یورو با کاهش نرخ تورم ایالات متحده، داده های چین در تمرکز

ارقام خرده فروشی بریتانیا روز جمعه منتشر می شود و انتظار می رود از 0.6 درصد در اکتبر به 0.3 درصد در نوامبر کاهش یابد. مقایسه سالانه ابری تر از ماهانه به نظر می رسد. خرده فروشی در ماه نوامبر در مقایسه با منفی 6.1 درصد در مدت مشابه سال گذشته، منفی 5.6 درصد است.

به نظر می رسد این سه وضعیت جدی در اقتصاد جهانی در سه ماهه آینده ادامه داشته باشد و بر رشد چین و منطقه گسترده تر تأثیر بگذارد.

از میان این عوامل، حداقل یکی – محدودیت‌های چین برای کووید – در راه خروج است و می‌توان ادعا کرد که انقباض پولی جهانی به تدریج و در راستای نشانه‌های تشویق کننده کاهش تورم کاهش خواهد یافت. در مورد تأثیر جنگ در اوکراین بر قیمت انرژی، هزینه های نفت خام نیز در زمان نگارش این مقاله رو به کاهش است که عمدتاً به دلیل انتظارات کاهش رشد جهانی است. از جنبه مثبت، رشد در آسیا با رونق بخش های هواپیمایی و مهمان نوازی در بحبوحه افزایش سفرهای تجاری و تفریحی پس از کووید حمایت می شود.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

کاهش تورم در ایالات متحده از یورو حمایت کرد، زیرا بازارها به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو در کوتاه مدت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد، دلار ضعیف تر قیمت گذاری کردند. در همین حال، تورم بریتانیا در ماه نوامبر پس از آخرین نتیجه 10.7 درصدی نشانه هایی از کاهش نشان داد که نسبت به 11.1 درصد در اکتبر کاهش یافته است.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/eur-supported-by-subsiding-us-inflation-china-data-in-focus

در سایر تحولات جهانی، گزارش تولید صنعتی چین برای ماه نوامبر را که قرار است در روز پنجشنبه ارائه شود، تماشا می کنیم. اجماع بازار رشد سالانه 3.6 درصدی را در مقایسه با سطح قبلی 5 درصدی پیش بینی می کند. چین در اوایل دسامبر شروع به خروج از سیاست تحمل صفر کووید-19 کرد، بنابراین اثرات آن احتمالاً در چند گزارش تولید صنعتی بعدی نشان داده خواهد شد. چین با چه سرعتی سرعت تولید صنعتی را افزایش خواهد داد؟ پاسخ می تواند به معنای تفاوت بین رشد جهانی و کاهش رشد جهانی در سه ماهه آینده باشد.

در روز پنجشنبه، به روز رسانی در مورد خرده فروشی در بزرگترین اقتصاد جهان، ایالات متحده، وجود خواهد داشت. تحت فشار قیمت‌های بالا، فروش خرده‌فروشی با کاهش منفی 0.1 درصدی در نوامبر در مقایسه با 1.3 درصدی در ماه اکتبر روبرو شد. زمانی که به صورت سالانه مشاهده می شود، انتظار می رود که خرده فروشی برای نوامبر 2022 به 7.9 درصد در مقابل 8.3 درصد برای مدت مشابه در سال 2021 کاهش یابد.

بانک توسعه آسیایی (ADB) نسبت به رشد آسیا خوش بین نیست و اخیراً پیش بینی رشد اقتصادی این منطقه را از 4.3 درصد به 4.2 درصد در سال 2022 کاهش داد. انتظارات رشد بانک توسعه آسیایی برای سال 2023 از 4.9 درصد به 4.6 درصد کاهش یافت. دلایلی که پشت چشم‌انداز ضعیف‌تر وجود دارد، انقباض پولی جهانی، جنگ در اوکراین و فشارهای مداوم COVID-19 در چین است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج