به پیام پنهان بازار در نمودارهای خود گوش دهید » تجارت در بازار را بیاموزید

چگونه پیام پنهان بازار را در نمودارهای خود مشاهده کنیدآیا تا به حال آن پوسترهای Magic Eye را که در دهه 90 محبوب بودند، دیدید که تصویری پنهان در تصویر داشتند و شما مجبور بودید چشمان خود را درست تنظیم کنید و برای دیدن تصویر در فاصله مشخصی از عکس بایستید؟

اولین پیام اصلی که باید یاد بگیرید که در نمودارها بشنوید این است که آیا بازار در حال روند است یا خیر. اگر ترند است، این برای شما بسیار بسیار خوب است، زیرا معاملات روند کاملاً ساده ترین راه برای کسب درآمد در بازارها است. اگر روندی نداشته باشد، احتمالاً در یک محدوده معاملاتی بزرگ (که می تواند برای معامله خوب باشد) یا در یک محدوده معاملاتی بسیار کوچک و تصادفی تر (متوقف و معمولاً برای معامله خوب نیست) تثبیت می شود. این نکته مهمی است که باید در همان ابتدا رمزگشایی را یاد بگیرید، زیرا واقعاً تعیین می کند که در چه جهتی به دنبال تجارت هستید و رویکرد کلی شما نسبت به آن بازار در آن شرایط چگونه است.

ما از این پیام برای انجام معاملات و اجتناب از معاملات و ایجاد یک احساس کلی از شرایط بازار استفاده می کنیم، مانند خواندن آب و هوا و پیش بینی ها. شما به هر پیش‌بینی که انجام می‌دهید عمل نمی‌کنید، اما برخی از آنها ممکن است برای برنامه‌ریزی کارهای بعدی بسیار مفید باشند.

پیام پنهان 5

مناطق رویداد و سیگنال های اقدام قیمت سودآور اخیر

طبیعت انسان و سیم کشی مغز، اکثر مردم را به معامله گران واقعاً بد تبدیل می کند. به این دلیل است که وقتی به نمودار نگاه می کنیم و می بینیم که در حال بالا رفتن است، احساس می کنیم که قرار است به بالا رفتن ادامه دهد، اما این معمولاً زمانی است که دوباره پایین می آید، lol. برای مبتدی یا تاجری که هنوز نمی‌داند چگونه گوش کند و بشنود که عمل قیمت به آنها می‌گوید، می‌تواند بسیار بسیار ناامیدکننده باشد. یک بار چیزی که من به طور گسترده در مورد وبلاگم و در دوره های تجاری خود نوشتم، این است که چگونه باید برخلاف سود در بازار معامله کنید. سرنخ‌های اقدام قیمتی وجود دارد که ما را به زمانی که حرکتی برعکس در جریان است و قیمت در حال برگشت به جهت مخالف است، راهنمایی می‌کند. یکی از آنها شکست کاذب یک سطح است و البته استراتژی معاملاتی جعلی نیز وجود دارد. اینها برخی از الگوهای مورد علاقه من برای معامله هستند زیرا روانشناسی بازار را نشان می دهد و سرنخ قدرتمندی برای آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیفتد است.

اگر نمی‌دانید حوزه‌های رویداد چیست، پیشنهاد می‌کنم درس من در مورد این موضوع را بخوانید، زیرا آنها حوزه‌های پیام بسیار مهمی هستند که بازار از شما می‌خواهد آن‌ها را تماشا کنید. وقتی سیگنال‌های چندگانه قیمت را می‌بینید که از یک منطقه یا منطقه مشابه به دست می‌آیند، ممکن است یک منطقه رویداد داشته باشید، و اگر سیگنال دیگری را در آن منطقه ببینید، سیگنال بسیار قوی‌ای است که باید در نظر بگیرید.

توجه داشته باشید، در نمودار زیر، قیمت قبل از اینکه دوباره به حالت تهاجمی کاهش یابد، یک شکست کاذب از مقاومت انجام داد.

پیام پنهان بازار

hiddenmessage4

سیگنال‌های اقدام قیمت ناموفق عالی هستند. صبر کن چی؟

در این راستا، شما می‌خواهید بر اساس واضح‌ترین پیام‌ها عمل کنید و تنها بر اساس قوی‌ترین پیش‌بینی‌های بازار عمل کنید، پیام‌هایی که ما تفسیر می‌کنیم صرفاً آن چیزی نیست که من معمولاً به عنوان تلاقی عوامل آموزش می‌دهم. مفهوم «گوش دادن به پیام‌های بازار» واقعاً چیزی فراتر از مشاهده یک تنظیم تجاری است. ما در مورد گوش دادن به پیامی صحبت می کنیم که بازار در مورد پول هوشمند به ما می گوید، با آن اطلاعات می توانیم بسیاری از چیزها را رمزگشایی کنیم، ما بسیار فراتر از این ایده هستیم که “هی من می توانم 1 + 2 چیز را ببینم، بنابراین اکنون باید اقدام به.” هنگامی که به نقطه خاصی در تسلط بر قیمت اکشن خود رسیدید، احساس خواهید کرد که بازار در واقع «با شما صحبت می‌کند» و به شما می‌گوید که چه کاری انجام دهید، نه اینکه بخواهید به آن بگویید چه کاری انجام دهد (که هرگز جواب نمی‌دهد).

نتیجه

در این تصویر، قیمت قبل از مکث و ورود به یک دوره طولانی از اقدامات جانبی قیمت، به شدت روند صعودی داشت. بدیهی است که دوره های روند معاملات بسیار آسان تر و پربارتر بودند. با این حال، بسیاری از معامله‌گران به تجارت ادامه می‌دهند (و پول خود را از دست می‌دهند) زیرا نمی‌دانند چگونه زبان عمل قیمت را به درستی تفسیر کنند، که به وضوح به آنها می‌گفت که بازار در حال ورود به دوره‌ای است که تجارت PA دشوارتر است.

پیام مخفی6

من به شما نیاز دارم که فراتر از قانون واقعی تجارت فکر کنید

پیام پنهان 2

سطوح کلیدی و تجزیه و تحلیل فنی “عالی” در مقابل “ناقص”.

لطفا نظر خود را در مورد این درس در زیر بنویسید…

زیاد بهش فکر نکن اگر سیگنال اقدام قیمت را مشاهده کردید که با شکست مواجه شد، این یک سرنخ قوی است که قیمت ممکن است در همان جهت حرکت کند…

نحوه واکنش قیمت در اطراف سطوح کلیدی آشکار بسیار مهم است. آیا ما در حال حاضر از نظر فنی “کامل” هستیم یا تکنیک های فنی آشفته تر و ناقص هستند؟

با این حال، چیزی فراتر از «گوش دادن به پیام» است، شما باید پیام‌هایی را که بازار برای شما ارسال می‌کند ترکیب کنید (نمونه‌های بالا را ببینید) و آن پیام‌ها را در «داستانی» که در نمودار از چپ به راست گفته می‌شود، فرموله کنید. شما می‌خواهید یک «نقشه» بصری را با حاشیه‌نویسی فاکتورهای فنی روی نمودارهایتان درست مانند من در تفسیر هفتگی بازار خود ترسیم کنید.

من شخصاً به یاد دارم که در کودکی آنها را دوست داشتم و واقعاً نمی دانم چه اتفاقی برای آنها افتاده است ، اما وقتی برای اولین بار به درس امروز فکر کردم این تصاویر به ذهنم رسید. این به این دلیل است که دقیقاً مانند آن تصاویر، بازار حاوی یک پیام “پنهان” است که فقط کسانی که در هنر و مهارت معاملات پرایس اکشن آموزش دیده اند، می توانند به درستی آن را ببینند. برای یک فرد معمولی که به نمودار قیمت نگاه می کند، دسته ای از میله های به ظاهر تصادفی را می بیند که هیچ معنایی ندارند، اما معامله گر قیمت اکشن پیامی را می بیند که رد پای پول (اقدام قیمت) روی نمودارها به آنها می گوید.

ببینید، هر نوار، به خودی خود، واقعاً معنایی ندارد. این نوار ترکیب شده با ساختار یا زمینه بازار اطراف است که تصویر آن بازار را برای شما ترسیم می کند. زمانی که شروع به دنبال کردن یک بازار به اندازه کافی کردید، از نزدیک آن را می‌شناسید و به آن احساس می‌کنید، این به مرور زمان می‌آید، اما واقعاً «شنیدن بازار» به این معناست.

برای شنیدن آنچه بازار می خواهد به شما بگوید، ابتدا باید دقیقاً بدانید که به چه چیزی گوش دهید. چیزی که به آن گوش می‌دهید سرنخ‌های مربوط به قیمت است که با نمایش «داستان» بازار در نمودار باقی مانده است. و درست مانند خواندن یک کتاب، برای اینکه «صفحه» فعلی معنا پیدا کند، باید بدانید قبلاً چه اتفاقی افتاده است، بنابراین باید بدانید که چگونه اقدام قیمت گذشته را تجزیه و تحلیل کنید تا عملکرد قیمت فعلی را درک کنید. از آن برای ایجاد یک پیش‌بینی آگاهانه درباره آنچه ممکن است بعداً اتفاق بیفتد استفاده کنید.

نمودارها روش بازار برای “صحبت” کردن با ما هستند، اما اگر ندانید به چه چیزی گوش دهید، پیام مستقیماً بالای سر شما خواهد رفت. بیایید نگاهی به برخی از قطعات اصلی زبان اکشن قیمت بازار بیندازیم…

رفتار قیمت اخیر و شرایط بازار

همانطور که بیشتر افراد تجاری ثروتمند به شما خواهند گفت؛ گوش دادن زیاد، شنیدن حرف های دیگران و جمع آوری بازخورد، سپس تصمیم گیری. اغلب گفته می شود “آخرین مردی در اتاق باش که صحبت می کند”. یک عبارت تجاری کلیشه ای از اکثر کتاب های رهبری کسب و کار، اما اتفاقاً درست است. ترجمه شده در دنیای تجارت، ما می‌توانیم به پیام بازار گوش کنیم و سپس اجازه دهیم بازار به ما نشان دهد که چه کاری می‌خواهد انجام دهد، سپس از بازخورد جمع‌آوری‌شده برای شکل‌دهی به نظر خود، برنامه‌ریزی و سپس عمل کردن بر اساس آن استفاده می‌کنیم.

شاید مهم‌ترین «پیام» بعدی که بازار می‌تواند برای شما ارسال کند این باشد که قیمت چگونه در سطوح اصلی نمودار واکنش نشان می‌دهد/رفتار می‌کند. گاهی اوقات، یک بازار به سطوح نزدیک بسیار بسیار خوب احترام می گذارد (تقریباً دقیق یا حتی در بسیاری از موارد دقیق). گاهی اوقات، نه چندان. من ترجیح می‌دهم بازارهایی را معامله کنم که سطوح کلیدی را رعایت می‌کنند، زیرا این به من می‌گوید که به هر دلیلی، این ممکن است در آینده نزدیک ادامه یابد. هنگامی که این سطوح را شناسایی کردید، سپس می توانید منتظر بمانید تا سیگنال های اقدام قیمت با احتمال بالا در آنها شکل بگیرد. با این حال، اگر قیمت به خوبی سطوح را رعایت نمی کند، ممکن است بخواهید در حال حاضر از آن بازار اجتناب کنید.

در این درس، ما قصد داریم در مورد چگونگی شروع دیدن پیام های پنهان در بازار و معنای آنها صحبت کنیم.

گوش دادن به بازار و شنیدن “گفتن” آن

اکنون، دقیقاً چقدر به بازار گوش می‌دهید و آنچه را که می‌خواهد به شما بگوید «می‌شنوید»؟ شما این کار را از طریق تحلیل اکشن قیمت انجام می دهید و من قصد دارم چند نمونه خاص از این را در زیر به شما ارائه دهم…

از هر ده بار نه بار اقدامی نمی‌کنم، اما از هر ده بار که اقدام می‌کنم، یک بار “ماشه” را روی تجارت می‌کشم، مانند یک تک تیرانداز مرگبار که منتظر است تا “شات کشتار” را پس از معامله مناسب بزند. تنظیم در تمرکز است. اگر می‌خواهید درباره گوش دادن به آنچه بازار می‌گوید و یادگیری تفسیر مؤثر آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، دوره تجارت حرفه‌ای من را برای اطلاعات بیشتر بررسی کنید.

آه، سیگنال اقدام قیمت ناموفق، بله، آنها می توانند دردناک باشند و در واقع گاهی اوقات یک معامله به سادگی کار نمی کند، این یک واقعیت تجارت است که باید از طریق مدیریت ریسک مناسب با آن مقابله کنید. اما، (شما می دانستید اما در حال آمدن است) گاهی اوقات سیگنال های اقدام قیمت ناموفق می توانند سیگنال های بسیار قدرتمندی باشند. برای مثال، اگر می‌بینید که قیمت سیگنال خاصی را که فکر می‌کردید نتیجه معکوس داشته باشد، نقض می‌کند، از خود بپرسید که چه چیزی به شما می‌گوید؟ بازار می خواهد به شما چه بگوید؟

رویکرد معاملاتی من مبتنی بر تماشای روزانه نمودارها و تفسیر پیام هایی است که از بازار پخش می شود. ما باید آنجا باشیم تا به آن گوش دهیم، نقشه برداری کنیم و تفسیرش کنیم. به این فکر کنید که هر روز یک صفحه از یک کتاب را بخوانید. در دنیای تجارت، این بدان معناست که در تعطیلات نیویورک هر روز دوشنبه تا جمعه، من آنجا هستم و به پیام در حال پخش گوش می دهم (یعنی در حال خواندن اکشن قیمت، نقشه برداری نمودارها و رمزگشایی پیام پنهان آن). با این حال، این بدان معنا نیست که من تمام روز آنجا نشسته ام و به نمودارها خیره شده ام. من زمان‌های برنامه‌ریزی شده‌ام را برای بررسی بازارها هر روز دارم و اگر آن روز چیزی از نمودارها نشنیدم، تا فردا آنها را فراموش می‌کنم. من آنجا نمی نشینم و تلاش بیهوده ای برای “اجبار کردن” چیزی که وجود ندارد، نمی کنم

تحلیل تکنیکال یک زبان است و اگر می‌خواهیم شانسی برای موفقیت در تجارت طولانی‌مدت داشته باشیم، باید آن زبان را تفسیر کنیم.

اگر شما هر گونه سوال، لطفا با من در اینجا تماس بگیرید.

چاپ دوستانه، PDF و ایمیل

دوره بازرگانی حرفه ای نیل فولر
کارگزار ترجیحی 2020 v1


منبع: https://www.learntotradethemarket.com/forex-trading-strategies/markets-hidden-message

در نمودار زیر توجه کنید که قیمت از یک دوره حرکت قیمت متلاطم / جانبی (محدوده کوچک) به یک شکست قوی منتقل شد، سپس یک عقب نشینی به نقطه میانی محدوده معاملاتی، قبل از اینکه یک روند صعودی حفظ شود و قیمت را برای ماه‌ها بالاتر برد…

به میله‌های پین در این سطح توجه کنید، زمانی که آخرین مورد در سمت راست شکل گرفت، اگر نمی‌دانستید چگونه پیامی را که بازار به شما می‌دهد تفسیر کنید، یک حرکت بسیار سودآور را از دست داده‌اید…

hiddenmessage3

شکست های کاذب سطوح کلیدی و سیگنال های متضاد

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج