ین از BoJ می خواهد که تسلیم شود. پیش بینی از 09.01.2023


علیرغم اظهارات مبنی بر عدم تغییر اساسی در سیاست پولی، سرمایه گذاران بانک مرکزی آمریکا را باور ندارند. قبلاً تنظیماتی را در سیاست کنترل منحنی بازده اعمال کرده است. در مورد USDJPY? بیایید در مورد این موضوع صحبت کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی بنیادی ین هفتگی

هر چه فرد در گرفتن یک تصمیم مهم بیشتر به تأخیر بیفتد، عواقب بدتری خواهد داشت. BoJ گامی برداشت و محدوده هدف بازده اوراق قرضه 10 ساله خود را از +/-0.25% به +/-0.5% افزایش داد و بازار مشتقه انتظار دارد این روند ادامه داشته باشد. بانک مرکزی باید به عادی سازی سیاست های پولی ادامه دهد. معاملات آتی حاکی از افزایش نیم واحدی دیگر دامنه معاملات است، در حالی که سوآپ های نرخ بهره حاکی از افزایش 24 واحدی نرخ بهره در سال 2023 است. خرید بر اساس انتظارات، ین را در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح شش ماهه رساند. و اگرچه USDJPY خرس ها کمی ناامید به نظر می رسند، آنها باید به زودی ادامه دهند.

اگرچه بانک مرکزی ژاپن می گوید تصمیم ماه دسامبر آن به معنای تغییر اساسی در سیاست پولی نیست، اما بازار سخنان هاروهیکو کورودا را درست مانند سخنرانی های جروم پاول تفسیر می کند. سرمایه گذاران به قانونگذاران اعتماد ندارند فدرال رزرو در تلاش است ثابت کند که در بلندمدت به افزایش نرخ وجوه فدرال ادامه خواهد داد. BoJ اصرار دارد که منفعل خواهد ماند. به رویارویی آشکار با بازار می رود زیرا اگر کنترل منحنی بازدهی نبود، بازده اوراق 10 ساله بسیار بالاتر بود.

پویایی بازده واقعی و ضمنی اوراق قرضه ژاپنی

منبع: بلومبرگ

خریدهای برنامه ریزی نشده اوراق قرضه ژاپن در اوایل سال 2023 شاهد دیگری بر این است که مبارزه وجود دارد. هفته گذشته، BoJ تمایل خود را برای خرید مقدار نامحدود اوراق قرضه 2 ساله و 5 ساله و همچنین اوراقی با سررسید 1 تا 25 ساله به ارزش 600 میلیارد ین اعلام کرد. به این ترتیب، بانک ژاپن می تواند تقریباً کل بازار اوراق قرضه را خریداری کند. نیمی از آن را در اختیار دارد.

با این حال، راه دیگری وجود دارد – تسلیم شدن. طبق انتظار سرمایه گذاران، تنظیم کننده می تواند با گسترش محدوده هدف و افزایش نرخ بهره به عادی سازی سیاست پولی خود ادامه دهد. هرچه تنظیم کننده بیشتر مقاومت کند، عواقب بدتری خواهد داشت. کمبود نقدینگی در بازار اوراق قرضه ژاپن، همراه با کاهش نقدینگی در بازار بدهی جهانی، می‌تواند باعث سقوط شود.

عجیب است که بانک ژاپن حجم خریدهای ETF سهام را به پایین ترین سطح از مارس 2021 کاهش داده است. یعنی برخی اقدامات مربوط به عادی سازی پولی در حال حاضر در حال انجام است، بنابراین آیا ارزش به تعویق انداختن گام های تعیین کننده را دارد؟

پویایی خرید ETF سهام توسط BoJ

منبع: بلومبرگ

را USDJPY روند نزولی به دلیل تمایل فدرال رزرو برای کاهش سرعت انقباض پولی و تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای دنبال کردن مسیر عادی سازی پولی آغاز شد. این روند باید در سال 2023 ادامه یابد. علاوه بر این، بازدهی خزانه داری ایالات متحده در بحبوحه نگرانی سرمایه گذاران در مورد رکود اقتصادی آتی در اقتصاد ایالات متحده کاهش یافته است.

هفتگی USDJPY طرح معاملاتی

بنابراین، هنوز هم مربوط به فروش است USDJPY کاهش به اهداف قبلی در 130.2 و 127.6 در اصلاحات نشان داده شده است. اگر قیمت از مقاومت 132.65 بالاتر نرود، برای فروش نیز مرتبط خواهد بود.

نمودار قیمت USDJPY در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/yen-asks-boj-to-surrender-forecast-as-of-09012023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج