یورو/دلار آمریکا با حفظ دست بالا دلار آمریکا کاهش یافت، طلا نمی تواند بلوز را رها کند


چشم انداز قیمت دلار، یورو/دلار آمریکا و طلا:

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی یورو رایگان خود را دریافت کنید

بیشتر بخوانید: EUR/USD در لبه چاقو با افزایش نرخ تورم هسته منطقه یورو

دلار آمریکا، همانطور که با شاخص DXY اندازه گیری شد، در روز پنجشنبه با افزایش متوسطی روبرو شد و به بالاترین حد هفت هفته اخیر نزدیک به 104.70 رسید، زیرا احساسات بازار شکننده باقی مانده و اشتها را برای ارزهای پرریسک تر کاهش می دهد.

در این زمینه، EUR/USD به نزول خود ادامه داد و حدود 0.10% سقوط کرد و برای اولین بار از اوایل ژانویه به زیر سطح 1.0600 رسید. قیمت طلا نیز کاهش یافت و برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت و به سرعت به پایین‌ترین سطح از 30 دسامبر نزدیک شد.

با نگاهی به آینده، دلایلی وجود دارد که باور کنیم دلار آمریکا می‌تواند رهبری را در فضای FX، حداقل برای مدتی، حفظ کند. باد مخالف هم برای یورو و هم فلزات گرانبها. این حرکت احتمالاً با افزایش مستمر بازدهی خزانه داری ایالات متحده در پاسخ به اقدامات قاطعانه فدرال رزرو در مبارزه برای بازگرداندن ثبات قیمت ها تسریع می شود.

شاخص CPI چسبنده، همراه با داده های قوی بازار کار، باعث شده است که چشم انداز سیاست پولی FOMC دوباره قیمت گذاری شود و وال استریت را به کاهش نرخ پایانی 5.37 درصدی از 4.90 درصد در ابتدای ماه سوق دهد. این اساساً به معنای سه افزایش 25 امتیاز پایه اضافی در سه ماهه آینده است.

صورتجلسه آخرین گردهمایی بانک مرکزی انتظارات فعلی را تقویت کرده است. بر اساس بازخوانی نشست 31 ژانویه/1 فوریه، سیاستگذاران همچنان متعهد به شکست تورم دائمی بالا هستند و افزایش بیشتر هزینه‌های استقراض را پیش‌بینی می‌کنند، حتی اگر برخی از مقامات شروع به مشاهده خطرات بیشتر از رکود کنند.

اگر همه چیز برابر باشد، موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو باید در کوتاه مدت با سوگیری نرخ های اسمی و واقعی به سمت بالا از دلار آمریکا حمایت کند. این بدان معناست که یورو و طلا در وضعیت ضعیفی قرار دارند و بنابراین می توانند رکود اخیر خود را تا ماه مارس ادامه دهند.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

پس از تایید یک الگوی دوبل، EUR/USD عقب نشینی خود را عمیق تر کرده و به سمت حمایت کلیدی کمی بالاتر از 1.0575 سقوط کرده است. اگر این ناحیه در روزهای آینده به سمت نزولی شکسته شود، فروشندگان می توانند به سطح روانی 1.0500 و به دنبال آن 1.0445 حمله کنند. از طرف دیگر، اگر قیمت عملکرد بالاتر برود، مقاومت خط روند نزدیک به 1.0650 ظاهر می شود. با قدرت بیشتر، تمرکز به 1.0725 تغییر می کند.

نمودار فنی EUR/USD

شرح نمودار به طور خودکار ایجاد شد

نمودار EUR/USD با استفاده از TradingView تهیه شد




منبع: https://www.dailyfx.com/news/forex-eur-usd-subdued-as-us-dollar-retains-upper-hand-xauusd-gold-cant-shake-off-the-blues-20230223.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج