ین ژاپن به عنوان انقباض بانک ژاپن در کانون توجه است. USD/JPY کمتر؟


ین ژاپن، USD/JPY، دلار آمریکا، BoJ، PMI چین، نفت خام، طلا – نقاط صحبت

  • را ین ژاپن حمایت پایدار امروز به عنوان دلار آمریکا اسلایدها
  • BoJ سیاست های پولی راهی برای رسیدن به همتایان جهانی دارد
  • در حالی که بازارها احتمالات را می سنجند، چین بر روی طناب کووید گام برمی دارد

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن امروز به تقویت خود ادامه داد و USD/JPY برای اولین بار از ژوئن سال گذشته به زیر 130 سقوط کرد.

چرخش بانک مرکزی ژاپن در مورد سیاست در دسامبر منجر به گمانه زنی هایی در مورد انقباض بالقوه بیشتر در سال 2023 شده است. ژاپن امروز در تعطیلات است و واکنش داخلی به اقدامات تا کنون در این هفته ممکن است قابل توجه باشد.

دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای دیگر ضعیف تر شده است و حرکت روز دوشنبه را معکوس کرده است. بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده در سراسر منحنی روزی متفاوت داشته است، در حالی که بازدهی اوراق بهادار 10 ساله چند واحد پایه اضافه می کند، اما بخش میانی منحنی از دست می دهد.

در آخر هفته، کریستالینا جورجیوا، مدیر صندوق بین المللی پول، هشدار داد که یک سوم جهان در سال جاری با رکود اقتصادی مواجه خواهد شد و تاکید کرد که چین و اتحادیه اروپا به طور همزمان در حال کند شدن هستند.

به نظر می رسد بازار با نحوه تفسیر تغییر رویکرد چین در مقابله با کووید-19 درگیر است. از یک طرف، پیش بینی می شود که احتمالا دومین اقتصاد بزرگ جهان و زنجیره های تامین مرتبط با آن آزاد شود.

از سوی دیگر، پتانسیل گسترش سریع ویروس تهدیدی برای ایجاد اختلال در بهبود اقتصادی است. رئیس جمهور شی جین پینگ دیروز به این چالش ها اذعان کرد.

با توجه به اینکه PMI تولید Caixin که امروز منتشر شد، اطلاعات چینی ضعیف باقی می ماند. برای دسامبر 49.0 بود، به جای 49.1 پیش بینی و 49.4 قبلی.

این به دلیل یک اشتباه بزرگتر در چاپ رسمی PMI تولید دیروز در 47.0 به جای 47.8 پیش بینی شده و 48.0 قبلی است.

پس از اینکه وزیر خارجه چین گفت که چین به دنبال خطوط ارتباطی بازتر خواهد بود، تمایل خود را برای روابط بهتر با ایالات متحده نشان داد. سهام چین با افزایش اندک ثابت هستند، اما سایر شاخص های سهام APAC عمدتا در قرمز هستند.

قرارداد آتی WTI نزدیک به 80 دلار در بشکه است در حالی که قرارداد برنت در زمان چاپ کمی بالاتر از 86.50 دلار است. طلا و نقره[افزایشمناسبیرادرطولنشستآسیاییبهثبترساندهاند[posteddecentgainsthroughtheAsiansession

با نگاهی به آینده، آلمان امروز تعداد زیادی از داده های تورم و مشاغل را خواهد داشت. سپس ایالات متحده و کانادا بعداً شماره PMI را دریافت خواهند کرد.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله USD/JPY

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY به زیر پوسته ای از پایین ترین سطح ها و نقاط شکست رسیده است. در عین حال، به زیر میانگین متحرک ساده 260 روزه (SMA) رفته است و ممکن است نشان دهد که حرکت نزولی در حال آشکار شدن است.

سطوح حمایت قبلی ممکن است اکنون تا SMA 260 روزه که در حال حاضر نزدیک به 131.60 است، مقاومت نشان دهد.

از جنبه نزولی، ممکن است یک شکاف در سطوح حمایت تا پایین ترین سطح قبلی در 126.32 وجود داشته باشد

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر




منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-springs-to-life-as-bank-of-japan-tightening-is-in-focus-lower-usd-jpy-20230103.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج