داده های مصرف کننده ایالات متحده و پتانسیل رکود اقتصادی

تا کنون، فدرال رزرو کنترل تورم را در اولویت قرار داده است زیرا بخشی از وظایفش است. اما فروپاشی سه بانک منطقه ای منجر به انتظار توقف افزایش ها شده است. این ممکن است به بانک ها کمک کند، اما می تواند باعث شود تورم از کنترل خارج شود و در نهایت به اقتصاد آسیب برساند. دیروز، یکی از نمایندگان کنگره فاش کرد که پاول، رئیس فدرال رزرو به طور خصوصی گفته است که تنها یک افزایش دیگر برای این چرخه وجود خواهد داشت.

آنچه داده ها می گویند

فردا ممکن است شاهد انتشار داده هایی باشیم که می تواند برخی ناهماهنگی ها را در عملکرد اقتصادی ایالات متحده برطرف کند و همچنین راهنمایی هایی برای فدرال رزرو ارائه دهد. روندهای داده های اخیر نشان داده است که مصرف کننده ایالات متحده به طرز شگفت انگیزی انعطاف پذیر باقی مانده است، حتی زمانی که شاخص های بهره وری، مانند Empire Manufacturing و PMI ها رو به پایین بوده اند.

رمضان پاورقی EN

Core PCE معیار تورم مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست است. تا زمانی که به نزول ادامه می دهد، فدرال رزرو ممکن است در موقعیت بهتری برای پیاده روی راحت باشد. پیش بینی می شود PCE ماهانه هسته به 0.4٪ کاهش یابد. در مقایسه با 0.6٪ قبل، اما پیش بینی می شود که نرخ سالانه در 4.7٪ ثابت بماند.

بیش از یک مشکل، فدرال رزرو با سه مسئله روبرو است که با یکدیگر مخالف هستند. تورم بالا در برابر رشد در برابر ثبات بانکی. پرداختن به یکی از آن مسائل در دو مورد دیگر مشکل ایجاد می کند. این امر نه تنها حرکت در چشم انداز را برای فدرال رزرو دشوار می کند، بلکه برای سرمایه گذاران نیز تشخیص اینکه برای قیمت گذاری آن اقدام چه خواهد کرد. در حال حاضر، بازارهای پول و فدرال رزرو در تضاد هستند. فدرال رزرو اصرار دارد که نرخ بهره برای بقیه سال بالا خواهد بود، در حالی که بازارها در حال کاهش نرخ بهره نزدیک به پایان سال هستند. هیئت کنفرانس رشد منفی را برای سه فصل آینده پیش بینی می کند.

در همین حال، نظرسنجی دانشگاه میشیگان از احساسات مصرف کننده انتظار می رود در ماه مارس کاهش سریع اعتماد را نشان دهد و از 67.0 قبلی به 63.2 کاهش یابد.

استراتژی خود را در مورد چگونگی عملکرد دلار با Orbex آزمایش کنید

بخشی از این را می‌توان با گزارش‌های بانک‌های بزرگ ایالات متحده، از جمله بانک آمریکا و جی‌پی مورگان، توضیح داد که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای بیشتر با بدهی خرج می‌کنند. موجودی کارت اعتباری افزایش یافته در حالی که پس انداز کاهش یافته است. البته، این پایدار نیست، و همچنین نرخ بسیار پایین بیکاری را با افزایش تورم توضیح نمی دهد.

غواصی در داده ها

یکی از نکات کلیدی که فردا در مورد رفتار مصرف کننده منتشر می شود، هزینه شخصی در مقابل درآمد شخصی است. البته هزینه کردن باعث افزایش تقاضا برای محصولات می شود که می تواند به بهبود بهره وری کمک کند – اما اگر بهره وری افزایش نیابد، می تواند تقاضا را افزایش دهد. کسب‌وکارهایی که برای جذب کارگران به منظور افزایش بهره‌وری با چالش‌هایی مواجه هستند، در مواجهه با تقاضای بالاتر، قیمت‌ها را افزایش خواهند داد.

انتظار می رود درآمد شخصی رشد ماهانه خود را به 0.4٪ کاهش دهد. از 0.6 درصد در ژانویه. توجه داشته باشید که این ارقام برای تورم تعدیل نشده اند. در همین حال، انتظار می رود هزینه های شخصی نیز کاهش یابد، اما بالاتر از درآمد در 0.5٪ باقی بماند. در مقایسه با 1.8 درصد ثبت شده در ژانویه. این بدان معناست که مصرف‌کنندگان هنوز در حال بررسی ظرفیت پس‌انداز و اعتبار خود هستند تا هزینه‌های خود را ادامه دهند.

مشکل بزرگ فدرال رزرو

باز کردن حساب زنده


منبع: https://www.orbex.com/blog/en/2023/03/us-consumer-data-and-potential-for-economic-downturn

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج