ین ضعیف است. پیش بینی تا 27.02.2023


در آینده نزدیک هیچ رکودی در اقتصاد ایالات متحده وجود نخواهد داشت و بانک ژاپن، حتی تحت رهبری جدید، به دنبال سیاست پولی فوق العاده آسان خواهد بود. این همه به چه معناست USDJPY? اجازه دهید در مورد چشم انداز فارکس بحث کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی بنیادی ین هفتگی

بازارها ممکن است هر از گاهی اشتباه کنند. در ژانویه، سرمایه گذاران امیدوار بودند که اقتصاد ضعیف ایالات متحده، فدرال رزرو را وادار کند که در سال 2023 به عقب نشینی کند. آنها همچنین انتظار داشتند که شتاب تورم ژاپن به 4.2٪، بالاترین سطح در بیش از 40 سال گذشته، و یک رئیس جدید بانک را مجبور کند. ژاپن برای ادامه عادی سازی پولی که از دسامبر آغاز شد. این ایده ها ارسال شد USDJPY به پایین ترین حد خود در 8 ماه گذشته در ژانویه رسید. با این حال، وقتی مشخص شد که واقعیت متفاوت است، این جفت به سرعت بالا رفت.

همین یک هفته پیش، سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که هاروهیکو کورودا در آخرین نشست BoJ خود در ماه مارس، نسبت به جانشین خود حسن نیت نشان دهد و کنترل منحنی بازدهی را کنار بگذارد. با این حال، رئیس بانک ژاپن که در ماه آوریل سمت خود را ترک می کند، به نظر نمی رسد که مایل به برآورده کردن انتظارات بازار باشد. او استدلال می کند که افزایش تورم به 4.2 درصد یک پدیده موقتی است که به دلیل تمایل تولیدکنندگان به انتقال هزینه های فزاینده به دوش مصرف کنندگان است. وضعیت ژاپن اساساً با ایالات متحده متفاوت است. هاروهیکو کورودا انتظار دارد که CPI در هر دو سال مالی 2023 و 2024 به زیر 2٪ کاهش یابد.

پویایی تورم ژاپن

منبع: بلومبرگ

با سخنرانی کازوئو اوئدا، کاندیدای اصلی ریاست بانک مرکزی، فشار بیشتری بر ین وارد شد. به گفته وی 4.2 درصد رقمی است که باید اوج باشد. انتظار می رود تورم تا اواسط سال مالی آینده به کمتر از هدف کاهش یابد و منطقی است که BoJ به یک سیاست پولی فوق العاده آسان پایبند باشد. کازوئو اوئدا فکر نمی‌کند که این مأموریت اوست که سیاست‌های پولی شگفت‌انگیزی که همه مشکلات را حل می‌کند، اتخاذ کند. بانک مرکزی همچنان باید داده های دریافتی را در نظر بگیرد.

به گزارش ساکسو کپیتال مارکتز، اظهارات خنثی رئیس بعدی بانک ژاپن، برخلاف انتظارات جنگ طلبانه بازار، حاکی از آن است که USDJPY دوباره بلند خواهد شد گلدمن ساکس با این موافق است، و پیشنهاد می کند که حتی یک تغییر جنگ طلبانه در بانک مرکزی نیز از ین حمایت نمی کند. افزایش نرخ USDJPY توسط اسپرد بازده اوراق قرضه آمریکا و ژاپن حمایت خواهد شد.

پویایی USDJPY و اسپرد بازده اوراق قرضه ایالات متحده و ژاپن

منبع: بلومبرگ

به گفته Nordea Markets، نرخ وجوه فدرال در بحبوحه اقتصاد قوی و بازگشت تورم به رشد می تواند به 6٪ افزایش یابد و بازده خزانه 10 ساله می تواند تا 4.5٪ باشد. اگر این مورد است، USDJPY روند صعودی ادامه خواهد داشت.

هفتگی USDJPY طرح معاملاتی

در واقع، ین مزیت های اصلی خود را از دست داده است – تغییر شیطنت آمیز بانک مرکزی ژاپن پس از تغییر رئیس جمهور و انتظارات رکود قریب الوقوع در اقتصاد ایالات متحده، که در ژانویه به کاهش بازدهی خزانه داری کمک کرد. مگر اینکه داده های داخلی ایالات متحده بدتر نشود USDJPY تجمع باید ادامه یابد در همان زمان، سطح 134.2 که قبلاً به عنوان مقاومت عمل می کرد، در حال حاضر به عنوان حمایت اصلی عمل می کند. تا زمانی که قیمت بالاتر باشد، خرید با اهداف 138 و 141 مرتبط خواهد بود.

نمودار قیمت USDJPY در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/yen-is-weak-forecast-as-of-27022023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج