مهم است که کیفیت منبع را در نظر بگیرید و از خود بپرسید که آیا این اطلاعات از یک نشریه مالی معتبر می آید یا منبع قابل اعتماد دیگری. زمانی که این خبر به اندازه کافی مهم باشد که ویروسی شود، در هزاران حساب متصل به اشتراک گذاشته خواهد شد. مقاله را بررسی کنید تا مطمئن شوید که یک مقاله واجد شرایط است زیرا آنها باید داستان های خود را بررسی کنند تا حقایق را تأیید کنند.
این یک سوال بزرگ با توجه به نفوذ و نفوذ پلتفرم های رسانه های اجتماعی در قرن بیست و یکم است. توییتر 400 میلیون کاربر و فیس بوک در آخرین شمارش 2.9 میلیارد کاربر فعال دارد. شبکه تجاری لینکدین دارای 756 میلیون کاربر و یوتیوب 2.3 میلیارد کاربر است. تقریبا نیمی از آمریکایی ها اخبار را در شبکه های اجتماعی می خوانند. این میزان اطلاعات موجود و نیاز به ارتباط و مطلع ماندن را به خوبی نشان می دهد.
در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید
عضویت رایگان
به عنوان مثال، یک داستان در حال انجام در مورد دیدگاه مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک از متاوره، نظرات بی پایان ناظران، کارشناسان واقعیت مجازی و نشریات مرتبط با فناوری را دارد. این نظرات احتمالاً در حساب های رسانه های اجتماعی نشریات به اشتراک گذاشته می شود که برخی از آنها ممکن است تأثیرگذار باشند. در حالی که نظرات می توانند معتبر باشند، می توان آنها را با بررسی حساب فیس بوک مارک زاکربرگ برای اطلاعات مستقیم از منبع تأیید کرد.
آیا پلتفرم های رسانه های اجتماعی منابع خبری تجاری قابل اعتماد هستند؟
به همان اندازه که خود خبر مهم است، واکنش بازار به اخبار نیز مهم است. واکنشهای بازار میتواند در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی در زمان واقعی پخش شود و اطلاعات حیاتی در مورد عامل انسانی و احساسات ناشی از تغییرات ناگهانی ارائه دهد.
در پایان، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی منبع مهمی برای اخبار معاملاتی هستند، مشروط بر اینکه با سایر منابع معتبر بررسی کنید و آگاهی از سوگیری و احتمال گمراهکردن اطلاعات از حسابهای جعلی را در نظر داشته باشید.
رویدادهای ژئوپلیتیک و بهداشت عمومی میتوانند بازارها را به حرکت درآورند، و در عصر رسانههای اجتماعی، اخبار اغلب از منابع عمومی، از مردمی که در کشور آسیبدیده زندگی میکنند، سرچشمه میگیرند. به عنوان مثال، تأثیر COVID-19 بر جوامع مختلف به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. کمبود مواد غذایی به دلیل مختل شدن زنجیره تامین برجسته شد. در مثالی دیگر، توزیع واکسن توسط شرکت های بزرگ داروسازی به اشتراک گذاشته شد.
هنگام مشاهده اطلاعات، سوگیری دو طرف دارد. یک طرف سوگیری ناشی از نظرات کاربران شبکه های اجتماعی است و طرف دیگر سوگیری بیننده است. فیلتر کردن حقایق از طریق غربال آگاهی در مورد تعصبات خود و دیگران می تواند در کشف تکه های اطلاعات مرتبط با بازار مفید باشد.
در حال حاضر، ایلان ماسک مدیرعامل توییتر است و یک حساب کاربری دارد که بیش از 100 میلیون کاربر آن را دنبال می کنند، به این معنی که توییت ها منبع اصلی اطلاعات در مورد رهبر تجاری هستند. یکی از مشکلات این است که مطمئن شوید اکانتی که دنبال میکنید اکانت اصلی الون ماسک است، زیرا تقلید و کپیبرداریهای زیادی وجود دارد. این یک مشکل رایج در سراسر پلتفرم های رسانه های اجتماعی است و چیزی است که هنگام خواندن اخبار مالی باید دوباره بررسی شود. به هر حال، این رهبر کسبوکار، سهام بلوچی دیگری – تسلا موتورز را نیز رهبری میکند، که پیروی از فید معتبر توییتر را مهم میکند.
2. تعصب – آینه یا پنجره؟
مارک زاکربرگ همچنین در مورد سایر کانال های رسانه اجتماعی متا پلتفرم – WhatsApp و Instagram پست می گذارد. این پست ها پنجره ای به استراتژی شرکت و آینه ای از اهداف او به عنوان مدیر عامل هستند. برخی از پست های مارک زاکربرگ ممکن است به اندازه کافی مهم باشد که قیمت سهام شرکت را تغییر دهد، بنابراین ارزش دارد که به روز رسانی های فیس بوک او را زیر نظر داشته باشید.
3. رویدادهای ژئوپلیتیک و بهداشت عمومی
اطلاعاتی که در رسانه های اجتماعی می بینید را می توان در Google News بررسی کرد و با خواندن حداقل یک منبع معتبر دیگر تأیید کرد. این می تواند شامل بیانیه مطبوعاتی اصلی یک شرکت داروسازی یا مقاله ای از یک شرکت رسانه ای معتبر باشد.
این مطالب حاوی توصیههای سرمایهگذاری، توصیههای سرمایهگذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.