هفته پیش رو – سود ممکن است هزینه های نرخ بهره بالا را نشان دهد

دلار کانادا با شرط بندی بازار برای افزایش 25 واحدی بانک مرکزی آمریکا ثابت می ماند. به دلیل کاهش قیمت نفت، تورم در دسامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت. اما اجزای اصلی به استثنای غذا و انرژی بالا باقی ماندند که نشان می‌دهد فشارها به‌ویژه بازار کار فشرده همچنان ادامه دارد. عملکرد قیمت محدود شده نشان می دهد که معامله گران انتظار دارند هر دو بانک مرکزی نزدیک به اوج نرخ خود باشند. از آنجایی که نرخ بهره آنها ظاهراً پشت سر هم حرکت می کند، فرصت کمی برای معاملات حمل و نقل وجود دارد. چیزی که ممکن است ایالات متحده را متمایز کند می تواند انعطاف پذیری آن در صورت یک رکود خفیف باشد. جفت در حال تست کف در 1.3230 و 1.3680 یک مقاومت کلیدی است.

UKOIL در حالی که اقتصاد جهانی سرگردان است با مشکل مواجه است

نمودار EURUSD

در حالی که داده های اقتصادی ضعیف بازار را به لرزه در می آورد، نفت خام برنت کاهش می یابد. عملکرد نامطلوب در طیف کالایی نشان می دهد که معامله گران همچنان نگران هزینه اقتصادی ناشی از تشدید گسترده سیاست ها هستند. داده‌های ضعیف خارج از مصرف‌کنندگان برتر، احساسات بازار را پنهان می‌کند. تولید ناامید کننده تولید ایالات متحده نگرانی هایی را در مورد فرود نرم با فشار سخت ایجاد می کند. در حالی که چین بدترین رشد خود را از سال 1976 با رشد تولید ناخالص داخلی تنها 3.0 درصد در سال گذشته ثبت کرد. در همین حال، افزایش غافلگیرکننده در ذخایر نفت ایالات متحده، تعادل را به نفع عرضه تغییر می دهد. قیمت بین آنها در نوسان است 70.00 و 89.00.

SPX 500 سقوط می کند زیرا درآمد ممکن است ناامید شود

نمودار US500


چارت سازمانی

یورو دلار در کاهش تورم ثابت است

S&P 500 با آماده شدن بازار برای روند نزولی درآمد با تأثیر کامل نرخ‌های بالاتر، سقوط می‌کند. محیط کلان کمکی به داده‌های ضعیف اقتصادی نمی‌کند و اظهارات جنگ‌طلب فدرال رزرو ترکیبی نسبتاً نزولی است. انقباض مطمئناً اثر خود را با کاهش قیمت‌های تولیدکننده و خرده‌فروشی در امتداد CPI بر جای گذاشته است. کاهش ضعیف تولید ناخالص داخلی می تواند نگرانی های مربوط به رکود را بیشتر کند. در همین حال، اصرار برخی مقامات بر افزایش نرخ‌ها به بیش از 5 درصد، نگرانی‌هایی را در مورد بیش از حد افزایش می‌دهد. به هر حال، آنها برای برداشتن برچسب “گذرا” از روی مشکل تورم بسیار کند ارزیابی شدند. شاخص رو به کاهش است 3770. 4100 مقاومت کلیدی باقی می ماند.

استراتژی خود را در مورد چگونگی عملکرد EURUSD با Orbex آزمایش کنید

نمودار UKOIL

با کاهش نرخ تورم، یورو ثابت می ماند. با کاهش قیمت نفت و گاز، اروپا می تواند زمستان بسیار دلهره آور را پشت سر بگذارد. تورم در منطقه یورو در ماه دسامبر به طور موثر کاهش یافت، که به سیاستگذاران کمک می کند. کاهش فشارها این انتظار را ایجاد کرده است که بانک مرکزی اروپا ممکن است برنامه انقباضی خود را مجددا ارزیابی کند. چشم انداز افزایش 25 واحدی در ماه مارس به دنبال افزایش 50 واحدی در ماه آینده می تواند اقدام قیمت را به جلو هدایت کند. در صورتی که داده‌ها حاکی از آن است که عوامل بنیادی اقتصادی رکود را در امان نگه می‌دارند، ارزش پول واحد افزایش بیشتری دارد. جفت برای آزمایش است 1.1100 با 1.0510 به عنوان یک تکیه گاه تازه

USDCAD منتظر یک افزایش دیگر BoC است

باز کردن حساب زنده














منبع: https://www.orbex.com/blog/en/2023/01/the-week-ahead-earnings-may-reveal-cost-of-high-interest-rates

نمودار USDCAD

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج