3 راه برای جلوگیری از خرابکاری در موفقیت تجارت شما

بیاموزید که نیازتان به «همیشه درست بودن» را کنار بگذارید. این کار شما را از فشار همیشه موفق بودن رها می کند و ذهن شما را آزاد می کند تا بر آنچه در بازار اتفاق می افتد تمرکز کند و بر اساس آن تنظیم شود.

3. اهداف واقع بینانه تعیین کنید

راه حل این است که سود (یا ضرر) بالقوه را از ذهن خود دور نگه دارید و مطمئن شوید که برنامه های معاملاتی خود را دنبال می کنید.

معامله گران موفق فارکس از موفقیت عقب نشینی نمی کنند – آنها برای آن برنامه ریزی می کنند و از آن استقبال می کنند.


منبع: https://www.babypips.com/trading/3-ways-to-overcome-fear-of-success-2023-03-22

در واقع، من استدلال می کنم که از دومی مضرتر است زیرا در ضمیر ناخودآگاه ریشه دارد.

در نهایت، همه چیز به میزان باور شما بر می گردد.

مشکل بسیاری از معامله گران این است که آنها بیش از حد روی نتایج پولی معاملات خود تمرکز می کنند.

معامله گران موفق کسانی هستند که برنامه ریزی می کنند و به آنها پایبند هستند! آنها می دانند که چرا معامله می کنند، از این برای تقویت انگیزه خود استفاده می کنند و به خود کمک می کنند تا از تمام چالش هایی که ممکن است با آنها روبرو شوند، غلبه کنند.

اهداف نه تنها نشان دهنده انتظارات شما هستند، بلکه به بستن شکاف بین آرزوها و واقعیت شما نیز کمک می کنند.

اگر انتظارات غیرواقع بینانه ای داشته باشید – مثلاً برنده شدن در هر معامله – ممکن است خود را در معرض ناامیدی زیادی قرار دهید. این می تواند به یک وضعیت ذهنی منفی تبدیل شود و بر توانایی های تصمیم گیری شما تأثیر بگذارد.

همانطور که احمقانه به نظر می رسد، ترس از موفقیت برای برخی از معامله گران فارکس به اندازه ترس از شکست واقعی است.

همه می گویند که می خواهند موفق باشند، اما برخی از افراد از تغییراتی که موفقیت ممکن است به همراه داشته باشد می ترسند.

با انجام این کار، نه تنها فشار انجام کار کاهش می یابد، بلکه خواهید آموخت که چه چیزهایی را می توان با طرح و روش های معاملاتی فارکس خود بهبود بخشید، که شانس موفقیت بلند مدت شما را افزایش می دهد.

2. ذهن خود را باز نگه دارید

اگر واقعاً به آن فکر کنید، این ایده آنقدر که به نظر می رسد احمقانه نیست.

در عین حال، خود را کوتاه نفروشید! بهترین معامله گران به شکست فکر نمی کنند – آنها اهداف دشوار اما قابل دسترس را تعیین می کنند، زیرا می دانند که این به عنوان انگیزه ای برای آنها برای ادامه دادن به جلو خواهد بود.

با تعیین اهداف، می توانید تشخیص دهید که چقدر از تحقق آنها فاصله دارید. سوال این است که آیا حاضرید برای رسیدن به اهداف فارکس کارهای لازم را انجام دهید؟ اگر نه، بهتر است انتظارات خود را دوباره تنظیم کنید.

نترسید که خود را نوبه خود احساس کنید و این واقعیت را بپذیرید که موارد زیادی وجود خواهد داشت که بازار فارکس به شما ثابت می کند که اشتباه می کنید. اگر سرسختانه به سیستم سبک پرطرفدار خود در بازارهای مختلف پایبند باشید تا ثابت کنید سیستم خود کار می کند، به شدت سوزانده خواهید شد.

پس برای غلبه بر ترس از موفقیت و جلوگیری از تخریب پیشرفتمان چه کنیم؟ در اینجا سه ​​نکته ساده وجود دارد:

1. به جای سود، روی فرآیند تمرکز کنید

این باعث می شود که او فشار بیاورد تا عملکرد بهتری نسبت به دفعه قبل داشته باشد. برای برخی از افراد، این کافی است تا حتی از تلاش بازدارند.

این فشار برای موفقیت، تجارت را سخت‌تر می‌کند، زیرا حتی اگر تمام تلاش خود را می‌کنید، هرگز نمی‌توانید به طور کامل از ضرر جلوگیری کنید و نمی‌توانید همه معاملات خود را برنده شوید.

ورزشکار ممکن است از این بترسد که اگر دوباره تلاش کند، کوتاه بیاید و به این فکر کند که شاید اولین بار اتفاقی افتاده باشد، بنابراین ترجیح می دهد در کنار زمین بنشیند.

این موقعیت ها چندان نادر نیستند. به هر حال، بیشتر ما با این گفته بزرگ شدیم که باید همه چیزمان را به کار بگیریم، از باخت اجتناب کنیم و همیشه برای برنده شدن تلاش کنیم.

حدس می زنم می توانید بگویید که ترس از موفقیت ریشه در اضطراب قرار گرفتن در سمت اشتباه یک تجارت دارد.

من اغلب داستان‌هایی را می‌شنوم که معامله‌گران فارکس این شانس را دارند که ماشه راه‌اندازی را که با آن آشنا هستند انجام دهند، زیرا فکر می‌کنند تحلیل‌شان ممکن است اشتباه باشد. چند ساعت بعد، آنها خود را به دلیل عدم پذیرش معاملاتی که می توانستند برنده باشند، مورد ضرب و شتم قرار دادند.

با موفقیت، انتظارات بالاتری نیز به همراه دارد. به عنوان مثال ورزشکاری را در نظر بگیرید که فقط یک مایل را در کمتر از شش دقیقه دویده است. این احتمال وجود دارد که این ورزشکار در اجرای بعدی خود میله را بالا ببرد و سعی کند از عملکرد خود پیشی بگیرد.

به محض اینکه آنها به رگ بازنده می رسند، اعتماد به نفس آنها از بین می رود و این بر نحوه معامله آنها تأثیر منفی می گذارد.

گاهی اوقات، آنها منجر به انجام معاملات کابوی می شوند (یعنی معاملات “شرط مزرعه”) یا از انجام تنظیمات فارکس که معمولاً انجام می دهند خودداری می کنند.

همیشه به خاطر داشته باشید که رفتار بازار همیشه در حال تغییر است، به این معنی که شما باید معاملات خود را نیز تنظیم کنید.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج