شناخت این 4 مرحله تغییر می تواند به شما در ایجاد عادات تجاری جدید کمک کند

بسیاری از معامله‌گران از اجرای برنامه‌های خود برای تغییر ناکام می‌مانند، زیرا اغلب بدون آماده‌سازی مناسب، مستقیماً به سمت ساخت آن‌ها می‌روند.

در حالی که تاجران معتاد نیستند (حداقل من امیدوارم که نه)، مدل مراحل تغییر می توان برای عادات معاملاتی اعمال کرد:

1. پیش فکری

یک مربی معاملاتی پیدا کنید یا از سایر معامله گران سؤال بپرسید. ببینید چه چیزی اشتباه است و برای بهبود عملکرد معاملاتی خود باید چه کاری انجام دهید.

2. تفکر

این جایی است که شما یک سیستم پاداش ایجاد می کنید یا برای پشتیبانی به گروه های تجاری مراجعه می کنید. اگر به اندازه کافی مصمم باشید، قوانین جدید خود را به عادات تجاری خوب تبدیل خواهید کرد.

در این مرحله، شما فکر نمی‌کنید که نیازی به کمک یا مداخله داشته باشید، حتی اگر حساب معاملاتی شما خلاف این را بگوید. شما همچنان بازارها، کارگزاران، رایانه یا گربه خود را برای ضررهای خود مقصر می دانید.

در این مرحله، شما یا مربی تجاری شما باید بر تقسیم اهداف به وظایف دست یافتنی تر تمرکز کنید و بر روی انجام عملی تمرکز کنید.

3. عمل

به یاد داشته باشید که تمایل به تغییر کافی نیست. شما همچنین باید مهارت های مورد نیاز و یک برنامه مشخص را داشته باشید. و اگر برنامه های اولیه شما جواب نداد، در طول مسیر تنظیمات را انجام دهید.

4. تعمیر و نگهداری

آیا تا به حال به غواصی در صخره یا بانجی جامپینگ رفته اید؟ اگر دارید، زمانی را به یاد بیاورید که درست قبل از پرش به پایین نگاه می کنید.

شما می دانید که چه کاری باید انجام دهید و می دانید که باید آن را انجام دهید، اما یک دوره زمانی کوتاه وجود دارد که به نظر می رسد نمی توانید بپرید. این مرحله مربوط به همین است.

ایجاد موفقیت آمیز تغییرات مستلزم نظم و انضباط و تکرار است و اگر فقط در مورد تغییر عادات خود دلسرد نباشید، به هیچ کدام نخواهید رسید. به همین دلیل است که اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید چقدر برای تغییرات آماده هستید.

چند دهه پیش، دو محقق مشهور الکل، چارلز سی دی کلمنته و JO Prochaska، مدلی از تغییر را برای کمک به مراجعان در مشکلات اعتیادشان معرفی کردند.

آخرین و قطعا سخت ترین بخش ایجاد عادات جدید، سازگاری با آنهاست. هک، آیا مردم معمولا تصمیمات سال نو خود را تا پایان ژانویه فراموش نمی کنند؟

هنگامی که اجرای تغییرات خود را شروع کردید، تمرکز شما بر روی خودکار کردن آنها تغییر می کند.

ایده این است که شناسایی آمادگی افراد الکلی برای تغییر به پزشکان کمک می‌کند تا بهترین درمان‌ها را برای هر فرد مشخص کنند.

اگر ضررهای سنگین و مداومی را متحمل شده‌اید، اما نمی‌توانید دقیقاً متوجه شوید که چه چیزی در اجرای خود اشتباه است، وقت آن است که کمک بگیرید.

هنگامی که تصمیم گرفتید اقدامی انجام دهید، تمرکز شما باید بر کسب مهارت ها یا نظم و انضباط مورد نیاز برای پیشبرد هدف خود باشد.

اما اگر به هدف خود توجه داشته باشید و اگر سخت کوشید که این تغییرات را برای خود دوم کنید، شانس بیشتری خواهید داشت که سال آینده همان وضوح را در لیست خود قرار ندهید.


منبع: https://www.babypips.com/trading/4-stages-of-change-for-new-trader-habits-2022-12-23

اینجاست که در واقع به معاملات خود ضرر می‌زنید، به برنامه معاملاتی خود پایبند می‌مانید یا زمانی که شانس به نفع شما نیست، از بازارها دور می‌شوید.

ممکن است فکر کنید که برای تغییر آماده هستید، اما به احتمال زیاد فقط توسط برنامه ریزان و مجلات جذابی که در فید اجتماعی خود می بینید، تحت فشار قرار می گیرید تا آنها را بسازید.

معامله گرانی که در مرحله تفکر هستند دقیقاً می دانند که مشکلات آنها چیست و باید چه کاری انجام دهند. اما موانعی مانند پول، زمان و تنبلی وجود دارد که آنها را از پرش باز می دارد.

به عنوان مثال، شما می خواهید جلسه لندن را معامله کنید اما نمی توانید به اندازه کافی برای آن زود بیدار شوید. یا شاید فکر می کنید که معاملات روند به شما پیپ های بیشتری می دهد اما هنوز چیز زیادی در مورد آن مطالعه نکرده اید.

یکی از دلایلی که ممکن است در ایجاد تغییرات در عادات معاملاتی با مشکل مواجه شوید این است که برای آنها آماده نیستید.

بیایید این را تغییر “انکار” بنامیم. اینجاست که شما حتی نمی دانید – یا از تشخیص آن امتناع می کنید – که مشکلی وجود دارد که باید برطرف شود.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج