تقویم اقتصادی هفته 26.12.2022 – 01.01.2023


بررسی رویدادهای اصلی تقویم اقتصادی فارکس برای هفته معاملاتی آینده (2022/12/26 – 01.01.2023)

بی ثباتی هفته گذشته کمتر از هفته قبل نبود. بانک های مرکزی چین و ژاپن تصمیماتی در مورد نرخ بهره گرفتند. اما شگفت‌انگیزتر از همه، شاید این بود که بانک ژاپن دامنه بازدهی اوراق قرضه دولتی ژاپن را گسترش داد. نرخ بهره در قلمرو منفی (-0.1٪) باقی ماند، با این حال، در حال حاضر حداکثر بازده اوراق قرضه 10 ساله ژاپن به جای 0.25٪ قبل از این جلسه، 0.50٪ است. این تصمیم به فعالان بازار دلیلی داد تا فکر کنند که بانک ژاپن اولین گام را برای محدود کردن سیاست‌های فوق نرم خود برداشته است. ین بلافاصله پس از این تصمیم به شدت تقویت شد. برای مثال، جفت USD/JPY سه شنبه گذشته بیش از 500 واحد کاهش یافت و روز معاملاتی را نزدیک به 130.50 به پایان رساند و به سطح آگوست بازگشت.

شاخص دلار DXY در روز سه‌شنبه 100 واحد از دست داد و پایین‌ترین نرخ داخل هفته‌ای 103.40 را به‌روزرسانی کرد که عمدتاً به دلیل تقویت ین بود (سهم آن در DXY تقریباً 14٪ است).

داده های کلان مثبت ایالات متحده که پنجشنبه و جمعه گذشته منتشر شد نتوانست پویایی منفی دلار را معکوس کند و به دنبال نتایج هفته گذشته، DXY (حدود 50 واحد) سقوط کرد.

هفته آینده، آخرین هفته ماه و سال، کند خواهد بود (دوشنبه در کشورهای کاتولیک اروپا و آمریکا روز باکس است)، و جهان برای سال جدید 2023 آماده می شود. همچنین تعداد کمی از آمار کلان منتشر خواهد شد. .

فعالیت سرمایه گذاران تنها در ژانویه دوباره شروع به افزایش خواهد کرد. به هر حال، شایان ذکر است که اغلب روندهای جدید از همان ابتدای سال شروع می شود.

همچنین باید در نظر داشت که بسیاری از کارگزاران فارکس خدمات خود را تا سه شنبه 6 آذر ساعت 00:00 به وقت ترمینال متوقف خواهند کرد. برای اکثر کارگزاران فارکس اروپایی، از جمله LiteFinance، این GMT+2 است (برای تغییرات در ساعات کار شرکت اینجا را ببینید).

* در طول هفته آینده، رویدادهای جدید ممکن است به تقویم اضافه شوند و / یا برخی از رویدادهای برنامه ریزی شده ممکن است لغو شوند.

** زمان GMT

دوشنبه 26 دسامبر

هیچ آمار کلان مهمی قرار نیست منتشر شود. بیشتر کشورهای اروپا و آمریکا روز باکس را جشن می گیرند (روز بعد از کریسمس کاتولیک): بانک ها و صرافی ها بسته هستند. حجم معاملات فارکس حداقل خواهد بود.

سه شنبه 27 دسامبر

هیچ آمار کلان مهمی قرار نیست منتشر شود.

چهارشنبه 28 دسامبر

هیچ آمار کلان مهمی قرار نیست منتشر شود.

پنجشنبه 29 آذر

هیچ آمار کلان مهمی قرار نیست منتشر شود. با این حال، نوسانات ممکن است در ابتدای جلسه تجاری ایالات متحده افزایش یابد، زمانی که وزارت کار ایالات متحده گزارش هفتگی دیگری را با داده هایی در مورد تعداد مطالبات اولیه و ثانویه بیکاری منتشر می کند.

جمعه 30 دسامبر

هیچ آمار کلان مهمی قرار نیست منتشر شود. حجم معاملات و فعالیت معامله گران حداقل خواهد بود.

شنبه 31 دسامبر

جهان سال نو 2023 را جشن می گیرد!

نمودار قیمت EURUSD در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{مقدار}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/economic-calendar-for-the-week-26122022-01012023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج