دلار تا حد زیادی ثابت؛ در نشست آتی فدرال رزرو، داده های CPI احتیاط را ایجاد می کند توسط Investing.com


© رویترز.

با این حال، به نظر می رسد معامله گران تمایلی به فشار دادن دلار در آغاز هفته جدید ندارند زیرا در صورت ادامه افزایش تورم، ایالات متحده در روز سه شنبه می تواند احساسات را تغییر دهد.

به نظر می رسد افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره برای نشست هفته آینده بانک مرکزی اروپا یک معامله تمام شده است. با این حال، با ناامیدکننده بودن رشد، تیره‌تر شدن چشم‌انداز اقتصادی و کاهش تورم، استدلال‌ها برای چندین افزایش دیگر نرخ‌ها ضعیف‌تر می‌شوند.»

BOJ برای حفظ سیاست سست

با این حال، با توجه به اینکه منطقه یورو در ماه مه سریعتر از حد انتظار سقوط کرد و داده های هفته گذشته نشان داد که اقتصاد این بلوک در سه ماه اول سال سقوط کرده است، تردیدها در مورد اینکه چقدر افزایش خواهد یافت، همچنان ادامه دارد.

این اقدام به دلیل تلاش بانک مرکزی برای تقویت رشد اقتصادی، کاهش گسترده‌تری را در اواخر ماه جاری میلادی اعلام می‌کند.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/dollar-largely-flat-upcoming-fed-meeting-cpi-data-breeds-caution-3102822

تحلیلگران ING در یادداشتی می‌گویند: «جهش در ادعاهای بیکاری در ایالات متحده، دلار را در کل پایین‌تر آورد…، و تأیید می‌کند که چگونه بازارهای FX حساسیت فوق‌العاده‌ای نسبت به داده‌ها در این لحظه دارند».

ECB دوباره افزایش می یابد، در حال حاضر…

به 1.0753 رسید و انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در دیدار مقامات در روز پنجشنبه یک بار دیگر نرخ بهره خود را 25 واحد افزایش دهد.

Investing.com – دلار آمریکا در روز دوشنبه در اوایل جلسه اروپا تقریباً بدون تغییر معامله شد، نزدیک به پایین‌ترین سطح چند هفته‌ای، زیرا به نظر می‌رسد معامله‌گران تمایلی به اتخاذ مواضع خبری در ابتدای هفته که شامل جلسه تعیین سیاست توسط فدرال رزرو نیز می‌شود، ندارند.

در جاهای دیگر، با کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های دولتی بیشتر چین، یوان چین به پایین‌ترین سطح شش ماهه 7.1451 در برابر دلار سقوط کرد و با 0.1% افزایش به 1.2575، 0.2% به 0.6752 و 0.2% به 7.1408 رسید. سپرده های یوان

انتظار می‌رود که چشم‌انداز ضعیف در مورد BOJ، ین را در ماه‌های آینده تحت فشار نگه دارد، زیرا شکاف بین نرخ‌های داخلی و خارجی افزایش می‌یابد.

دلار هفته گذشته پس از آنکه داده‌ها نشان داد که تعداد آمریکایی‌هایی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند به بالاترین سطح در بیش از 1.2 سال گذشته در هفته گذشته کاهش یافت، که به توقف چرخه افزایش نرخ بهره در طول یکسال اشاره کرد، زمانی که مقامات دو طرف خود را به پایان رساندند. جلسه روز چهارشنبه

در ساعت 02:55 ET (06:55 به وقت گرینویچ)، دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، با قیمت 103.153 واحد معامله شد که در هفته گذشته نزدیک به 0.5 درصد کاهش یافت که بدترین افت هفتگی از اواسط آوریل است.

معامله گران مراقب داده های اقتصادی هستند

با 0.1 درصد افزایش به 139.49 رسید، در حالی که انتظار می رود سیاست پولی فوق العاده سست خود را در این هفته حفظ کند و در عین حال بهبود اقتصادی متوسطی را پیش بینی کند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج