بازگشت دلار از زیان های شدید؛ نشست فدرال رزرو توسط Investing.com

دلار آمریکا 0.6 درصد در هفته کاهش یافت که برای بدترین هفته از اواسط مارس تعیین شده است.

دلار در اوایل روز جمعه پس از آنکه داده‌ها نشان داد چینی‌ها در ماه می نسبت به ماه قبل کاهش یافت، تقاضا داشت، در حالی که با شدیدترین سرعت خود در هفت سال گذشته سقوط کرد.

این حرکات نشان دهنده چرخش به سمت راست گرایی در سیاست پولی ترکیه است که می تواند اقتصاد این کشور را با نرخ های بهره بالاتر ضربه بزند.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/dollar-rebound-from-sharp-losses-fed-meeting-in-focus-3101695Investing.com – دلار آمریکا در اوایل معاملات روز جمعه اروپا افزایش یافت و پس از زیان های شدید جلسه قبل که معامله گران به دنبال یک پناهگاه امن پس از داده های ضعیف تورم چین بودند، دوباره بازگشت.

معامله گران پیش از نشست سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا در هفته آینده به دنبال راهنمایی خواهند بود، اگرچه انتظار می رود که یک بار دیگر افزایش یابد.

با این حال، این جهش در واحد پول ایالات متحده پس از زیان های سنگین در جلسه قبل و پس از اشاره ضعیف به وقفه در چرخه افزایش نرخ یکساله رخ داد.

داده های ماه آوریل نیز در اواخر جلسه ارائه می شود و انتظار می رود که فقط 0.1٪ در ماه افزایش یابد.

در جاهای دیگر، بالاتر از 1.2562، نزدیک به بالاترین سطح یک ماهه، ثابت در 0.6717 معامله شد، در حالی که با 0.4% افزایش به 139.41 رسید.

با 1.7 درصد افزایش به 23.4950 رسید و لیر پس از منصوب شدن رئیس جمهور طیب اردوغان، حافظ گایه ارکان، مدیر مالی در ایالات متحده، به عنوان رئیس بانک مرکزی ترکیه، به پایین ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا رسید.

با نشانه‌هایی از تضعیف بازار کار، انتشار جدیدترین نسخه در ماه می در روز سه‌شنبه، درست پیش از اینکه مقامات بانک مرکزی برای تصمیم‌گیری درباره نرخ‌های بهره دور هم جمع شوند، منتشر می‌شود.

د گیندوس از بانک مرکزی اروپا صحبت می کند

0.1% کاهش یافت و به 1.0777 رسید و معاون بانک مرکزی اروپا قرار است در رویدادی در مادرید در اواخر جلسه سخنرانی کند.

این به دنبال مجموعه ای از خوانش های ضعیف اقتصادی از چین در دو هفته گذشته بود که نشان می داد دومین اقتصاد بزرگ جهان و یک محرک اصلی رشد منطقه ای در تلاش است تا پس از ضربه کووید به عقب برگردد.


© رویترز.

این امر می‌تواند دولت چین را وادار کند تا در ماه‌های آینده اقدامات حمایتی بیشتری انجام دهد، اما احتمالاً یوان را بیشتر به نفع دلار تضعیف می‌کند.

در ساعت 02:55 ET (06:55 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می کند، با 0.1 درصد افزایش در 103.358 معامله شد که در جلسه قبل بیش از 0.7 درصد از دست داده بود که بزرگترین کاهش روزانه آن در هفته ها بود. .

دلار پناهگاه امن از داده های چین افزایش یافته است

0.1% افزایش یافت و به 7.1215 رسید و یوان در پایین ترین سطح شش ماهه قرار داشت.

دلار برای بدترین هفته از مارس تاکنون در مسیر خود قرار دارد

داده‌های منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که بایگانی کرده‌اند در هفته گذشته به بالاترین میزان در بیش از 1.5 سال گذشته رسیده است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج