خلاصه هفتگی FX: 15 تا 19 مه 2023

همپوشانی یورو در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

شاخص عملکرد خدمات BusinessNZ برای نیوزیلند با 4 واحد کاهش نسبت به ماه قبل به 49.8 در آوریل 2023 رسید که برای اولین بار از فوریه 2022 کاهش یافت.

مذاکره کنندگان جمهوری خواه در روز جمعه از مذاکرات توافق سقف بدهی خارج شدند

جفت یورو

همپوشانی نمودار یورو در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

روز جمعه، رئیس فدرال رزرو، پاول، گفت که به دلیل شرایط سخت تر اعتبار در بخش بانکی، ممکن است برای دستیابی به اهداف نیازی به افزایش نرخ بهره نباشد.

زمانی که ایالات متحده به‌روزرسانی‌های اقتصادی میان‌رده‌ای را که بهتر از حد انتظار بود آغاز کرد، دلار در محدوده‌هایی معامله می‌شد که با این وجود، از یک دوره طولانی نرخ‌های بهره بالا، اگر نه افزایش نرخ، حمایت می‌کرد.

همپوشانی GBP در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

یکی از دلایل احتمالی، تلاقی ین است که نشانه هایی از USD/JPY گرفته است، که منعکس کننده تسلط دلار و عقب نشینی ین به عنوان یک اولویت امن است.

استدلال های سرفصل صعودی

زمانی که بریتانیا آمار ضعیف‌تر از حد انتظار بازار کار در ماه آوریل را کاهش داد، پوند در برابر همتایان اصلی خود معامله می‌شد.

با این حال، پناهگاه امن برخی از دستاوردهای خود را رها کرده است، و اکنون به نظر می رسد هفته را با چند پیپ کاهش در برابر AUD، CAD و NZD به پایان برساند.

استدلال های سرفصل صعودی

همپوشانی CHF در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، می گوید که داده های اخیر نشان دهنده عبور از یک افزایش دیگر نرخ بهره در ژوئن نیست

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

AUD روندهای نزولی کم عمقی را در سراسر جهان مشاهده کرد، اما به نظر می رسد که comdoll همچنان می تواند هفته را در برابر همتایان اصلی خود به جز CAD و NZD که احتمالاً به ترتیب با افزایش قیمت نفت و انتظارات RBNZ جنگجویان افزایش یافته اند، بالاتر به پایان برساند.

استدلال های سرفصل صعودی

مازاد کالاهای تجاری بین‌المللی منطقه یورو در ماه مارس 25.6 میلیارد یورو بود در مقابل مازاد 4.6 میلیارد یورو در فوریه

شروع مسکن در کانادا در آوریل: 261 هزار (پیش بینی 221 هزار) در مقابل 213 هزار در مارس

لارگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، طی مصاحبه‌ای با TVE اسپانیا می‌گوید که بانک مرکزی در لحظه‌ای حساس است که تورم در حال کاهش است، اما نیاز به داشتن «نرخ‌های بهره بالا و پایدار» وجود دارد.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

تولید صنعتی منطقه یورو در ماه مارس: -4.1% m/m (-1.8% m/m) در مقابل 1.5% m/m قبلی

CAD در آغاز جلسات ایالات متحده شاهد افزایش هایی بود، اما به طور کلی همچنان در محدوده های گسترده ای در برابر همتایان اصلی خود قرار داشت.

استدلال های سرفصل صعودی

سفارشات ماشین ابزار اولیه ژاپنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.4 درصد کاهش یافت که نشان دهنده بهبود جزئی نسبت به رکود 15.2 درصدی قبلی است.

شاخص قیمت تولیدکننده آلمان در ماه آوریل: +0.3٪ متر در متر در مقابل -1.4٪ متر در متر قبلی

شاخص قیمت دستمزد استرالیا 0.8 درصد دیگر نسبت به سه ماهه افزایش یافت که کمتر از افزایش 0.9 درصدی برآورد شده بود.

به نظر می رسد CHF هفته را در برابر ارزهای مرتبط با کالا کاهش دهد اما در برابر ین و یورو بالاتر باشد.

استدلال های سرفصل صعودی

همپوشانی نمودار دلار در برابر ارزهای اصلی توسط تلویزیون

تولید صنعتی ایالات متحده برای آوریل: +0.5% m/m (پیش‌بینی -0.1% m/m) در مقابل 0.0% m/m قبلی

CPI هسته ملی ژاپن در آوریل: 3.4% سالانه (3.2% پیش بینی سالانه) در مقابل 3.1% سال قبل

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

همپوشانی ین در برابر ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

کمیسیون اروپا پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را اصلاح کرد و نرخ‌های رشد بالاتری را به میزان 1.1 درصد برای سال جاری و 1.6 درصد در سال 2024، همراه با افزایش نرخ تورم 5.8 درصدی در سال 2023 و 2.8 درصدی در سال 2024 پیش‌بینی کرد.

درخواست های هفتگی وام مسکن ایالات متحده در هفته منتهی به 12 مه -5.7٪ در مقابل +6.3٪ در هفته قبل کاهش یافت. متوسط ​​نرخ وام 30 ساله از 6.48 درصد به 6.57 درصد افزایش می یابد.

منطقه یورو دقیقاً به روز رسانی های اقتصادی را که می تواند بانک مرکزی اروپا (ECB) و تعصبات جنگ طلبانه بازارها را متزلزل کند، حذف نکرد.

همپوشانی AUD در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

طبق انتظارات، شاخص اولیه قیمت تولید ناخالص داخلی ژاپن از 1.2 درصد به 2.0 درصد افزایش یافت.

مجوزهای ساختمانی ایالات متحده 1.5٪ متر در متر (0.2٪ پیش بینی متر در متر) در مقابل -3.0٪ متر در متر قبلی کاهش یافت.

شاخص بازار مسکن NAHB/Wells Fargo در ماه می: +5 تا 50 در مقابل 45 قبلی/پیش بینی

شاخص تولید فیلی فدرال رزرو برای ماه می: -10.4 (-22.0 پیش بینی) در مقابل -31.3 قبلی; 22 درصد از بنگاه ها کاهش قیمت کالاهای خود را گزارش کردند، 15 درصد افزایش را گزارش کردند و 63 درصد نیز بدون تغییر گزارش کردند.

با توجه به اینکه اکثر بانک های مرکزی اصلی تصمیمات خود در ماه مه را کنار گذاشته اند، معامله گران چشم خود را به بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) و سناریوی احتمالی افزایش نرخ بهره در اوایل هفته آینده معطوف کردند.

EIA روز چهارشنبه گزارش داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 12 می با 5 میلیون بشکه افزایش به 467.6 میلیون بشکه رسید که با انتشار ذخایر از SPR افزایش یافت.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

تولید ناخالص داخلی اولیه ژاپن در سه ماهه اول رشد 0.4 درصدی را در مقایسه با رقم رشد پیش بینی شده 0.2 درصد نشان داد، و در قرائت قبلی از 0.2 درصد به 0.0 درصد کاهش یافت.

روز جمعه، اوئدا، فرماندار BOJ بار دیگر هرگونه احتمال خروج زودهنگام از سیاست فوق‌العاده سست را رد کرد. هزینه بالقوه خروج زودهنگام را بسیار زیاد می بینید


منبع: https://www.babypips.com/news/forex-weekly-recap-2023-05-19

نگرانی‌های سقف بدهی و پیام‌های مختلط (اما بیشتر جنگ‌طلبانه) اعضای FOMC کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که USD در این هفته توجه زیادی را به خود جلب کرد.

روند صعودی دلار واقعا روز پنجشنبه زمانی که پوتوس بایدن و نمایندگان کنگره ایالات متحده به بازارها از توافق سقف بدهی در حال ساخت اطمینان دادند، شروع به کار کرد.

کسری تجاری ژاپن از 1.21 تریلیون ین به 1.02 تریلیون ین در ماه آوریل کاهش یافت زیرا صادرات 2.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و واردات 2.3 درصد کاهش یافت.

احتمالاً به همین دلیل است که یورو در نیمه اول هفته در محدوده‌های محدود معامله می‌شود و سپس بازی‌های احساسات ریسک و ضد ارزی را در برابر ارزها انجام می‌دهد که شاهد به‌روزرسانی‌های متحرک بازار از چهارشنبه تا جمعه بود.

استدلال های سرفصل صعودی

روز چهارشنبه، بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت که نشانه هایی وجود دارد که فشار بر تورم ناشی از بازار کار در حال کاهش است، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم خطرات ناشی از کمبود کارگر به پایان رسیده است.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

انتظارات Hawkish RBNZ NZD را از محیط معاملاتی ریسک گریز محافظت کرد و ارز را در برابر پناهگاه های امنی مانند JPY، EUR و CHF بالا برد.

استدلال های سرفصل صعودی

تراز تجاری نیوزیلند در آوریل 427 میلیون NZD مازاد نشان داد به جای کسری تخمینی 1.310 میلیارد NZD، زیرا صادرات 10٪ افزایش یافت در حالی که واردات 12٪ نسبت به سال گذشته رشد کرد.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

به نظر می رسد پوند انگلیس در برابر ارزهای مرتبط با کالاها مانند AUD، CAD و NZD، هفته را پایین تر به پایان برساند، اما در برابر پناهگاه های امن مانند JPY، CHF و حتی یورو بالاتر باشد.

استدلال های سرفصل صعودی

نتایج حراج قیمت جهانی لبنیات برای 16 می: -0.9٪ به $3.488 میانگین قیمت

همپوشانی NZD در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

CHF در این هفته محدود به محدوده‌های محدود بود، احتمالاً به این دلیل که سوئیس گزارش‌های اقتصادی سطح بالایی را منتشر نکرد و به این دلیل که بیشتر اتفاقات درام امن با قیمت دلار، ین و طلا روی داد.

کل بدهی خانوارهای ایالات متحده برای سه ماهه اول 2023: +0.9٪ Q/Q به 17.05T دلار

فیلیپ جفرسون، رئیس فدرال رزرو و نامزد معاون رئیس جمهور روز پنجشنبه گفت که تورم “هنوز خیلی بالاست و بر اساس برخی معیارها، پیشرفت کند شده است.”

تولید صنعتی ژاپن به جای ثابت ماندن از 0.8 درصد به 1.1 درصد ارتقا یافت

خرده فروشی ایالات متحده برای آوریل: +0.4% m/m (پیش بینی +0.7% m/m) در مقابل -0.7% m/m قبلی

انتشار بودجه سالانه نیوزلند نشان داد که خزانه داری دیگر رکودی را برای این کشور در سال جاری پیش بینی نمی کند.

تغییر اشتغال در آوریل استرالیا 4.3 هزار نفر از دست دادن استخدام را در مقابل افزایش 24.8 هزار نفری نشان داد، نرخ بیکاری از 53 هزار به 61.1 هزار افزایش یافت و نرخ بیکاری از 3.5 درصد به 3.7 درصد افزایش یافت.

جفت های CAD

همپوشانی نمودار CAD در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

ین ژاپن پیپ از دست داد و با وجود انتشار داده های ژاپنی بهتر از حد انتظار، در بیشتر هفته شاهد روند نزولی در برابر همتایان اصلی خود بود.

با توجه به اینکه سیاستگذاران نسبت به خطرات افزایشی تورم محتاط هستند، صورتجلسه RBA در ماه می درها را برای افزایش نرخ باز نگه داشت.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

همپوشانی CAD در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

فروش خانه های موجود ایالات متحده در ماه آوریل: -3.4% m/m (-1.0% m/m پیش بینی) در مقابل -2.6% m/m

خرده‌فروشی کانادا در مارس 2023: مطابق با پیش‌بینی -1.4٪ متر در متر در مقابل -0.2٪ متر در متر در فوریه؛ +2.4% سال/سال (+3.9% پیش‌بینی سالانه) در مقابل +4.1% سال قبل

جفت NZD

همپوشانی نمودار NZD در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

فروش عمده فروشی کانادا در ماه مارس: -0.1% m/m (پیش‌بینی -0.4% m/m) در مقابل -1.5% m/m

قیمت‌های تولیدکننده سوئیس 0.2 درصد دیگر نسبت به ماه قبل افزایش یافت و از افزایش 0.1 درصدی پیش‌بینی‌شده برای آوریل پیشی گرفت.

جفت AUD

همپوشانی نمودار AUD در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

شاخص اقتصادی پیشرو هیئت کنفرانس برای بریتانیا در ماه مارس: -0.9% به 77.1 در مقابل کاهش -0.6% در فوریه

همچنین کمکی نکرد که داده های بازار کار استرالیا برآوردهای تحلیلگران را از دست داد.

قرائت نهایی CPI منطقه یورو در ماه آوریل: مطابق با پیش بینی سالانه +7.0% و بالاتر از +6.9% در سال گذشته خوانده شده. CPI اصلی با پیش‌بینی 5.6 درصد و قبل از آن کمتر از 5.7 درصد است

قیمت نهاده های تولید کننده در سه ماهه اول نیوزلند افزایش 0.2 درصدی سه ماهه در مقابل افزایش 0.5 درصدی تخمینی را ثبت کرد، قیمت تولید تولیدکننده 0.3 درصد در مقابل افزایش 0.8 درصدی تخمینی افزایش یافت.

جفت JPY

همپوشانی نمودار ین در برابر ارزهای اصلی توسط تلویزیون

شاخص قیمت مسکن جدید کانادا برای آوریل: -0.1% m/m (پیش‌بینی -0.1% m/m) در مقابل 0.0% m/m قبلی

کشکاری و گوسبی، مقامات فدرال رزرو، هر دو به دلیل فشارهای اعتباری و قیمتی، احتیاط سیاست نرخ بهره را نشان می دهند.

توماس بارکین، رئیس بانک فدرال رزرو ریچموند، اظهار داشت که او شواهد بیشتری می‌خواهد مبنی بر کاهش نرخ تورم و اگر داده‌ها نشان دهد که به آن نیاز است، از افزایش بیشتر نرخ‌های بهره حمایت خواهد کرد.

بدتر از حد انتظار فعالیت صنعتی و خرده فروشی در چین – یکی از بزرگترین شرکای تجاری استرالیا – به ایجاد لحن نزولی برای روندهای درون هفته ای AUD کمک کرد.

شاخص احساسات اقتصادی ZEW آلمان برای ماه می: -10.7 (پیش بینی -2.0) در مقابل 4.1 در آوریل

جفت GBP

همپوشانی نمودار GBP در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

شاخص تولید امپایر استیت برای ماه می: -31.8 (پیش‌بینی +8.0) در مقابل +10.8 در آوریل. اشتغال: -3.3 در مقابل -8.0 قبلی؛ قیمت های پرداخت شده: 34.9 در مقابل 33.0 قبلی; سفارشات جدید: -28.0 در مقابل 25.1 قبلی

دلار نیوزیلند احتمالاً بهترین فرصت بود زیرا در کل روند صعودی داشت زیرا معامله‌گران قیمت‌های RBNZ را برآورده کردند. ین ژاپن یک فرصت عالی بود و همچنین در برابر همتایان اصلی خود به دلیل بهبود احساسات ریسک به طور یکنواخت کاهش یافت و اعداد مثبت خالص ژاپن را در این هفته رد کرد.

جفت USD

همپوشانی نمودار دلار در برابر ارزهای اصلی توسط تلویزیون

تولید ناخالص داخلی منطقه یورو (تخمین دوم) برای سه ماهه اول 2023: 0.1% q/q در مقابل 0.0% q/q قبلی؛ +1.3% سال/سال در مقابل 1.8% سال قبل. اشتغال به میزان 0.6 درصد افزایش یافت

ادعاهای بیکاری هفتگی ایالات متحده با 22 هزار کاهش به 242 هزار کاهش یافت. ادعاهای ادامه دار با 8 هزار کاهش به 1.799 میلیون رسید

قیمت‌های تولیدکننده در ژاپن در آوریل 2023 نسبت به سال قبل 5.8 درصد افزایش یافت که نسبت به افزایش 7.4 درصدی در مارس کاهش یافت.

تعداد مدعیان بریتانیا 46.7 هزار نفر در مقابل رقم مورد انتظار 31.2 هزار نفر در آوریل افزایش یافت و به افزایش 28.2 هزار نفری قبلی بیکاری اضافه شد. نرخ بیکاری بالاتر از 3.9٪ در مقابل 3.8٪ پیش بینی / قبلی افزایش یافت

جفت CHF

همپوشانی نمودار CHF در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

پس از آن شاهد به‌روزرسانی‌های متحرک بازار از بریتانیا نبودیم، احتمالاً به همین دلیل است که GBP در نیمه دوم هفته به سمت تمایلات ریسک حرکت کرد.

قیمت‌های بالاتر نفت، گزارش تورم کانادا داغ‌تر از حد انتظار و رئیس بانک کانادا (BOC) مکلم گفت که کاهش نرخ‌ها خیلی زود است، احتمالاً به CAD کمک کرد تا فضای معاملاتی طرفدار دلار و عموماً ضد ریسک را تحمل کند.

دلار آمریکا ممکن است با تحولات بحث بدهی ایالات متحده و صحبت های فدرال رزرو در این هفته بیشتر توجه معامله گران را به خود جلب کرده باشد، اما بهترین دارایی FX پرطرفدار در این هفته نبود!

شاخص قیمت عمده فروشی آلمان در ماه آوریل 0.1% کاهش ماهانه داشت در مقابل افزایش پیش بینی شده 0.3% و افزایش 0.2% قبل از آن.

شروع مسکن ایالات متحده در ماه آوریل 2.2% متر در متر (1.5% پیش بینی متر در متر) در مقابل -4.5% متر در متر قبلی افزایش یافت.

CPI کانادا برای آوریل: +4.4% سالانه در مقابل 4.3% سالانه در ماه مارس. +0.7% m/m در مقابل +0.5% m/m قبلی

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج