اوج ساعت طلا پس از افزایش فدرال رزرو در حالی که سقوط نفت بازارها را تکان می دهد. XAU/USD بالاتر؟


طلا، XAU/USD، FOMC، افزایش فدرال رزرو، دلار آمریکا، نفت خام، WTI، پاول، بازده – نکات قابل بحث

  • را قیمت طلا امروز در اوپن به شمال دوید اما از آن زمان عقب نشینی کرده است
  • را دلار آمریکا و بازدهی خزانه داری کاهش یافته است زیرا بازارها به کاهش نرخ بهره نگاه می کنند
  • تصمیم فدرال رزرو آمده و رفته است، اما ممکن است پیامدهای بیشتری برای XAU/دلار آمریکا

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله طلا

طلا پس از بسته شدن امروز آمریکای شمالی و همزمان با کاهش شدید قیمت نفت خام، افزایش یافت. این حرکت ها پس از آن صورت می گیرد که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) دیروز نرخ هدف خود را 25 واحد پایه به 5-5.25 درصد افزایش داد.

دلار آمریکا در برابر همه ارزهای G-10 در روز چهارشنبه ضعیف تر شد و احتمالاً زیربنای فلز زرد است. ارزهای مرتبط با کالاهای AUD، CAD و NZD روز پنجشنبه در حال حرکت هستند که ممکن است منعکس کننده افزایش نوسانات در طلا، نفت و سایر کالاها باشد.

قیمت های زنده برای این بازارها را می توانید در اینجا پیدا کنید.

قرارداد آتی طلا در COMEX امروز به 2085.4 دلار در هر اونس رسید. این بالاترین سطح از زمان بالاترین قیمت در آگوست 2020 با 2089.2 دلار است.

اگرچه بالاترین قیمت مارس 2022 یعنی 2078.8 دلار آمریکا را فرا گرفت، اما Triple Top اکنون در حال بازی است، مگر اینکه بالاترین قیمت جدیدی ایجاد شود. یک تاپ سه گانه پسوند یک تاپ دوبل است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه تجارت نفت

معاملات آتی طلای COMEX با قیمت هر بشکه نفت خام NYMEX WTI در بالاترین سطح خود از فوریه 2021 معامله می شود.

پس از تلاطم افتتاحیه پنجشنبه، طلا و نفت هر دو به سطوح نزدیک به جایی که در روز چهارشنبه بسته شده بودند، عقب نشینی کردند زیرا بازارها پس از افزایش فدرال رزرو مجدداً تنظیم شدند.

به نظر می رسد بازارهای نرخ بهره بلوف فدرال رزرو را با کاهش قیمت ها در اوایل سه ماهه سوم می دانند. به نظر می رسد که بازار در برخی از زبان ها بر محور محوری تأکید زیادی داشته است.

در بیانیه جلسه مارس آمده بود: «کمیته پیش‌بینی می‌کند که برخی سیاست‌گذاری‌های اضافی ممکن است مناسب باشد»، قبل از ذکر عواملی که در تصمیم‌گیری سنجیده می‌شوند.

بیانیه نشست ماه مه این قسمت را به این عبارت تغییر داد: «در تعیین میزانی که ممکن است تقویت سیاست اضافی مناسب باشد».

به نظر می‌رسد این موضوع محرکی بوده است که بازار دیگر شاهد افزایش قیمت نباشد و کاهش‌هایی را پیش‌بینی کند. در پرس پس از بازی، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تاکید کرد که لزوماً اینطور نیست.

او چندین بار خاطرنشان کرد که هر تصمیمی که در آینده پیش می‌آید وابسته به داده‌ها بر اساس جلسه به جلسه است که نیاز به ارزیابی مداوم دارد.

با این وجود، بازدهی خزانه داری دوباره پایین آمد و اوراق قرضه 2 ساله به 3.81% رسید، به ویژه کمتر از اوج ماه گذشته 4.29%.

بازده واقعی با نرخ 10 ساله نزدیک به 1.15 درصد، از بالاترین 1.38 درصدی که در روز دوشنبه مشاهده شد، به کاهش خود ادامه می دهد. بازده واقعی، بازده اسمی منهای نرخ تورم قیمت بازار است که از اوراق بهادار محافظت شده با تورم خزانه داری (TIPS) برای مدت مشابه بدست می آید.

جای تعجب نیست که نوسانات طلا در روند هولناک قیمت بالاتر رفت. شاخص GVZ نوسانات طلا را به روشی مشابه اندازه گیری می کند که شاخص VIX نوسانات را در S&P 500 اندازه گیری می کند.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

قیمت طلا به دلار و نفت، بازده واقعی 10 ساله آمریکا، نوسانات طلا

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر




منبع: https://www.dailyfx.com/news/gold-clocks-new-peaks-post-fed-hike-as-oil-collapse-rattles-markets-higher-xau-usd-20230504.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج