همه آنچه باید در مورد تجارت قهوه بدانید

کنیا یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده قهوه در جهان است. کنیا در سال گذشته 34500 تن قهوه تولید کرد که تعاونی ها 15000 تن در حالی که شرکت ها 11000 تن قهوه تولید کردند.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار ماهانه روبوستا. محدوده تاریخ: 1 فوریه 2018 – 23 مارس 2023. تاریخ ضبط: 23 مارس 2023. عملکرد گذشته لزوماً نیست یک نشانه عملکرد آینده

شورای صادرکنندگان قهوه برزیل (سکافه) در بیانیه‌ای اشاره کرد که «علی‌رغم بهبود اخیر قیمت قهوه آرابیکا در نیویورک KCc2، نرخ‌های بین‌المللی کنونی پایین‌تر از برزیل است و باعث می‌شود که تولیدکنندگان قهوه به صورت محلی فروش نداشته باشند. شورا همچنین پیشنهاد کرد که حجم صادرات نیز تحت تأثیر افزایش تقاضا برای قهوه روبوستا در بازار داخلی قرار گرفته است و افزود: «این وضعیتی است که احتمالاً تا حدود ژوئن یا ژوئیه، زمانی که محصول جدید (برزیل) به کشور برسد، ادامه خواهد داشت. بازار.”

تولید قهوه کلمبیا در ماه فوریه افزایش یافت و صادرات کاهش یافت

این اداره کل گمرکات ویتنام در ماه مارس گزارش داد که صادرات قهوه این کشور در ماه فوریه کاهش -34.2 درصد را به صورت سالانه به 122833 تن رساند. بر اساس همین گزارش، کل صادرات قهوه در ژانویه تا فوریه 14.7 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به 283339 تن رسید.

کنیا مقررات جدید تجارت قهوه را اجرا می کند

وقتی صبح قهوه‌سازتان را روشن می‌کنید و اولین بوی نوشیدنی داغ شما را از خواب بیدار می‌کند، قطعاً به خرید و فروش قهوه فکر نمی‌کنید. با این حال، قهوه فقط نوشیدن نیست. تجارت قهوه بخش عمده ای از تجارت کالاهای کشاورزی است. افراد بیشتری قهوه را در برنامه روزمره خود مصرف می کنند، بنابراین تقاضا افزایش می یابد.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار روزانه روبوستا. محدوده تاریخ: 28 اکتبر 2022 – 23 مارس 2023. تاریخ ضبط: 23 مارس 2023. عملکرد گذشته لزوما نیست یک نشانه عملکرد آینده

صادرات قهوه برزیل در ماه فوریه کاهش یافت

با این حال، این در زمانی اتفاق می‌افتد که تولید قهوه در سطح محلی از 129000 تن در سال 1990 به کمترین میزان 34000 تن در سال 2022 به دلیل هزینه‌های بالا، تأخیر در پرداخت‌ها و قیمت‌های پایین بازار کاهش می‌یابد. اتحادیه ملی تعاونی قهوه (من به دنیا آمدم) نمایندگان پیشنهاد می کنند که “این اقدام باعث سلامت عقل، رویه تجارت منصفانه و حذف تبانی در حراج خواهد شد.”

ریسک خود را هنگام معامله قهوه مدیریت کنید

بر اساس گزارش رویترزداده های دولتی نشان داد که فروش قهوه در برزیل در ماه فوریه کاهش یافت و 44.3 درصد کاهش یافت. گزارش‌های رسانه‌ها اشاره می‌کنند که کشاورزان به دلیل افزایش هزینه‌های رشد، به‌ویژه کود، از عرضه‌هایشان برای قیمت‌های بالاتر خودداری می‌کنند. Broker HedgePoint پیش بینی خود را برای تولید قهوه آرابیکا در برزیل در سال 2023/24 از 45.4 میلیون به 42.3 میلیون کیسه کاهش داده است.

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار روزانه عربیکا. محدوده تاریخ: 26 اکتبر 2022 – 23 مارس 2023. تاریخ ضبط: 23 مارس 2023. اجرای گذشته ضروری نیستبه طور جدی یک indشکل گیری عملکرد آینده

قیمت های عربیکا و روبوستا در 11 ژانویه به پایین ترین حد چند هفته ای رسیدهفتم. با این حال، آنها gزمین در طول بعد 20 روزها، همانطور که در نمودارهای روزانه زیر مشاهده می شود. قیمت قهوه عربیکا در 22 فوریه امسال به بالاترین حد خود در 4 ماه گذشته رسیدr

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/coffee-trading-an-inside-look

مدیریت ریسک برای معامله گران مبتدی ضروری است. یادگیری استفاده از ابزارهای مناسب مدیریت ریسک باید برای هر معامله گر در اولویت باشد. معامله گران مبتدی چگونه می توانند به آن دست یابند؟ پاسخ در یافتن منابع آموزشی لازم است. قبل از کاوش در دنیای تجارت، معامله گران مبتدی باید تحقیقات خود را انجام دهند و مطالب آموزشی را به صورت آنلاین پیدا کنند. سمینارها، کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها و مقالات فراوانی وجود دارد که توسط متخصصان تهیه شده است که می‌تواند نحوه عملکرد معاملات و نحوه جلوگیری از خطرات غیرضروری را روشن کند.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

قهوه عربیکا از دانه‌های گیاه Coffea Arabica تهیه می‌شود که می‌تواند تا 9 تا 12 متر رشد کند. این گیاه در مناطق مرتفع رشد می کند و به دوره هایی از آفتاب قوی و همچنین دوره هایی با باران زیاد نیاز دارد تا بتواند میوه دهد. لوبیا با کیفیت بالا از گیاهانی می آید که در ارتفاعات بالا در مناطقی مانند کلمبیا و برخی مناطق در آمریکای مرکزی رشد می کنند. در این نواحی، قهوه کندتر رشد می کند و زمان بیشتری برای توسعه نیاز دارد و به آن اجازه می دهد غلیظ تر شود و طعم های منحصر به فردی داشته باشد.

نوشیدنی قهوه ای که ما روزانه از آن لذت می بریم از دانه های قهوه بو داده تهیه می شود، اما احتمالاً از قبل می دانید. آنچه احتمالاً نمی دانید این است که به گفته محققان تاریخ، اولین افرادی که قهوه را به روشی مشابه نوشیدند، یمنی ها در دهه 1400 بودند. دانه های قهوه از اتیوپی از طریق سومالی وارد شد. عادت به نوشیدن قهوه خیلی سریع در خاورمیانه و آفریقا رایج شد، قبل از اینکه اولین اروپایی ها فرصت امتحان آن را پیدا کنند.

معامله گران مبتدی که می دانند چگونه از ابزارهای مدیریت ریسک استفاده کنند نسبت به معامله گرانی که با آنها آشنایی ندارند برتری دارند. مطمئن شوید که جزو گروه اول هستید.

بزرگترین تولید کننده قهوه عربیکا برزیل و بزرگترین تولید کننده قهوه روبوستا ویتنام است.

قهوه عربیکا: آنچه باید بدانید

قیمت قهوه عربیکا در سال های 2019 و 2020 به پایین ترین حد خود در چند سال اخیر رسید، زمانی که قیمت آن به کمتر از 0.95 دلار رسید. در سال 2021، یخبندان در برزیل و باران بیش از حد در کلمبیا بر عرضه قهوه فشار وارد کرد و باعث افزایش قیمت شد.

بر اساس مقررات جدید، سازمان بازار سرمایه (CMA) به آژانس دولتی تبدیل شده است که از نظر قانونی موظف به نظارت و تنظیم تجارت قهوه در بورس قهوه نایروبی است.

قهوه در قرن بیستم با افزایش تقاضا برای آن در سراسر جهان به یک کالای جهانی تبدیل شد. بررسی ها نشان می دهد که تقریباً یک تریلیون فنجان قهوه در سال مصرف می شود. قهوه عربیکا و قهوه روبوستا دو نوع دانه قهوه هستند که بیشترین رشد را دارند.

عربیکا اکثریت قهوه مصرف شده در سراسر جهان را تشکیل می دهد. عربیکا به طور متوسط ​​بین 1500 تا 2200 کیلوگرم قهوه در هکتار است. عربیکا حاوی 1-1.5 درصد کافئین در هر دانه است.

قهوه روبوستا: چیزهایی که درباره آن باید بدانید

مانند هر ابزار معاملاتی، معامله قهوه مستلزم ریسک است. معامله گران مبتدی حتی با ریسک بیشتری روبرو هستند زیرا تجربه لازم برای تعیین مسیر صحیح اقدامی که می تواند زیان های سرمایه را کاهش دهد را ندارند. از دست دادن پولی که به سختی به دست آورده اید می تواند استرس ایجاد کند و بر برنامه ریزی مالی شما تأثیر بگذارد. معامله گرانی که به تازگی سفر خود را آغاز کرده اند باید به دنبال راه هایی برای کاهش ریسک باشند و اهداف مالی خود را به خطر نیندازند.

وبلاگ ما اطلاعات جالبی در مورد قهوه به عنوان یک کالا به اشتراک خواهد گذاشت، پس به خواندن ادامه دهید.

قهوه: دومین کالای پرمعامله جهان

معامله‌گران مبتدی باید بدانند که قیمت‌های عربیکا بر حسب سنت آمریکا در هر پوند در نظر گرفته می‌شود در حالی که قیمت‌های روبوستا بر حسب دلار آمریکا/تن متریک است. شرایط آب و هوایی در کشورهای تولیدکننده قهوه، رویدادهای ژئوپلیتیکی و نرخ ارز می تواند بر قیمت قهوه تأثیر بگذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تجارت قهوه، می توانید وبلاگ ما را مطالعه کنید.

گیاهان روبوستا بهره وری بالایی دارند، بنابراین کشاورزان تنها به یک قطعه زمین کوچک برای گذران زندگی خوب و در عین حال محافظت از محیط زیست نیاز دارند. روبوستا به طور متوسط ​​بین 2300 تا 4000 کیلوگرم قهوه در هکتار است. روبوستا حاوی ۲ تا ۳ درصد کافئین در هر دانه است که به آن اجازه می دهد در برابر حملات حشرات یا حشرات مقاومت کند.

نوسانات قیمت قهوه عربیکا و روبوستا

این فدراسیون ملی تولیدکنندگان قهوه کلمبیا اعلام کرد که پس از رویداد طولانی La Nina، تولید قهوه ثبت شده در فوریه 10 درصد بر اساس سال به سال افزایش یافت. با این حال، در همین گزارش اشاره شده است که صادرات قهوه در دومین ماه سال به صورت سالانه 6 درصد کاهش یافته است.

صادرات قهوه ویتنام در ماه فوریه کاهش یافت

روبوستا از آفریقای مرکزی و جنوب صحرا می آید و در سال های آخر قرن نوزدهم کشف شد. روبوستا حدود 30 درصد از قهوه مصرف شده در سراسر جهان را تشکیل می دهد. برخی از دوستداران قهوه بر این باورند که روبوستا یکی از بستگان تلخ و بی کیفیت قهوه عربیکا است. با این حال، کارشناسان بر این باورند که برداشت، پس از پردازش و دست زدن به این نوع خاص از قهوه در گذشته مناسب نبود.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار ماهانه عربیکا. محدوده تاریخ: 1 فوریه 2018 – 23 مارس 2023. تاریخ ضبط: 23 مارس 2023. عملکرد گذشته لزوماً نیست یک نشانه عملکرد آینده

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج