درک چشم انداز مالی جاسازی شده

امور مالی تعبیه شده به قرار دادن محصولات مالی در چیزی اشاره دارد که می تواند یک تجربه یا پلتفرم مشتری غیرمالی در نظر گرفته شود.

قبل از هر چیز، مهم است که زمینه سازی و درک این موضوع را داشته باشیم که امور مالی تعبیه شده احتمال بیشتری برای ظهور در مکان هایی دارد که فرکانس بالایی از تعاملات دیجیتال با مصرف کنندگان نهایی را تقویت می کند.

زیرساخت‌های بانکی و پرداختی که برای تامین مالی تعبیه‌شده طراحی شده‌اند، ممکن است زودتر از آنچه فکر می‌کنید، در صحنه پرداخت در مرکز قرار گیرد.

در واقع، این بازار پویا این امکان را برای کسب‌وکارهای کوچکی که تازه شروع به کار کرده‌اند، فراهم کرده است که دیگر حتی به فکر تعامل با بانک‌های معمولی نباشند.

امور مالی تعبیه شده به جایی نمی رسد زیرا ارزش پیشنهادی بالاتری برای مشتریان و کسب و کارها دارد.

با توجه به سرعت سریعی که دنیای مالی در آن حرکت می کند، پایه و اساس رهبری آینده تنظیم نشده است، به این معنی که فضایی برای افراد جدید وجود دارد.

چه از نظر فناوری و چه از نظر رفتار تجاری و مصرف کننده، امور مالی تعبیه شده به طور کامل از فرصت های ارائه شده توسط راه های دیجیتال جدید استفاده کرده است.

به این ترتیب، درک چگونگی شکل‌گیری چشم‌انداز مالی تعبیه‌شده از نظر مشارکت‌کنندگان، محرک‌های کلیدی و فرصت‌های بالقوه مهم شد.

از کیف پول دیجیتال گرفته تا نرم افزار حسابداری. از سبد خرید تا برنامه های برنامه وفاداری.

و با افزایش تعداد بومی‌های دیجیتال، تعداد کاربران و مصرف‌کنندگان گسترش می‌یابد و کسب‌وکارهای جدیدی باز می‌شوند، که هر دو برای ارائه خدمات مالی بی‌معنی به پلت‌فرم‌های دیجیتال متکی هستند.

با قادر ساختن فین‌تک‌های شخص ثالث برای دسترسی به داده‌های بانکی کاربران و انجام تراکنش‌ها، امور مالی اکنون در سفرهای مشتریان غیرمالی حضور دارد و تقریباً در همه جا تجربه می‌شود.

نمونه بارز آن این است که چگونه نهادهای غیربانکی با ارائه ویژگی‌هایی مانند کارت‌های اعتباری برچسب خصوصی در شرکت‌های خرده‌فروشی یا تامین مالی فروش، به عنوان کانالی برای بانک‌ها عمل کرده‌اند.

مالی تعبیه شده 2.0

در واقع، این بازار پویا این امکان را برای کسب‌وکارهای کوچکی که تازه شروع به کار کرده‌اند، فراهم کرده است که دیگر حتی به فکر تعامل با بانک‌های معمولی نباشند.

در حالی که مفهوم مالی تعبیه شده به هیچ وجه جدید نیست، مطمئناً غیرقابل انکار است که با ورود به مرحله جدیدی که در آن محصولات مالی به طور یکپارچه در رابط های دیجیتال ادغام می شوند، تکامل یافته است.

اما، حتی با وجود فرصت‌های فراوان در افق، بانک‌ها، فین‌تک‌ها، شرکت‌های نرم‌افزاری و ارائه‌دهندگان پرداخت ممکن است هنوز برای درک نحوه مشارکت و چگونگی پیدا کردن جایگاه خود در تلاش باشند.

شرکت کنندگان کلیدی امور مالی تعبیه شده چه کسانی هستند؟

به این ترتیب، درک چگونگی شکل‌گیری چشم‌انداز مالی تعبیه‌شده از نظر مشارکت‌کنندگان، محرک‌های کلیدی و فرصت‌های بالقوه مهم شد.

امور مالی تعبیه شده به جایی نمی رسد زیرا ارزش پیشنهادی بالاتری برای مشتریان و کسب و کارها دارد.

علاوه بر این، بسیاری از توزیع‌کنندگان مالی تعبیه‌شده به دنبال ارائه‌دهندگان هستند تا محصولات مالی را به شیوه‌ای منطبق با مقررات مستقر کنند.

نمونه‌های اصلی که این توده حیاتی از کاربران را می‌توان یافت، خرده‌فروشان، بازارهای آنلاین، شرکت‌های نرم‌افزار تجاری و غیره هستند.

این اپراتورهای پلتفرم دیجیتال همچنین به عنوان توزیع کنندگان امور مالی تعبیه شده شناخته می شوند و به ارائه دهندگانی مانند فین تک ها (که پلتفرم های دیجیتالی قابل تنظیم، راه حل های دیجیتال و محصولات مالی را در اختیار آنها قرار می دهند) یا ارائه دهندگان ترازنامه (که دارای مجوز مالی هستند یا دارای مجوز هستند) متکی هستند. موسساتی که معمولاً خدمات انطباق و/یا ریسک را ارائه می‌دهند و ممکن است خطر نکول اعتبار را متحمل شوند).

این باعث می شود که معمولاً دو بخش متحرک در پشت مکانیسم مالی تعبیه شده وجود دارد: توزیع کنندگان و ارائه دهندگان.

از آنجایی که چنین پویایی درآمد به ماهیت خود محصول مالی تعبیه شده بستگی دارد (سپرده‌های وام‌دهی در مقابل و/یا پرداخت‌ها)

کلام آخر: آینده مالی تعبیه شده چیست؟

تعادل بین این دو بخش متحرک در امتداد زنجیره ارزش، یعنی از نظر مدیریت ریسک، با نحوه انباشت درآمد نیز مرتبط خواهد بود.

با قادر ساختن فین‌تک‌های شخص ثالث برای دسترسی به داده‌های بانکی کاربران و انجام تراکنش‌ها، امور مالی اکنون در سفرهای مشتریان غیرمالی حضور دارد و تقریباً در همه جا تجربه می‌شود.

و با افزایش تعداد بومی‌های دیجیتال، تعداد کاربران و مصرف‌کنندگان گسترش می‌یابد و کسب‌وکارهای جدیدی باز می‌شوند، که هر دو برای ارائه خدمات مالی بی‌معنی به پلت‌فرم‌های دیجیتال متکی هستند.

راه خدمات کلیدی پشتیبانی هنوز کاملاً باز است زیرا هنوز بسیاری از نهادهای مالی قدیمی وجود دارند که به سادگی آماده بیرونی کردن گردش کار و/یا فرآیندهای خود نیستند.

با توجه به سرعت سریعی که دنیای مالی در آن حرکت می کند، پایه و اساس رهبری آینده تنظیم نشده است، به این معنی که فضایی برای افراد جدید وجود دارد.

از آنجایی که چنین پویایی درآمد به ماهیت خود محصول مالی تعبیه شده بستگی دارد (سپرده‌های وام‌دهی در مقابل و/یا پرداخت‌ها)

کلام آخر: آینده مالی تعبیه شده چیست؟

این باعث می شود که معمولاً دو بخش متحرک در پشت مکانیسم مالی تعبیه شده وجود دارد: توزیع کنندگان و ارائه دهندگان.

با پیش‌بینی‌های رشد عظیم، با ظهور ارائه‌دهندگان و توزیع‌کنندگان جدید و بسیاری هنوز در مورد اینکه چگونه می‌توانند در امور مالی تعبیه‌شده نقشی ایفا کنند، فکر می‌کنند، برخی در حال حاضر حضور خود را چه از نظر فناوری، مشارکت یا تخصص تقویت کرده‌اند.

نوآوری که توسط بانکداری باز برای افراد و مشاغل ایجاد شده است منجر به پذیرش تقریباً در سطح بازار از این فناوری های جدید شده است.

اما، حتی با وجود فرصت‌های فراوان در افق، بانک‌ها، فین‌تک‌ها، شرکت‌های نرم‌افزاری و ارائه‌دهندگان پرداخت ممکن است هنوز برای درک نحوه مشارکت و چگونگی پیدا کردن جایگاه خود در تلاش باشند.

شرکت کنندگان کلیدی امور مالی تعبیه شده چه کسانی هستند؟

با پیش‌بینی‌های رشد عظیم، با ظهور ارائه‌دهندگان و توزیع‌کنندگان جدید و بسیاری هنوز در مورد اینکه چگونه می‌توانند در امور مالی تعبیه‌شده نقشی ایفا کنند، فکر می‌کنند، برخی در حال حاضر حضور خود را چه از نظر فناوری، مشارکت یا تخصص تقویت کرده‌اند.

قبل از هر چیز، مهم است که زمینه سازی و درک این موضوع را داشته باشیم که امور مالی تعبیه شده احتمال بیشتری برای ظهور در مکان هایی دارد که فرکانس بالایی از تعاملات دیجیتال با مصرف کنندگان نهایی را تقویت می کند.

نوآوری که توسط بانکداری باز برای افراد و مشاغل ایجاد شده است منجر به پذیرش تقریباً در سطح بازار از این فناوری های جدید شده است.

به خواندن ادامه دهید

احتمالات تقریباً بی پایان هستند، اما موضوع اصلی این است که مصرف کنندگان شروع به احساس می کنند که کسب خدمات مالی به یک بسط طبیعی از تجربیاتی تبدیل شده است که در وهله اول داشتند.

زیرساخت‌های بانکی و پرداختی که برای تامین مالی تعبیه‌شده طراحی شده‌اند، ممکن است زودتر از آنچه فکر می‌کنید، در صحنه پرداخت در مرکز قرار گیرد.

نمونه بارز آن این است که چگونه نهادهای غیربانکی با ارائه ویژگی‌هایی مانند کارت‌های اعتباری برچسب خصوصی در شرکت‌های خرده‌فروشی یا تامین مالی فروش، به عنوان کانالی برای بانک‌ها عمل کرده‌اند.

مالی تعبیه شده 2.0

این به نوبه خود به این معنی است که منابع مالی تعبیه شده حتی عمیق‌تر از آن جاسازی شده است که چشم‌انداز تجارت الکترونیک را تغییر داده است.

امور مالی تعبیه شده اساساً تجارت الکترونیک را تغییر داده است

نمونه‌های اصلی که این توده حیاتی از کاربران را می‌توان یافت، خرده‌فروشان، بازارهای آنلاین، شرکت‌های نرم‌افزار تجاری و غیره هستند.

چه از نظر فناوری و چه از نظر رفتار تجاری و مصرف کننده، امور مالی تعبیه شده به طور کامل از فرصت های ارائه شده توسط راه های دیجیتال جدید استفاده کرده است.

این اپراتورهای پلتفرم دیجیتال همچنین به عنوان توزیع کنندگان امور مالی تعبیه شده شناخته می شوند و به ارائه دهندگانی مانند فین تک ها (که پلتفرم های دیجیتالی قابل تنظیم، راه حل های دیجیتال و محصولات مالی را در اختیار آنها قرار می دهند) یا ارائه دهندگان ترازنامه (که دارای مجوز مالی هستند یا دارای مجوز هستند) متکی هستند. موسساتی که معمولاً خدمات انطباق و/یا ریسک را ارائه می‌دهند و ممکن است خطر نکول اعتبار را متحمل شوند).

به خواندن ادامه دهید

هنوز چیزهای زیادی برای بازگشایی از نظر دسترسی مالی تعبیه شده باقی مانده است، با این حال، مهم ترین عنصر در استراتژی یک شرکت جدید ممکن است فقط انتخاب محل رقابت باشد.


منبع: https://www.financemagnates.com//fintech/understanding-the-embedded-finance-landscape/

احتمالات تقریباً بی پایان هستند، اما موضوع اصلی این است که مصرف کنندگان شروع به احساس می کنند که کسب خدمات مالی به یک بسط طبیعی از تجربیاتی تبدیل شده است که در وهله اول داشتند.

راه خدمات کلیدی پشتیبانی هنوز کاملاً باز است زیرا هنوز بسیاری از نهادهای مالی قدیمی وجود دارند که به سادگی آماده بیرونی کردن گردش کار و/یا فرآیندهای خود نیستند.

از کیف پول دیجیتال گرفته تا نرم افزار حسابداری. از سبد خرید تا برنامه های برنامه وفاداری.

در حالی که مفهوم مالی تعبیه شده به هیچ وجه جدید نیست، مطمئناً غیرقابل انکار است که با ورود به مرحله جدیدی که در آن محصولات مالی به طور یکپارچه در رابط های دیجیتال ادغام می شوند، تکامل یافته است.

امور مالی تعبیه شده به قرار دادن محصولات مالی در چیزی اشاره دارد که می تواند یک تجربه یا پلتفرم مشتری غیرمالی در نظر گرفته شود.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج