روغن قالب بتن و مزایای آن

در واقع استفاده از بتن به دلیل استحکام و مقاومت بالا نسبت به سایر مصالح طرفداران بیشتری دارد. یکی از متریالهایی که امروزه برای بالا بردن مقاومت و استحکام بنا مورد استفاده قرار میگیرد، بتن و فرآورده های بتنی است. امروزه صنعت ساخت به استفاده از المان های پیش ساخته رو آورده است و دلیل آن هم استاندارد بهتر آن قطعات می باشد. امروزه در ايران، به علت كمبود و گراني چوب، ساختن و استفاده از قالبهاي فلزي براي ستونهاي بتني رايج شده است. توجه به ابعاد فونداسیون در انتخاب قالب امری بسیار ضروری است. اگر در مورد انتخاب قالب تن و اجرای دقیق و اصولی آن اطلاعی ندارید؟ این شیوهٔ صنعتی برای احداث ساختمانهای ۱ تا ۶ طبقه با رعایت استانداردها قابل استفاده بوده و برای ساختمانهای بلندتر از ۶ تا۱۰طبقه نیز با اجرای سیستم تقویت سازه بوسیله مسلح نمودن داخل قالبها در کارخانه کاملاً قابل طرح-ریزی میباشد. کاملاً درست است که بگوییم جوش از فلز پایه محکم تر است. 4. با ظرفیت پایه 35 کیلو نیوتن ، میزهای بزرگتری را میتوان با گزینه های مختلف قالب بندی و چیدمان ساخت که پیمانکار را قادر میسازد تا سطوح بزرگتری را بتن ریزی کند و در نتیجه زمان و هزینه ساخت را به حداقل برساند.

قالبهایی موسوم به قالبهای پلی وود نیز از چند لایه پلاستیک و چوب تشکیل شدهاند و از آنجایی که یک لایه پلاستیک بر روی چوب کشیده میشود میتوان مقاومت بالایی را از آن در برابر رطوبت انتظار قالب بتن تونل فرم داشت. برای تولید قطعات پلاستیکی از روش های رایج در قالب سازی پلاستیک استفاده می شود. سیستم قالب لارج پنل برای هر یک از دیوارهای ساختمانی به صورت یکپارچه ساخته می شود. یعنی درواقع میخواستم بدانم که چه خطمشی فکریای حوزه تولید محصولات فرهنگی و هنری را مدیریت میکند و چه اقدامات اجراییای در این زمینه صورت میگیرد و درنهایت اینکه ماحصل این اقدامات چیست. بنابراین که اساس ها محافظت از یک برگه را انجام میدهند و آن کاغذ، صفحه های دیگر را به ترتیب محافظت میکند. اول اینکه جک سقف بایستی توان تحمل بار سقف را داشته باشد و دیگر اینکه قادر به تحمل سستی شرایط خاک باشد. در این میان دوجزء اول یعنی تیرچه و بلوک پرکننده اجزای منحصر به فرد این نوع سقف محسوب می شوند.

این لوله ها که توسط گیره به قالب متصل شده ، باعث می شوند که قالبها در یک امتداد قرار بگیرند و زاویه قائمه درگوشه های ستون حفظ شود و قالب ستون باد نکند. آشنایی با عملیات را تسهیل می کند و با کامل شدن آموزش و با پیشرفت ساختمان، بهره وری بهبود می یابد. خلاقیت و با تجربه بودن در این عملیات باعث افزایش کیفیت بتن و کاهش هزینه ها می شود. رعایت این نکات بسیار الزامی می باشد و سهل انگاری در آن می تواند عواقب سهمگینی را به دنبال داشته باشد. چرا که سهل انگاری در آن باعث می شود تا عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

اما امروزه کمتر از این نوع قالب بندی ها در ساختمان استفاده می شود. بنا بر آنچه از مزایا و معایب این نوع از قالب ها مطرح کردیم، امروزه شایع ترین جور قالب ها، قالب فلزی بتن می باشند؛ به دلیل آنکه آن ها در مجموعه خود تحت عنوان شایسته ترین نوع شناخته گردیده اند. به همین دلیل استفاده از جک فلزی در این قالبها کمتر صورت میگیرند و معمولاً برای پروژههایی به کار گرفته میشود که بتن ریزی آنها سخت است. در واقع هدف از این امر، شکل دادن به بتن در یک حجم و ابعاد مشخص است و این مورد نیز زیر نظر طرح سازه صورت میگیرد. بیشترین خرید و فروش جک ها را می توان در سایزهای 3.5 و 4 متری دانست که دارای بیشترین کاربرد نیز می باشند. از قالب برای ساخت انواع قطعه استفاده می شود. ولی به دلیل داشتن مزایای زیاد، قالب بتن فلزی پرمصرفترین نوع از قالبهای بتن در صنعت ساخت و ساز میباشد. 5. سیستم قالب بندی میزی به دلیل قابلیت استفادهی مجدد در چرخه های متعدد ساخت و ساز با ضایعات کم، پایداری خوبی را ارائه می دهد. این ماده از سیمان و آب تشکیل شده و به دلیل چسبندگی بالایی که دارد می تواند در افزایش مقاومت یک سازه تاثیرات خوبی از خود نشان دهد.

از پلاستیکهای سخت و یا پلاستیکهای الیافی برای ساخت قالبهای پلیمری بتن استفاده میکنند. در این دوره، دو معمار کوبایی اقدام به طراحی قالبهای مخصوص برای ساخت تمام وسایل خانه از قبیل مبلمان و پنجره کردند. تامین تجهیزات قالب بندی و ساخت انواع قالب های بتن خاص برای پروژه های داخلی از قبیل پل زیرگذر صیاد شیرازی شهریار-مجموعه خرید ایرانمال -بزرگراه تهران به شمال و … یکی از بهترین روش های قالب بندی است . یکی از رایج ترین انواع قالب های بتن، عایق (ICF) است، این قالب پیشرفته، عایق حرارتی و صوتی است که در برابر آتش و رطوبت مقاومت دارد. در جاهایی که این خصوصیت مورد نیاز است، قالب چوبی میتواند کارا و مفید ظاهر گردد. برای جلوگیری از نشت شیره بتن نیز قالببندی میتواند بسیار مفید و کارا ظاهر شود. سیستم های مورد استفاده میتواند ترکیبی از دو نوع مصالح باشد. به طور معمول از دو نوع قالب در بتن ریزی استفاده می شود. قالب بندی(shuttering) عبارت است از کارهای معین در مدت زمان معین برای انجام یک سری عملیات ویژه به صورت دائم یا موقت برای پر کردن آن محل توسط بتن یا مصالح مشابه.معمولاً در کارهای بتنی داربست به عنوان تکیه گاههای قالب بندی استفاده می گردد.

از انواع چوب و تخته سهلایی یا نئوپان ضدآب در محل کار ساخته می شود.این نوع قالب بندی از لحاظ کار بسیار ساده بوده ولی برای پروژه های بزرگ وقت گیر می باشد.ضمناً رویه نئوپان های مصرفی بهطور معمول طول عمر کمی دارند.با این وجود در مناطقی که قیمت نیروی کار به نسبت تهیه قالب های پربازده کمتر است استفاده گستردهای دارد.از سوی دیگر قالب بندی چوبی به دلیل انعطاف بالای آن در کنار سایر سیستم های قالب بندی به عنوان راهحلی برای محلهای بغرنج بکار می رود. از سوی دیگر قالب بندی چوبی به دلیل انعطاف بالای آن در کنار سایر سیستم های قالب بندی به عنوان راه حلی برای محلهای بغرنج بکار می رود. این قالب ها که اصولا از چوب های روسی یا چوب های کاج وارداتی درست شده اند، مورد استفاده قرار می گیرند. برای ساخت این نوع قالب معمولا از چوب درختان سوزنی شکل مانند کاج و یا چوب روسی استفاده میکنند. موضوعی که باید در مورد این نوع قالب متذکر شد آن است که جذب آب بتن توسط این قالبها باعث کاهش کیفیت بتن میشود. زمانی که قرار است پایههای اطمینان برداشته باشد هیچ اعمال ضربه و یا فشاری نباید صورت گیرد و این برداشتن فشار باید آرام آرام و کاملا به تدریج صورت پذیرد.

قالب فلزی بتن به طور کلی جهت دوام بیشتر بتن به کار برده می شود و تا زمانی که بتن به مقاومت لازم نرسیده باشد ، قالب ها استفاده می شود . قیمت گذاری جک های سقفی به عوامل گسترده ای بستگی دارد که به دلیل نوسانات قیمت ها برای اطلاع دقیق از قیمت جک های ساختمانی تماس بگیرید. سرعت جابجایی قالب بندی با استفاده از واگن انتقال افزایش می یابد ، به همین دلیل چنین ابزار هوشمندانهای طراحی شده است. واگن انتقال از تجهیزات جابجایی مخصوص قالب بندی است ، همانطور که می دانیم ، در ساخت دال معمولاً برای صرفه جویی در هزینه فضای ساخت به چند قسمت تقسیم میشود و در نتیجه برگرداندن قالب دال بسیار ضروری میباشد. همانطور که در بالا بیان شد رامکاها میتوانند بصورت بتنی نیز باشند. تنها نیاز به یک حداقل زمان جهت استفاده از جرثقیل به منظور بالا بردن قالب و متصل کردن آن به مخروط بالا رونده که در بتن ریزی قبلی تهیه شده می باشد.

می توانید انواع قالب ها را در سازه های مختلف به کار ببرید. علاوه بر این جهت استفاده در مناطق سردسیر و برای مواجهه با یخ زدگی می توانید از این قالب بتنی استفاده نمایید. شما می توانید جهت سفارش و خرید انواع جک ساختمانی، به فروشگاه های معتبر و مجاز مراجعه نمایید. هم تیرچه و هم بلوک پرکننده انواع مختلفی دارند که به معرفی آنها می پردازیم. یکی از موضوعات مهمی که در مورد استفاده از بتن مطرح میشود، قالب بندی بتن است. موضوع مهمی که باید به هنگام قالببرداری مورد توجه قرار گیرد آن است که بتن باید بتواند تنشهای موثر را به خوبی تحمل کند تا در زمانی که قالب برداشته میشود، تغییر شکلی که در بتن اتفاق میافتد از تغییر شکلی که قبلا پیشبینی شده است، بیشتر نباشد. تا بتواند بتن را تا زمان سخت شدن نگهداری نماید. باید توجه داشت که ویبره کردن بتن ریخته شده قبلی، به ویژه در صورتی که بتن سخت شده باشد، احتمال دارد موجب باز شدن و شکستگی قالب به ویژه در دیوارها شود.

برداشتن بار از روی پایههای اطمینان نیز باید به نحوی انجام شود که بتوان در هر لحظه، از انجام باربرداری از روی پایهها ممانعت به عمل آورد. چراکه پس از پخش کردن و اتصال ورق ها به سازه (بوسیله دستگاه میخکوب) یک عرشه فولادی گسترده ایجاد می شود که یک سطح ایمن را دراختیار اکیپ اجرایی قرار می دهد و آنها میتوانند با اطمینان خاطر و ایمنی بالا به ادامه عملیات اجرایی سقف بپردازند. از جمله مزایای استفاده از این قالب ها می باشد. از طرفی شکل سوراخ ها همچنین ابعاد آنها به گونه ای طراحی شده اند که در اتصال قالب های مدولار کلمپس و گوه ها به راحتی قابل اتصال هستند. اجاره دهنده انواع تجهیزات بتون ریزی شامل: قالب فلزی بتن – پیم و گوه – لوله -سولجر – گیره به تمام ایران با نازل ترین قیمت. آرماتورهای عمودی انتظار دیوارها باید مطابق ضوابط ارائه شده در فصل هجدهم مبحث نهم مقرارات ملی ساختمانی ایران در دالها مهار و طول گیرایی مناسب برای آنها در نظر گرفته شود. هرچند که این نوع سقف منسوخ شده است و دیگر مورد تایید ضوابط وآیین نامه ها نیست اما به دلیل اینکه هنوز ساختمان های زیادی وجود دارند که سقف های طاق ضربی دارند، مهندسین و سایر افراد شاغل در صنعت ساختمان می بایست با این نوع سقف آشنایی داشته باشند و نقاط ضعف و قوت آنرا بشناسند.

اگر قصد استفاده از قالب های فلزی بتن برای اجرای سازه های بتنی را دارید، بسیاری از شرکت های سازنده قالب در زمینه فروش قالب فلزی بتن مشغول به فعالیت هستند که می توانید با مراجعه حضوری یا غیر حضوری(اینترنتی)، لیست قیمت قالب فلزی بتن را مشاهده کنید. با این وجود در مناطقی که قیمت نیروی کار به نسبت تهیه قالب های پربازده کمتر است استفاده گسترده ای دارد. تنها نیاز به یک حداقل زمان جهت استفاده از جرثقیل به منظور بالا بردن قالب و متصل کردن آن به مخروط بالا رونده که در بتن ریزی قبلی تهیه شده میباشد. پس از پایان آرماتوربندی، رامکاها برای تنظیم ابعاد ستون به میلگرهای طولی با سیم آرماتوربندی در دو جهت عمود برهم متصل میشوند.

3. از آنجایی که در این سیستم قالب بندی نیازی به مهار پایه نیست، مناطق زیر سقف آزاد و بدون هیچ مانعی باقی میماند تا از کارگران و ماشین آلات داخل سازه به آسانی حرکت کنند و در نتیجه ایمنی را به حداکثر میرساند. نوسان قیمت ورق های فلزی و آهن آلات ، دلیل اصلی عدم درج قیمت قالب های فلزی بتن در سایت است و تا زمانیکه قیمت ها روند ثابتی نداشته باشند درج قیمت غیر ممکن است. اجرای قالببندی با این نوع قالب به زمان زیادی نیاز دارد و به همین دلیل در پروژههایی که وسعت زیادی ندارند به کار برده میشود. موضوعی که خوب است در مورد قالببندی بدانید آن است که اصولا قالبها در دو نوع دائم و یا موقتی مورد استفاده قرار میگیرند. این نوع سقف بدلیل وزن بالای آن و سرعت اجرای پایین و همچنین هزینه ی بیشتری که دارد کمتر مورد استفاده قرارمیگیرد. این نوع سقف صرفا در اسکلت فلزی قابل اجرا است. قطعات و اتصالات بایستی در هر نوع پیش ساختگی به دقت طراحی و پیاده سازی شوند. اما این که این قالب ها چند دسته هستند و هر کدام برای چه نوع ساختمان و سازه ای به کار می روند را در این مطلب برای شما بیان خواهیم نمود.

این دال های پیش ساخته یا به صورت پیش تنیده و یا بصورت عادی ساخته میشوند. معمولا مقطع های ستون های گرد به دو قسمت ۱۸۰ درجه تقسیم می شوند. برای مقاومت و دوام بالا این قالب فلزی را از فولاد کربن می سازند. این سیستم بالا رونده با جرثقیل کنترل شده و نصب و تراز آن به سادگی انجام میگیرد. اجرای رامکا پس از بتن ریزی فنداسیون و میلگردگذاری ستونها انجام میشود. دلیل اصلی این اقبال خوب سازدگان و پیمانکاران ساختمانی، سرعت بالای اجرای آن است. قالب های فلزی ساخته شده با ورق فولاد مبارکه اصفهان نسبت به دیگر ورقهای متفرقه گرانتر هستند به این دلیل که دارای ضخامت مناسب و کیفیت بالایی هستند. • از دیگر معایب قالب های پلیمری که در هنگام بررسی قالب پلاستیکی بتن در بازار داشتیم عدم تولید همه سایز های آن است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج