نبود. RBNZ از اکتبر 2021 تا کنون به طور منحصر به فردی بر روی مهار تورم متمرکز شده است و نرخ ها را 525 واحد پایه افزایش داده است. این تهاجمی ترین خط مشی سختگیرانه آن از زمان معرفی نرخ رسمی نقدی در سال 1999 بوده است. ولینگتون سریعتر از واشنگتن عمل کرد، اما این کمکی نکرد. دلار نیوزلند پس از شروعی چشمگیر در سال 2022، لیوی حدود 6 درصد از ارزش خود را نسبت به اوج های فوریه خود از دست داد. پایان چرخه محدودیت پولی و رکود پیش‌بینی‌شده توسط بانک مرکزی، چشم‌انداز NZDUSD را نزولی می‌کند.

پیش بینی RBNZ برای نیوزیلند

منبع: بلومبرگ

با این حال، پیش بینی های RBNZ در ماه می بسیار مثبت تر از پیش بینی های ماه فوریه به نظر می رسد. نظر بانک مرکزی متاثر از پیش بینی های دولت بود که به هیچ وجه کاهش تولید ناخالص داخلی را شاهد نیست. وزارت خزانه داری بر این باور است که بازیابی بلایای طبیعی، رونق گردشگری و سیاست مالی کمتر محدودکننده بیشتر از آنچه پیش بینی می شد از اقتصاد حمایت می کند. با این حال، مقامات خاطرنشان می کنند که رشد همچنان کند است و بازار کار رو به وخامت است.

پیش بینی دولت نیوزلند برای تولید ناخالص داخلی

منبع: بلومبرگ

به نظر می رسد بانک مرکزی برآوردها را با واقعیت منطبق می کند. بازارها بیشتر نگران پیش‌بینی اوج نرخ نقدی در سطح فعلی و عدم تمایل به تغییر آن تا اواسط سال 2024 هستند. کارشناسان بلومبرگ با این تصمیم مخالفند. آنها بر این باورند که اثرات انقباض پولی، RBNZ را مجبور خواهد کرد تا در اوایل سال 2023 نرخ بهره را کاهش دهد.

علاوه بر این، سرمایه گذاران به تدریج توهمات خود را در مورد انتقال فدرال رزرو به محرک های پولی از دست می دهند. احتمال رشد نرخ وجوه فدرال در ماه ژوئن توسط مشتقات 37٪ و در ژوئیه – 49٪ برآورد شده است. واگرایی سیاست پولی از خرس های NZDUSD حمایت خواهد کرد.

دلیل دیگر روند نزولی کیوی این است که اقتصاد چین کندتر از حد انتظار در حال بهبود است. سیتی گروپ درباره یک “تله اعتماد” هشدار داد، در حالی که آکسفورد اکونومیکس می نویسد که اقتصاد “به دیوار بزرگ برخورد می کند.” با این حال، اوضاع ممکن است در نیمه دوم سال 2023 تغییر کند. اگر اقتصاد پیشرو آسیا شتاب بگیرد، کیوی روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت.

ماهانه NZDUSD طرح معاملاتی

به هر حال، پیش‌بینی‌ها همچنان یک فرضیه هستند، در حالی که روند نزولی NZDUSD به دلیل واگرایی در سیاست‌های پولی RBNZ و فدرال رزرو و همچنین شکاف رشد بین دو اقتصاد ادامه دارد. من فروش را توصیه می کنم NZDUSD با اهداف 0.6 و 0.59.

نمودار قیمت NZDUSD در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/kiwi-comes-to-end-forecast-as-of-ot-24052023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج