بهترین کتاب‌ها برای کودک 2 تا 4 ساله: چه کتابی برای کودک بخرید؟

مهدی آذریزدی اولین نویسنده ایرانی بود که به فکر نوشتن داستان برای کودک و نوجوان افتاد و همین باعث شد که لقب پدر ادبیات کودک و نوجوان را به او بدهند. مجموعه حواستو جمع کن به توضیح آن دسته از فعالیت‌های آموزشی می‌پردازد که کودک شما با انجام آن‌ها می‌تواند مهارت‌های خود را در بسیاری از عرصه‌ها تقویت کند. در زیر لیستی از کتابهای پر فروش و معروف کودکان را انتخاب کرده‌ایم که می‌توانید با کلیک بر لینک‌ها آنها را تهیه کنید. همچنین برای دیدن دیگر عناوین می‌توانید با استفاده از لینک‌ها آنها را مشاهده کنید.

در این مطلب شما کتاب های مناسب کودکان پیش دبستانی و دبستانی را مشاهده خواهید فرا کتاب نمود. در انتهای این مطلب هم می توانید لیست داستان های کودک دیگر را مشاهده نمائید. در این دوره‌ها زبان‌آموزان کودک پس از آشنایی با کاربرد زبان در موقعیت‌های مختلف، مطالعه واژگان روزمره و کاربردی، دستور زبان روان و ساده در قالب متن‌های ملموس و داستان‌های موجود در کتاب، مهارت‌های فکری و خلاقیت خود را تقویت می‌کنند. در DVDهایی که همراه هر کتاب هست، داستان‌های متحرک و بازی‌های آموزشي و شعرهاي کودکانه‌ای وجود دارند که با تفريح و بازي، لغات و گرامر هر درس را در ذهن کودک تثبيت می‌کنند. مجموعه‌ کتاب‌های super minds 1 سري 7تايي از کتاب‌های آموزشي براي کودکان است که توسط گروهي از نويسندگان خبره نوشته شده تا تفکر، حافظه و تمرکز کودکان در حين يادگيري زبان را ارتقا دهند. پولی، لئو، مایک و جینا در یک ماجراجویی هیجان‌انگیز زبان انگلیسی را از طریق داستان، آهنگ، هنر و کاردستی به کودکان آموزش می‌دهند.

کتاب رودخانه ماشین زمان نوشته‌ی مصیب شیرانی ، همراه با تصاویری زیبا اطلاعات مفیدی در خصوص رودخانه‌ها به کودکان ارائه می‌دهد. از عصر باستان تا به امروز آب مایه حیات بشر بوده و تمدن‌های بشری در کنار رودخانه‌ها و چشمه‌ساران شکل گرفته و تمدن‌های بشری… در این کتاب، نویسنده با نگرشی انسانی و با بهره گیری از تصاویر گویا به بیان تفاوت میان مردمان زمین می پردازد. در ابتدا به تفاوت های ظاهری مثل رنگ پوست، شکل، اندام، رنگ مو و پوشش اشاره می کند. شعر می‌تواند واژه‌ها را برای کودک به تصویر بکشد چرا که با ریتم همراه است و به همین علت کمک می‌کند تا واژگان در ذهن کودک برای باقی بماند. همچنین زبان آموزان در کنار این مطالب موضوعات درسی مطرح در مدارس را نیز به زبان انگلیسی فرامی‌گیرند.

بهترین کتاب‌ها برای کودک 2 تا 4 ساله: چه کتابی برای کودک بخرید؟

عناوین تاریخی را می‌توان در دسته کتاب آموزشی کودک نیز قرار داد. ماجراهای استثنایی و واقعی در کتاب‌های تاریخی، حس کنجکاوی بچه‎ها را تحریک می‌کنند. موضوعات جذابی مثل چراهای تاریخ ایران برای کودکان عرضه شده‌اند.

دانلود کتاب ارزش زمانی پول

موش قرمز رنگ در روز شنبه از پای آن بالا می رود و آن را ستون اعلام می کند. بالاخره موش سفید در روز جمعه به بررسی می رود و با بررسی تمام قسمت های عجیب از موضوع سر در می آورد و می فهمد که نه مار است، نه نیزه، نه بادبزن و … این کتاب تصاویر سرگرم کننده ای نیز دارد و مفهوم فلسفی پیام مولانا را در قالب تصاویری زنده بیان می کند. همانطوری که ما همیشه توصیه می کنیم، بازی، کاردستی و کتاب ساختار ذهنی کودکان در حل مسائل را بسیار شکل می دهد.

کتاب یک خرس روی صندلی من نشسته

کتاب های رولد دال به قدری جذاب و دوست داشتنی هستند که بزرگسالان هم بسیار از آنها استقبال میکنند. بنابراین اگر به فکر خواندن کتاب همراه با کودکتان هستید و میخواهید ساعاتی خوش باهم بگذرانید حتما از کتاب های رولد دال استفاده کنید. تجربه ی دنیای قشنگ و هیجان انگیز و گیرای کتاب های رولد دال، تجربه ای است که شما اصلا نمیخواهید از کودکانتان دریغ کنید. خوب است بدانید که قیمت مجموعه 8 جلدی یاد شده نیز معادل 179 هزار تومان است.

  • از بین بهترین کتاب‌های کودکان ایرانی، کتاب ۳۶۵ قصه برای شب‌های سال از اون دسته کتاب‌های پربار و دوست داشتنیه که تصویرهای زیبایی هم داره.
  • هفت موش کور برای بازی بیرون می روند و با چیزی عجیب در زندگی شان روبه رو می شوند.
  • عناوین تاریخی را می‌توان در دسته کتاب آموزشی کودک نیز قرار داد.
  • کتابخانه بین‌المللی مونیخ در سال ۱۹۹۹ میلادی، داستان مربای شیرین هوشنگ مرادی کرمانی را به‌عنوان کتاب سال انتخاب کرد که این مسئله خود نشان از گران‌بها بودن این کتاب داستان دارد.
  • شخصیت دوشیزه ترونچبول این داستان یکی از شرورترین شخصیت‌های تاریخ ادبیات کودک و نوجوان است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج