تمدید مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۱ | تکس مپ

تمدید مهلت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۱ | تکس مپ

برای ورود به سامانه و پرداخت قبض، باید نام کاربری خود را وارد کرده و سپس در بخش کلمه عبوری از کد اقتصادی‌تان استفاده نمایید. یک راه دیگر برای ورود به این سامانه وجود دارد و آن از طریق احراز هویت است. در این صورت می‌توانید از طریق احراز هویت وارد سامانه شده و سپس اقدام به پرداخت قبوضتان نمایید.

مالیاتی که قبلا توسط عرضه کننده کالا یا خدمات پرداخت شده است. اما مالیات بر مصرف در زنجیره آخر و در هنگام فروش از مصرف‌کننده نهایی اخذ می‌گردد. ۳- دریافت مالیات از خریداران کالا یا خدمات در زمان عرضه کالا یا خدمات به آنان.

مصداق های تخلف از قانون مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

در جواب این تصور باید گفت تولید کنندگان نیز باید مانند مصرف کننده مالیات غیر مستقیم بپردازند اما تولید کنندگان باید به میزان مابه تفاوت مالیات بر ارزش افزوده ای که در هنگام خرید به فروشنده پرداخت کرده و مالیات بر ارزش افزوده ای که در هنگام فروش به مصرف کننده دریافت نموده اند VAT بپردازد . در واقع ارزش افزوده اختلاف بین ارزش کالاها و خدمات فروخته شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری شده است . به بیان ساده مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که خریدار هنگام خرید کالا و خدمات به فروشنده می پردازد و فروشنده نیز باید در دوره های زمانی مشخص آن را به دولت و سارمان امور مالیاتی پرداخت نماید . یک تصور اشتباه درباره VAT این است که این مالیات ، فقط مخصوص مصرف کننده است.

درخواست مشاوره

برخی تصور می‌کنند که مالیات غیر مستقیم فقط مخصوص مصرف‌کننده بوده و تولیدکنندگان در قانون موظف به پرداخت VAT نیستند. در جواب این تصور باید گفت تولیدکنندگان نیز باید مانند مصرف‌کننده، مالیات غیرمستقیم بپردازند اما تولیدکنندگان باید به میزان ما بالتفاوت مالیات بر ارزش افزوده‌ای که در هنگام خرید به فروشنده پرداخت کرده و مالیات بر ارزش افزوده‌ای که در هنگام فروش به مصرف‌کننده دریافت نموده‌اند VAT بپردازد . اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی، در دو قالب اظهارنامه انفرادی و مشارکتی قابل تسلیم می باشد. که پس از انجام ثبت نام الکترونیک، با وارد نمودن اقلام اطلاعاتی مورد درخواست در سامانه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی، اطلاعات هویتی، واحد کسبی، حساب های بانکی، مجوزهای فعالیت و دیگر اطلاعات شخص حقیقی از سامانه ثبت نام دریافت و در اظهارنامه نمایش داده می شود.

ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

سلام وقت شما بخیر؛ در جدول 2 مربوط به اطلاعات خرید کالا، مبلغ مشمول واردات و عوارض را وارد کنید، سامانه خود ارزش افزوده را به تفکیک در ستون های بعد مورد محاسبه قرار میدهد. البته این نرخ شامل ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۳ درصد عوارض ارزش افزوده است. یا اینکه مبلغ بستانکاری را به فصل بعدی ، منتقل کند تا این مبلغ ، در حساب ارزش افزوده فصل بعدی ، لحاظ شود و یا اینکه درخواست استرداد یا پرداخت مبالغ بستانکاری را داشته باشد تا پس از ارائه درخواست به سازمان امور مالیاتی ، این مبلغ به حساب وی ، مسترد شود . مالیات بر ارزش افزوده، مالیاتی است که به کالا و خدمات عرضه شده تعلق می‌گیرد و طوری طراحی شده که مصرف کننده نهایی مالیاتی بابت ارزش کالا پرداخت می‌کند. میزان مالیات بر ارزش افزوده در سال 1402، 9 درصد محاسبه میگردد که میزان 6 درصد آن مربوط به مالیات و 3 درضد آن نیز مربوط به عوارض تعیین شده می باشد. این سیستم مالیات بر ارزش افزوده دزدی و باج گیری از مردم است .

  • اطلاعاتی که از این سامانه دریافت می شوند، غیرقابل ویرایش است.
  • ماهیت ارزش افزوده در هنگام خرید کالا بدهکار است که این مبلغ و هر گونه مبلغ عودتی مربوط به فروش، به بدهکار حساب مالیات بر ارزش افزوده منظور خواهد شد.
  • برخی تصور می‌کنند که مالیات غیر مستقیم فقط مخصوص مصرف‌کننده بوده و تولیدکنندگان در قانون موظف به پرداخت VAT نیستند.
  • ” ایلیا سیستم ” برند معتبر نرم افزار حسابداری تحت وب است که فعالیت رسمی خود را در زمینه تولید نرم افزارهای تحت وب و تحت ویندوز در سال 1383 آغاز نمود.
  • سیگار ۱۲ درصد و سوخت هواپیما ۲۰ درصد باید مالیات ارزش افزوده بپردازند برای سایر کالاها و خدمات همان ۹ درصد می باشد .

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج