دلار تلاش می کند تا از سقوط جلوگیری کند. پیش بینی تا 10.02.2023


در صورت رکود اقتصادی ایالات متحده، فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را کاهش خواهد داد. این خبر خوبی برای یورو دلار. با این حال، مدت هاست که شایعات رکود در بازار به گوش می رسد، اما هنوز شروع نشده است. موضوع چیه؟ بیایید در مورد این موضوع بحث کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی بنیادی هفتگی دلار آمریکا

پس از هفته گذشته پر از انتشار داده های مهم اقتصادی و جلسات بانک های مرکزی، هفته جاری بسیار کسل کننده است. سرمایه گذاران در تلاشند تا بفهمند چرا این اتفاق می افتد. در نتیجه، یورو دلار در محدوده باریک 1.0705-1.0775 تثبیت شد که دو خروج از آن ناموفق بود. آیا باز کردن معاملات در آستانه انتشار آمار تورم در ماه ژانویه آمریکا منطقی است؟

پس از سخنرانی های آتشین جروم پاول، سرمایه گذاران با کلمه جادویی “کم تورم” وسواس پیدا کردند. رئیس فدرال رزرو اذعان کرد که وجود دارد اما خاطرنشان کرد که راه طولانی در پیش دارد. سرنوشت شاخص های سهام، اوراق قرضه خزانه و دلار آمریکا به این بستگی دارد. اگر کاهش تورم به رشد خود ادامه دهد، که به معنای کاهش بیشتر CPI است، بعید است که نرخ وجوه فدرال به بالای 5 درصد برسد. اگر کاهش تورم کاهش یابد، نرخ وجوه فدرال بعید است در سال 2023 کاهش یابد.

شروع یک رکود یک استدلال قوی برای یک عقب‌گردی است. افسوس، هیچ کس با اطمینان نمی داند که آیا شروع خواهد شد یا خیر. با قضاوت بر اساس عمیق ترین وارونگی منحنی بازده از دهه 1980، احتمال رکود در حداکثر خود است.

دینامیک بازدهی 2 ساله و 10 ساله ایالات متحده

منبع: بلومبرگ

در تئوری، هرچه منحنی عمیق‌تر کاهش یابد، احتمال اینکه فدرال رزرو شروع به کاهش هزینه استقراض کند بیشتر می‌شود. گلدمن ساکس فکر می کند بازار اشتباه می کند. با این حال، ماهیت چرخه اقتصادی فعلی متفاوت است و منحنی نیازی به بازگشت به مقادیر قبلی خود ندارد. در سال 2012، زمانی که معامله گران باتجربه گفتند که نرخ ها بسیار پایین هستند، زیرا در گذشته بالا بوده اند، دقیقا برعکس اتفاق افتاد.

داده های اقتصادی قوی به این معنی است که فدرال رزرو هزینه های استقراض را برای مدت طولانی تری نگه می دارد. این انتظارات منجر به رشد سریع‌تر عملکرد کوتاه‌مدت و وارونگی عمیق‌تر می‌شود. حالا معنی معکوس داره پس رکود نمیشه!

در همین راستا، میم جدیدی در بازار ظاهر شد. علاوه بر فرود سخت، زمانی که تولید ناخالص داخلی کاهش می‌یابد و کشور میلیون‌ها شغل را از دست می‌دهد، و فرود نرم، زمانی که اقتصاد به سرعتی پایدار و بدون تخریب بازار کار کند می‌شود، اکنون یک رکود متوالی وجود دارد. در چنین شرایطی، رکود در یک صنعت و سپس در صنعت دیگر شروع می شود، اما اقتصاد به طور کلی سقوط نمی کند. چیزی مشابه در حال حاضر در ایالات متحده مشاهده شده است. اگر تولید ناخالص داخلی کشور شروع به افزایش کند، تورم می تواند دوباره افزایش یابد و نرخ ها بالاتر از حد انتظار افزایش یابد. این خبر خوب دلار آمریکا باقی خواهد ماند.

هفتگی یورو دلار طرح معاملاتی

در این میان، دلار آمریکا منتظر انتشار اطلاعات مهم تورمی است. شکست حمایت در 1.0705 خطرات را افزایش می دهد یورو دلار اصلاح به سمت 1.067 و 1.06. با این حال، اینکه آیا ارزش ریسک کردن را دارد یا خیر، هر کسی برای خودش تصمیم می گیرد.

نمودار قیمت EURUSD در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/usd-tries-to-avoid-collapse-forecast-as-of-10022023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج