گاوهای GBP/USD از پایین ترین سطح افت قابل توجه روزانه حرکت می کنند

در همین حال، کاترین مان، عضو کمیته سیاست پولی بانک انگلستان روز دوشنبه سخنرانی کرد و از افزایش بیشتر نرخ‌های بهره بانک مرکزی اروپا حمایت کرد. او گفت که مکث کردن، خطر یک «بوجی سیاست» گیج کننده را به همراه خواهد داشت. با نگاهی به آینده، Huw Pill و فرماندار اندرو بیلی شنیده خواهند شد.

آنها گفتند: «با این حال، حداقل در حال حاضر، حتی این مطالعه بد ماهانه بریتانیا را به رکود وارد نمی کند. در سطح بخشی، ما به دنبال کاهش 0.5 درصدی در بخش خدمات هستیم (بازار: -0.4٪)، اما فکر می کنیم که تولید قوی خودرو باعث افزایش 0.2 درصدی تولید تولید شده است (بازار: -0.2٪).

بلندگوهای بانک مرکزی روی شیر

در مجموع، بازارهای سهام جهانی برای شروع هفته کاهش یافتند و دلار آمریکا دوباره پس از افزایش روز جمعه به دلیل بازار کار ایالات متحده تقویت شد که نشان می دهد نرخ بهره برای مدت طولانی تری بالاتر خواهد ماند. در میان رشد اقتصادی نسبتاً قوی، بانک‌های مرکزی در حال مبارزه برای کاهش تورم هستند.

در نمودار روزانه، این با تصحیح تکانه نزولی روزانه مطابقت دارد، اما فیبوناچی 38.2 درصد، سطح هدفمندی در چنین سناریوهایی، در حدود منطقه روانی 1.2150 بالاتر است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gbp-usd-bulls-move-in-from-the-lows-of-a-significant-daily-drop-202302070053


اشتراک گذاری:

  • هفته شلوغی برای پوند/دلار آمریکا با رشد داخلی و سخنرانان بانک مرکزی در پیش است.
  • گاوهای GBP/USD در حال تلاش برای اصلاح قدرت دلار آمریکا هستند.
  • در نمودار روزانه، فیبوناچی 38.2% در اطراف ناحیه روانی 1.2150 قرار دارد.
در این رابطه، تعداد زیادی از مقامات فدرال رزرو نیز در این هفته سخنرانی خواهند کرد. ما بعداً امروز در جلسه نیویورک از سخنان رئیس جروم پاول خواهیم شنید و لحنی که توسط رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا پیشنهاد شده است، می تواند جنگ طلب باشد. او گفت که گزارش مشاغل قوی ژانویه این احتمال را افزایش می دهد که بانک مرکزی نیاز به افزایش نرخ بهره به بالاتر از حد انتظار سیاست گذاران دارد.

بوستیک در مصاحبه تلفنی روز دوشنبه به بلومبرگ نیوز گفت: «احتمالاً به این معنی است که ما باید کمی بیشتر کار کنیم. و من انتظار دارم که این منجر به افزایش نرخ بهره بیشتر از آنچه در حال حاضر پیش‌بینی می‌کردم باشد.»

تحلیل تکنیکال پوند/دلار آمریکا

GBP/USD در روز 1.2025 ثابت است تا جایی که وارد جلسه توکیو می شویم و قیمت تا کنون به 1.2013-1.2027 باریک چسبیده است. پوند استرلینگ در آغاز این هفته با تمرکز معامله گران بر روی داده های رشد بریتانیا و سخنرانان بانک انگلستان، به پایین ترین سطح یک ماهه خود در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.

GBP/USD برای سه روز متوالی در وضعیت قرمز بسته شده است و با توجه به مرحله هفته، می‌توانیم در آستانه تثبیت و حرکت به سمت شورت‌های ارزان قیمت باشیم:

تحلیلگران TD Securities توضیح دادند که “اعتصابات بیشتر، کاهش بازدید از بیمارستان ها و بارش برف سنگین احتمالا باعث کاهش شدید تولید ناخالص داخلی دسامبر شده است.”

با این حال، همانطور که تصویر بالا نشان می‌دهد، خرس‌ها می‌توانند در کمین حرکت به سمت بالا برای آزمایش شکست منطقه ساختار (BoS) نزدیک به 1.2090 باشند.

تحلیلگران Danske Bank می‌گویند: «ما همچنان انتظار داریم که BoE در ماه مارس افزایش 25 واحدی نهایی را داشته باشد. انتظارات ما کمتر از قیمت فعلی بازار است (در حال حاضر 34 واحد در ثانیه تا ژوئن 2023) زیرا ما انتظار داریم بقیه اعضای کمیته BoE به طور فزاینده ای در بحبوحه ضعیف شدن پس زمینه رشد و تسهیل شرایط بازار کار، به طور فزاینده ای کمتر جنگ طلب باشند. به گفته تحلیلگران، بازارها در طول نیمه دوم سال 2024 40 واحد کاهش قیمت دارند، در حالی که ما پیش بینی خود را از اولین کاهش در ابتدای سال 2024 حفظ می کنیم.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج