راند آفریقای جنوبی: روزهای سختی در پیش است؟

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

در 25 مه، کمیته سیاست پولی SARB هزینه های استقراض را 50 واحد پایه افزایش داد که از انتظارات برای افزایش 25 واحد پایه نرخ بهره فراتر رفت. نرخ بهره به بالاترین سطح از آوریل 2009 رسیده است.

هیئت مدیره SARB در بیانیه پس از جلسه خود گفت: «پیش‌بینی می‌شود که تورم کل تا سه ماهه سوم سال جاری بالاتر از بالای محدوده هدف تورم باقی بماند و تنها به طور پایدار به نقطه میانی هدف بازگردد. تا سه ماهه دوم سال 2025.

راند آفریقای جنوبی یکی از ارزهایی است که ممکن است اغلب درباره آن نشنیده باشید. این منطقی است زیرا راند آفریقای جنوبی به اندازه همتایان بزرگتر خود مانند دلار آمریکا و پوند انگلیس مشهور نیست. با این حال، برخی از معامله گران فارکس تمایل دارند آن را در پرتفوی معاملاتی خود بگنجانند و سعی می کنند از نوسانات ارزش آن بهره ببرند.

تحلیلگران Commerzbank پیشنهاد می کنند که آفریقای جنوبی rو با وجود سیاست پولی تهاجمی که توسط SARB اجرا می شود، ممکن است به رنج ادامه دهد. رند در یک محیط ریسک گریز، که در حال حاضر تحت سلطه بحث بدهی ایالات متحده است، و از مشکلات دائمی داخلی رنج می برد. فهرست این موارد طولانی است و شامل بحران انرژی، چشم انداز ضعیف رشد و بیکاری بالا و همچنین تصمیمات مشکوک سیاست خارجی است. این وظیفه دولت است“، آنها در گزارش خود خاطرنشان می کنند.

راند آفریقای جنوبی در 10 می افت کرد و به پایین ترین سطح سه ساله خود در برابر دلار آمریکا رسید، در حالی که اوراق قرضه دولتی بین المللی و داخلی نیز کاهش یافت. سرمایه گذاران و معامله گران به دلیل ترس از خاموشی های برنامه ریزی شده (معروف به ریختن بار) با شروع زمستان در نیمکره جنوبی رشد کرد.

گزارش دیگری توسط دانشگاه Witwatersrand در ژوهانسبورگ می‌گوید: «آفریقای جنوبی دارای ذخایر سنگ معدنی به ارزش بیش از 2.5 تریلیون دلار است که 16 کالا در رده 10 کالای برتر بین‌المللی قرار دارند. آفریقای جنوبی دارای بزرگترین ذخایر فلزات گروه پلاتین (PGMs؛ 88%)، منگنز (80%)، کرومیت (72%) و طلا (13%) ذخایر شناخته شده در جهان است. در کانی های تیتانیوم (10%)، زیرکونیوم (25%)، وانادیوم (32%)، ورمیکولیت (40%) و فلورسپار (17%) در رتبه دوم قرار دارد.

بانک مرکزی آفریقای جنوبی سیاست های خود را تشدید می کند، رند ضعیف می شود

تقویت در برابر ارزهای اصلی برای راند آفریقای جنوبی آسان نیست زیرا تورم بالا، کسری بودجه و تامین انرژی مشکل بر اقتصاد فشار وارد می کند. با این حال، آفریقای جنوبی به عنوان یک اقتصاد بازار در حال ظهور در نظر گرفته می شود که فرصت های سرمایه گذاری را ارائه می دهد. آ گزارش بانک جهانی گفت که آفریقای جنوبی توانسته است بیشتر تولید ناخالص داخلی از دست رفته ناشی از همه گیری ویروس کرونا را به دست آورد. در دو سال گذشته، مقامات به سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر روی آورده‌اند و مشوق‌های جذاب جدیدی را اعلام کرده‌اند.

اقتصاد آفریقای جنوبی: صنعت معدن یکی از ارکان آن است

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/south-african-rand-difficult-times-ahead

اقتصاد آفریقای جنوبی پس از نیجریه و مصر سومین اقتصاد بزرگ آفریقا است. اقتصاد آفریقای جنوبی صنعتی ترین اقتصاد این قاره است. آفریقای جنوبی به دلیل صنعت معدنی که به سرعت در حال رشد است، شناخته شده است.

آ نظرسنجی منتشر شده توسط گروه مشاوره بوستون خاطرنشان کرد: صنعت معدن کشور 8 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و برای تقریبا 500 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

هدف این وبلاگ ارائه اطلاعات ارزشمندی در مورد رند آفریقای جنوبی و اقتصاد آفریقای جنوبی است که ممکن است بخواهید هنگام انجام تحقیقات بازار خود در نظر بگیرید.

اصول راند آفریقای جنوبی را بیاموزید

کارشناسان بازارهای نوظهور گلدمن ساکس در گزارشی در رابطه با اقتصاد آفریقای جنوبی نوشتند که «نگرانی ها در مورد کاهش بار بیشتر و تأثیر آن بر آنچه که در حال حاضر یک چشم انداز رشد کم خون است، افزایش یافته است. و با توجه به اینکه تورم همچنان بالاست و حتی با رشد پایین نیز تا صعودی شگفت‌انگیز است، SARB با یک مبادله سخت برای مدیریت مواجه است، و بنابراین ممکن است در ارائه افزایش نرخ‌ها برای تثبیت انتظارات و حمایت از حمل و نقل در یک ارز به شدت در حال کاهش، محدودتر باشد.

تجارت راند آفریقای جنوبی برای مبتدیان

سیاست گذاران SARB رشد تولید ناخالص داخلی را برای سال های 2024 و 2025 به ترتیب 1.0 و 1.1 درصد پیش بینی کردند. برای امسال، هیئت مدیره همچنان نرخ رشد تولید ناخالص داخلی 0.3 درصدی را مشاهده می کند.

آیا راند آفریقای جنوبی از تحلیلگران رای اعتماد می گیرد؟


تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار ماهانه USD ZAR. محدوده تاریخ: 1 ژانویه 2018 – 26 مه 2023. تاریخ ضبط: 26 می 2023. عملکرد گذشته شاخصی برای نتایج آینده نیست.

راند آفریقای جنوبی در سال 1961 معرفی شد. برای 25 سال آینده، واحد پول آفریقای جنوبی از عواقب اقتصادی رنج می برد که از ارقام تورم بالا و تحریم های شدید اقتصادی بین المللی رنج می برد. در اواسط سال 1985، دولت حتی مجبور شد معاملات فارکس را برای چند روز به حالت تعلیق درآورد تا از کاهش سریع آن جلوگیری کند.

یکی از راه‌های کاهش ریسک معاملاتی، ارتقا دانش معاملاتی است. معامله فقط سرعت، غریزه و شناخت کامل بازار نیست. وجوه شما در لحظه شروع معامله در خطر است. با این حال، ابزارهای مدیریت ریسک در اختیار شما هستند و باید بتوانید در صورت لزوم از آنها استفاده کنید.

راند آفریقای جنوبی یکی از ارزهای پرمعامله در قاره آفریقا است. جفت ارزها مانند راند در برابر دلار آمریکا یا راند در برابر پوند انگلیس در پرتفوی معامله گرانی قرار می گیرند که می خواهند از نوسانات راند استفاده کنند. با این وجود، تجارت ارز برای همه معامله گران، چه مبتدی یا با تجربه، خطراتی را در بر دارد.

چگونه می توانید استفاده از آنها را یاد بگیرید؟ این ساده است زیرا بسیاری از کارگزاران فارکس مطالب آموزشی جامعی از جمله دوره های تجارت فارکس، وبینارها و سمینارهای فارکس، کتاب های الکترونیکی و سایر محتوای مفید را ارائه می دهند. از فرصت استفاده کنید تا اصول معاملاتی را بیاموزید و استرس و اضطراب خود را در حین لذت بردن از تجربه تجارت خود به حداقل برسانید.

بانک ذخیره آفریقای جنوبی (SARB) در 18 ماه گذشته بارها نرخ بهره خود را افزایش داده است و حرکت بانک های مرکزی بزرگ را در تلاش برای تثبیت تورم دنبال می کند. تورم مصرف کننده اصلی در ماه آوریل از 7.1 درصد در ماه مارس به 6.8 درصد به صورت سالانه کاهش یافت. بر اساس این گزارش که توسط آمار آفریقای جنوبی منتشر شده است، رقم آوریل پایین ترین رقم در 11 ماه گذشته بوده است.

SARB یک افزایش دیگر نرخ بهره را در 25 می ارائه می کند

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

راند آفریقای جنوبی واحد پول رسمی منطقه پولی مشترک آفریقای جنوبی است که شامل آفریقای جنوبی، نامیبیا، لسوتو و اسواتینی است. رند کلمه هلندی و آفریکانسی به معنای “خط الراس” است. اگر تعجب می کنید که پشته چه ربطی به رند دارد، احتمالاً نمی دانید که بزرگترین ذخایر طلا در آفریقای جنوبی در پشته ای یافت شده است که شهر ژوهانسبورگ بر روی آن ساخته شده است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج