این مطالب حاوی توصیههای سرمایهگذاری، توصیههای سرمایهگذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.
3 روش برای دنبال کردن اخبار تجارت در پلتفرم های رسانه های اجتماعی
منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/3-ways-to-follow-trading-news-on-social-media-platforms
اکثر پورتال های خبری مالی تاسیس شده در رسانه های اجتماعی فعال هستند و معامله گران برای اولین بار اخبار مربوط به بازار را در توییتر یا فیس بوک می شنوند. با این حال، مهم نیست که اطلاعات با چه سرعتی در رسانه های اجتماعی از طریق اشتراک گذاری و نظرات ارسال می شود، تفاوت های زیادی بین یک منبع خبری واجد شرایط و یک منبع خبری غیرقابل صلاحیت وجود دارد.
این یک سوال بزرگ با توجه به نفوذ و نفوذ پلتفرم های رسانه های اجتماعی در قرن بیست و یکم است. توییتر 400 میلیون کاربر و فیس بوک در آخرین شمارش 2.9 میلیارد کاربر فعال دارد. شبکه تجاری لینکدین دارای 756 میلیون کاربر و یوتیوب 2.3 میلیارد کاربر است. تقریبا نیمی از آمریکایی ها اخبار را در شبکه های اجتماعی می خوانند. این میزان اطلاعات موجود و نیاز به ارتباط و مطلع ماندن را به خوبی نشان می دهد.
رویدادهای ژئوپلیتیک و بهداشت عمومی میتوانند بازارها را به حرکت درآورند، و در عصر رسانههای اجتماعی، اخبار اغلب از منابع عمومی، از مردمی که در کشور آسیبدیده زندگی میکنند، سرچشمه میگیرند. به عنوان مثال، تأثیر COVID-19 بر جوامع مختلف به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. کمبود مواد غذایی به دلیل مختل شدن زنجیره تامین برجسته شد. در مثالی دیگر، توزیع واکسن توسط شرکت های بزرگ داروسازی به اشتراک گذاشته شد.
مارک زاکربرگ همچنین در مورد سایر کانال های رسانه اجتماعی متا پلتفرم – WhatsApp و Instagram پست می گذارد. این پست ها پنجره ای به استراتژی شرکت و آینه ای از اهداف او به عنوان مدیر عامل هستند. برخی از پست های مارک زاکربرگ ممکن است به اندازه کافی مهم باشد که قیمت سهام شرکت را تغییر دهد، بنابراین ارزش دارد که به روز رسانی های فیس بوک او را زیر نظر داشته باشید.
3. رویدادهای ژئوپلیتیک و بهداشت عمومی
به همان اندازه که خود خبر مهم است، واکنش بازار به اخبار نیز مهم است. واکنشهای بازار میتواند در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در زمان واقعی پخش شود و اطلاعات حیاتی در مورد عامل انسانی و احساسات ناشی از تغییرات ناگهانی ارائه دهد.
اطلاعاتی که در رسانه های اجتماعی می بینید را می توان در Google News بررسی کرد و با خواندن حداقل یک منبع معتبر دیگر تأیید کرد. این می تواند شامل بیانیه مطبوعاتی اصلی یک شرکت داروسازی یا مقاله ای از یک شرکت رسانه ای معتبر باشد.
هنگامی که مقاله اصلی را پیدا کردید، آن را برای منابع ذکر شده بررسی کنید تا متوجه شوید که آنها چقدر در حقایق مستقر هستند. به عنوان مثال، در مقاله ای در مورد اینکه آیا ایلان ماسک از توییتر کنار می رود یا خیر، منبع اصلی می تواند نقل قول مستقیم ایلان ماسک در مورد تصمیم او باشد.
هنگام مشاهده اطلاعات، سوگیری دو طرف دارد. یک طرف سوگیری ناشی از نظرات کاربران شبکه های اجتماعی است و طرف دیگر سوگیری بیننده است. فیلتر کردن حقایق از طریق غربال آگاهی در مورد تعصبات خود و دیگران می تواند در کشف تکه های اطلاعات مرتبط با بازار مفید باشد.
آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.