ین مسیر را تغییر می دهد. پیش بینی تا 23.11.2022


زمانی که فدرال رزرو به شدت نرخ بهره را افزایش می دهد یک چیز است و وقتی سرعت انقباض پولی را کاهش می دهد وضعیت متفاوتی است. USDJPYحساس به اقدامات بانک مرکزی آمریکا، مجبور به تغییر مسیر می شود. بیایید در مورد این موضوع صحبت کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی بنیادی ین هفتگی

درخواست های OECD از بانک های مرکزی در سراسر جهان برای ادامه چرخه افزایش نرخ بهره با وجود تهدید رکود در توکیو شنیده نمی شود. بانک ژاپن همچنان به این شعار پایبند است که قیمت های مصرف کننده به خودی خود در سال مالی آینده کاهش می یابد. و این در شرایطی است که تورم در ماه اکتبر به 3.6 درصد افزایش یافته است، که بالاترین سطح از سال 1982 است. در آن زمان، بحران خاورمیانه، ناشی از جنگ ایران و عراق، منجر به وقفه در عرضه نفت و افزایش قیمت انرژی شد.

به گفته هاروهیکو کورودا، افزایش نرخ بهره در شرایط فعلی می تواند به بهبود اقتصاد ژاپن پایان دهد. رشد دستمزدها باید از 2.1 درصد فعلی به 3 درصد افزایش یابد تا BoJ شروع به تشدید سیاست های پولی کند. تا زمانی که درآمدهای واقعی جمعیت کندتر از تورم رشد می کند، محرک های پولی مورد نیاز است.

پویایی تورم ژاپن

منبع: بلومبرگ

موقعیت منفعل BoJ محرک اصلی بود USDJPY تجمعی که در ژانویه تا اکتبر برگزار شد. با این حال، زمانی که یک رگولاتور به یک سیاست پولی بسیار آسان پایبند باشد، در حالی که فدرال رزرو به شدت نرخ‌ها را افزایش می‌دهد، یک چیز است، و زمانی که مرکز ایالات متحده می‌خواهد انقباض پولی خود را به حالت تعلیق درآورد، موضوع دیگری است. با توجه به اینکه اوج هزینه های استقراض ایالات متحده 5 تا 5.25 درصد در شرف رسیدن است، بازارها بر اساس انتظارات در حال افزایش هستند، بنابراین جای تعجب نیست که سرمایه گذاران دلار را بفروشند.

در عین حال، سرمایه گذاران بیش از حد بر سقف نرخ وجوه فدرال متمرکز هستند و از این نکته غافل می شوند که چه مدت می توان آن را در سطح بالا نگه داشت. به گفته گلدمن ساکس، بازدهی 10 ساله خزانه داری بیشتر سال های 2023-2024 را بالای 4 درصد سپری می کند، زیرا تورم بالا باقی می ماند و فدرال رزرو تا پایان سال آینده به سختی سیاست های پولی را کاهش می دهد. شکاف بازدهی قابل توجه بین اوراق قرضه ایالات متحده و ژاپن به جریان سرمایه از آسیا به آمریکای شمالی کمک می کند و تشویق می کند. USDJPY گاو نر

گلدمن ساکس معتقد است که شاخص دلار تنها در 3-6 ماه زمانی که شفافیت بیشتری در مورد مسیر نرخ وجوه فدرال وجود داشته باشد به اوج خود می رسد. در این میان، هنوز برای صحبت در مورد فروش دلار زود است. به نظر من، بانک چشم انداز میان مدت دلار آمریکا را کاملاً درست توصیف کرد. در کوتاه مدت، روز شکرگزاری، یک هفته کاری کوتاه، و اشارات فدرال رزرو مبنی بر کاهش سرعت انقباض پولی، که احتمالاً در صورتجلسه نشست نوامبر FOMC منعکس می شود، اشتهای جهانی برای ریسک را افزایش داده و نرخ را کاهش می دهد. USDJPY.

هفتگی USDJPY طرح معاملاتی

احتمال اینکه فدرال رزرو در ماه دسامبر هزینه های استقراض را 50 واحد افزایش دهد از 52 درصد به 76 درصد در ماه گذشته افزایش یافته است. سرمایه گذاران در حال حاضر بر تغییر آتی در نرخ وجوه فدرال متمرکز شده اند، که می تواند سرنخی از روند آینده سهام، اوراق قرضه و دلار آمریکا بدهد. من فکر می کنم انتشار صورتجلسات نوامبر FOMC امکان جمع آوری آن را فراهم می کند USDJPY شورت در ریباند از سطح 141.8 وارد شد.

نمودار قیمت USDJPY در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/yen-changes-the-route-forecast-as-of-23112022/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج