دلار در حال نوسان است زیرا تورم ایالات متحده امیدها را برای کندتر شدن مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تقویت می کند

واحد پول آمریکا که در برابر 6 واحد پول دیگر آمریکا اندازه گیری می کند، 0.059 درصد افزایش یافت و به 102.220 رسید، اما در پایین ترین سطح خود از ژوئن تا کنون سقوط کرد.

یورو با 0.03 درصد افزایش به 1.0849 دلار رسید که در اوایل جلسه به بالاترین حد خود در 9 ماه گذشته رسیده بود. استرلینگ آخرین بار با 0.08 درصد افزایش در روز، 1.221 دلار معامله شد.

ین به دلیل افزایش گمانه زنی ها مبنی بر اینکه بانک ژاپن (BOJ) اثرات جانبی تسهیل پولی خود را در جلسه سیاست گذاری هفته آینده بررسی خواهد کرد، تقویت شده است.

کنگ با اشاره به کاهش رشد اقتصادی پیش بینی شده در سراسر جهان گفت: «اگرچه احتمالاً شاهد اوج قیمت دلار هستیم، اما هنوز فرصتی برای تقویت موقت دلار وجود دارد.»

در همین حال، ین با 0.12 درصد تقویت به 129.10 در هر دلار رسید که در اوایل جلسه به بالاترین سطح هفت ماهه 128.65 در هر دلار رسید.

کارول کنگ، یک استراتژیست ارزی در Commonwealth Bank of Australia (OTC:)، گفت که فدرال رزرو احتمالاً از گزارش تورم راحت خواهد شد و دلار آمریکا به کاهش خود ادامه خواهد داد.


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر
معامله گران معاملات آتی وابسته به نرخ سیاستی فدرال رزرو به شدت بر روی کاهش به یک چهارم درصد افزایش از جلسه 31 ژانویه تا 1 فوریه و توقف کمی کمتر از 5٪ شرط می بندند، با کاهش نرخ بهره برای بعد از آن قیمت گذاری شده است. سال

سنگاپور (رویترز) – دلار آمریکا روز جمعه متحول شد و پس از یک افت شدید یک شبه، با پایین‌ترین سطح هفت ماهه خود همراه شد، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد تورم آمریکا در حال کاهش است و امیدها را تقویت می‌کند که فدرال رزرو پای خود را از سیاست افزایش نرخ بهره تهاجمی بردارد.

دلار استرالیا با 0.11 درصد کاهش به 0.696 دلار رسید، در حالی که 0.34 درصد کاهش یافت و به 0.637 دلار رسید.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/dollar-wobbles-as-us-inflation-fuels-hopes-of-slower-fed-rate-path-2979554پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا در سخنرانی خود در یک گروه محلی در مالورن، پنسیلوانیا گفت: «افزایش 25 واحد پایه در آینده مناسب خواهد بود.

بانک مرکزی ایالات متحده در ماه دسامبر نرخ های بهره را 50 واحد افزایش داد اما گفت که برای مهار تورم باید آنها را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد.

توسط آنکور بانرجی

قیمت های مصرف کننده ایالات متحده به طور شگفت انگیزی برای اولین بار در بیش از 2-1/2 سال در ماه دسامبر کاهش یافت و سیاست گذاران فدرال رزرو تسکین خود را ابراز کردند و راه را برای بانک مرکزی برای کاهش سرعت انقباض پولی هموار کردند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج