دلار در 11 ژانویه به تضعیف خود ادامه داد و به داده های تولید ناخالص داخلی انگلستان چشم دوخت

تحلیلگران بانک MUFG نشان می‌دهند که دلار آمریکا ممکن است زیان بیشتری را متحمل شود، مگر اینکه داده‌های قوی تورم ایالات متحده را متوقف کند. در گزارش خود که دیروز منتشر شد، آنها خاطرنشان کردند که “مگر اینکه انتظارات بازار توسط داده های دریافتی قوی تر به چالش کشیده شود، دلار آمریکا را در کوتاه مدت در برابر ضعف بیشتر آسیب پذیر می کند.”

نرخ تورم چین (CPI)

این هفته، گزارشی که گلدمن ساکس منتشر کرد، نشان داد که اقتصاددانان آن کاهش 0.7 درصدی تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال 2023 را پیش‌بینی می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند «رکود به‌طور قابل‌توجهی در بریتانیا نسبت به منطقه یورو».

اگر تولید ناخالص داخلی بریتانیا بیش از حد انتظار کاهش یافته باشد، ممکن است بر جفت ارز پوند انگلیس تأثیر بگذارد. یک رقم تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار می‌تواند پوند را تقویت کند، در حالی که انقباض بیشتر از حد انتظار می‌تواند پوند را مجبور به از دست دادن زمین کند.

دلار آمریکا کاهش خود را در برابر پوند انگلیس و یورو از سر گرفت زیرا سرمایه گذاران و معامله گران بر انتشار داده های تورم ایالات متحده در روز پنجشنبه 12 ژانویه تمرکز می کنند. شاخص دلار آمریکا (DXY) همچنان به سمت رقم 103.00 دور تحت فشار قرار دارد که به سختی بالاتر از پایین ترین سطح ثبت شده در هفت ماه گذشته است.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

هیئت مدیره PBoC متعهد شده است که با ارائه حمایت های مالی بیشتر به خانواده ها و مشاغل خصوصی برای کمک به بهبود آنها کمک کند.

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

روز پنجشنبه، دفتر آمار ملی چین داده های شاخص قیمت مصرف کننده در ماه دسامبر را منتشر خواهد کرد. دولت چین در حال تلاش برای تقویت رشد اقتصادی در مواجهه با بادهای مخالف جدید ناشی از شیوع COVID-19 است. انتظار می رود ارقام تورم بر برنامه بانک خلق چین (PBOC) برای تشدید سیاست پولی تأثیر بگذارد.

در روز جمعه 13 ژانویه، دفتر آمار ملی بریتانیا (ONS) قرار است ارقام تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور را برای ماه نوامبر منتشر کند. اقتصاددانان پیشنهاد می کنند که گزارش ONS کاهش 0.2 درصدی را به صورت ماه به ماه نشان می دهد. لازم به ذکر است که تولید ناخالص داخلی انگلستان در ماه اکتبر 0.5 درصد رشد ماهانه داشته است.

اقتصاد بریتانیا در چند ماه گذشته بارها به سرفصل های مالی تبدیل شده است، اما بیشتر به دلایل منفی. نرخ بالای تورم در 12 ماه گذشته به لیست مشکلاتی که دولت بریتانیا در خصوص اصلاحات اقتصادی در یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان با آن مواجه است اضافه شده است.

در واقع، چین مرکز تولید جهان است. اگر هزینه‌های تولید برای شرکت‌های چینی افزایش یابد، آنها احتمالاً از طریق زنجیره تامین به بقیه جهان خواهند رفت.

اوایل این هفته، دولت چین اعلام کرد که نظارت نظارتی بر بزرگترین شرکت‌های فناوری این کشور را کاهش می‌دهد. صبح چهارشنبه، سهام فناوری چین افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران فکر می کردند که شرایط عملیاتی شرکت های فناوری در ماه های آینده بهبود خواهد یافت.

تولید ناخالص داخلی بریتانیا (GDP)

در حالی که فعالان بازار منتظر داده‌های CPI ایالات متحده هستند تا استراتژی‌های خود را تعدیل کنند، برخی از اقتصاددانان خاطرنشان می‌کنند که ضعف دلار آمریکا را می‌توان به ناتوانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (فدرال رزرو) در ارائه دستورالعمل‌های واضح برای حرکت‌های بعدی بانک مرکزی آمریکا نسبت داد. عدم اطمینان و فشار بر پول ایالات متحده.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/us-dollar-continues-to-weaken-eyes-on-uk-gdp-data

وبینارهای تجاری رایگان

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج