افزایش ین ژاپن پس از تقاضای شدید در حراج 2 ساله خزانه داری، کجا؟


ین ژاپن، USD/JPY، حراج 2 ساله خزانه داری، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده – بازار باز آسیا اقیانوسیه:

  • ین ژاپن با تضعیف بازدهی خزانه داری 2 ساله افزایش یافت
  • حراج اوراق قرضه محلی نشان داد که تقاضا از سال 2020 به بالاترین حد خود رسیده است
  • USD/JPY پس از اینکه خط روند اکتبر برگزار شد، کمتر متمرکز شده است

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

جلسه توجیهی بازار آسیا و اقیانوسیه – با کاهش بازدهی خزانه داری، ین ژاپن افزایش یافت

ین ژاپن روز چهارشنبه در برابر دلار آمریکا افزایش یافت و از ضعف گسترده گرینبک سرمایه گذاری کرد. علی‌رغم تغییرات کوچک اخیر بانک ژاپن به سمت عادی‌سازی سیاست‌ها، BoJ همچنان توسعه‌یافته‌ترین بانک مرکزی است. به این ترتیب، ین اغلب خود را نسبت به تحولات خارجی، به ویژه ایالات متحده حساس می بیند.

افت USD/JPY با بازدهی 2 ساله خزانه داری که در روز چهارشنبه حدود 2 درصد کاهش یافت همزمان شد. آخرین حراج 2 ساله خزانه داری نشان داد که نسبت پیشنهاد به پوشش از 2.71 به 2.94 افزایش یافته است. این میزان تقاضا است. این بالاترین رقم از آوریل 2020 بود. به نظر می‌رسد شرکت‌کنندگان ممکن است مشتاق باشند نرخ بالایی را در پیش‌بینی کاهش بازدهی در آینده حفظ کنند. چنین نتیجه ای می تواند ناشی از رکود باشد.

این حراج همچنین قبل از انتشار اطلاعات کلیدی اقتصادی ایالات متحده در اواخر امروز انجام شد. در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ، اولین تخمین از تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم به پایان خواهد رسید. رشد اقتصاد ایالات متحده 2.6 درصد در هر سال است که از 3.2 درصد در سه ماهه سوم کندتر است. یک نتیجه ملایم‌تر می‌تواند بسترهای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در اواخر سال جاری افزایش دهد. بنابراین، کاهش بعدی در بازده اوراق قرضه ایالات متحده احتمالاً USD/JPY را کاهش خواهد داد.

با تمرکز بر جلسه معاملاتی روز پنجشنبه آسیا و اقیانوسیه، مدار اقتصادی نسبتاً آرام است. به این ترتیب، تمرکز معامله گران احتمالا روی ریسک اشتها خواهد بود. در جلسه معاملاتی روز چهارشنبه وال استریت، شاخص‌های Dow Jones، S&P 500 و Nasdaq 100 عمدتاً ثابت بودند. به این ترتیب، ممکن است تا زمانی که داده‌های کلیدی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بعداً منتشر شود، بازارها ادغام شوند.

تجزیه و تحلیل فنی ین ژاپن

در نمودار روزانه، USD/JPY به نظر می رسد پس از اینکه قیمت ها بار دیگر خط روند نزولی کلیدی را از اکتبر آزمایش کردند، در حال کاهش است. ضررهای بیشتر تمرکز را بر روی سطح 100٪ توسعه فیبوناچی در 127.98 قرار می دهد. RSI را به دقت زیر نظر داشته باشید. واگرایی مثبت ممکن است ظاهر شود و همچنان نشان دهد که حرکت نزولی در حال محو شدن است. مورد دوم گاهی اوقات می تواند دارای زیربنای نزولی باشد.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

برترین درس های تجارت

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار روزانه USD/JPY

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX




منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-gains-after-strong-demand-at-2-year-treasury-auction-where-to-20230126.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج