ین احمق صندوق های تامینی. پیش بینی از 03.04.2023


اگر دلیل تقویت اخیر ین بحران بانکی بود، پس سقوط بعدی آن به دلیل افزایش قیمت نفت است. این امر کسری تجارت خارجی ژاپن را افزایش می‌دهد و فدرال رزرو را بیشتر احتمال می‌دهد که به انقباضات پولی ادامه دهد. اجازه دهید در مورد چشم انداز فارکس بحث کنیم و یک را بسازیم USDJPY طرح معاملاتی

پیش بینی بنیادی ین هفتگی

صندوق های تامینی از ابتدای سال تاکنون دو بار روی ین ژاپن اشتباه کرده اند. در ابتدا فعالانه آن را می فروختند، اما با توجه به بحران بانکی و انتظارات عادی سازی پولی بانک مرکزی با استاندار جدید، USDJPY به شدت کاهش یافت گروه DWS، مورگان استنلی و جی پی مورگان چیس ادعا کردند که روند قدرتمند جدیدی در فارکس ظاهر شده است و فروش این جفت را توصیه کردند. USDJPY ناگهان چرخید و بالا رفت.

پویایی پوزیشن های سفته بازانه USDJPY و ین

منبع: بلومبرگ

تصمیم غیرمنتظره اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز، سرمایه گذاران را متحیر کرده است. قیمت نفت افزایش یافت و برخی از تحلیلگران درباره شتاب احتمالی تورم آمریکا ابراز نگرانی کردند. اگر قیمت های مصرف کننده در ایالات متحده به بالاترین حد خود برسد، فدرال رزرو باید به انقباض پولی ادامه دهد.

قیمت اوراق خزانه داری ایالات متحده کاهش یافت در حالی که بازدهی افزایش یافت و از این حمایت حمایت کرد USDJPY رشد به دلیل سیاست کنترل بازده BoJ و دارایی های عظیم خزانه داری که متعلق به سرمایه گذاران ژاپنی است، ین همچنان پاسخگوی اوراق قرضه ایالات متحده است. از آغاز برنامه تسهیل کمی، BoJ به ارزش 465 تریلیون ین اوراق قرضه دولتی دولتی معادل 3.55 میلیارد دلار خریداری کرده است. در نتیجه، صندوق های داخلی 206 تریلیون ین در اوراق بهادار خارجی سرمایه گذاری کرده اند.

پویایی نفت و بازدهی خزانه

منبع: بلومبرگ

تصمیم غیرمنتظره اوپک پلاس باعث کاهش ارزش ین شده است. ضعف ین تنها ناشی از افزایش بازدهی خزانه داری نیست. ژاپن واردکننده خالص محصولات انرژی است. علاوه بر این، این کشور با کسری تجارت خارجی روبرو بوده است. رشد قیمت برای برنت و WTI وضعیت فعلی را بدتر می کند زیرا شکاف بین واردات و صادرات را از نظر ارزش افزایش می دهد. به گفته سومیتومو میتسوی بانکینگ، ادامه روند صعودی قیمت نفت باعث کاهش ین خواهد شد.

فکر نمی کنم اوضاع برای ین آنقدر بد باشد. فدرال رزرو روی تورم اصلی متمرکز شده است، که باید در بحبوحه سرد شدن بازار کار و کاهش تقاضای داخلی، به کندی ادامه دهد. چرخه انقباض پولی باید به زودی پایان یابد، که می تواند دلار آمریکا را تضعیف کند. اگر اشتباه می کنم و نرخ وجوه فدرال به 5.5 درصد یا 5.75 درصد افزایش می یابد، اقتصاد ایالات متحده با رکود مواجه خواهد شد و از USDJPY خرس ها

هفتگی USDJPY طرح معاملاتی

علاوه بر این، BoJ باید عادی سازی پول را آغاز کند، زیرا فرماندار جدید چاره ای ندارد. بنابراین، من فرض می کنم USDJPY روند کاهشی باقی می ماند و افزایش فعلی یک اصلاح است. اگر قیمت به زیر 132.85 و 132.5 برود مربوط به فروش خواهد بود.

نمودار قیمت USDJPY در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/yen-fools-hedge-funds-forecast-as-of-03042023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج