فدرال رزرو انتظار افزایش داشت، اما بعد چه؟

تئوری اساسی که فدرال رزرو بر اساس آن عمل می کند این است که تورم ناشی از انتظار مردم از تورم است. این بدان معناست که اگر مردم فکر کنند تورم افزایش خواهد یافت و بالعکس. برای کاهش تورم، طبق این تئوری، فدرال رزرو باید مدام سیگنال دهد که در مبارزه با تورم تهاجمی خواهد بود.

از سوی دیگر، بازار انتظار دارد که فدرال رزرو نسبتاً سریع مسیر خود را معکوس کند و انتظار دارد که رکود در مقطعی در سال جاری برقرار شود. این امر مانع از افزایش نرخ بهره بلندمدت می‌شود، به این معنی که افزایش نرخ‌های بالاتر به اندازه‌ای که می‌توانستند به افزایش ارزش دلار منجر نمی‌شود. اگر بازار متقاعد شود که فدرال رزرو برای مدت طولانی به نرخ‌های بالاتر پایبند خواهد بود، آنگاه دلار می‌تواند از حمایت حمایت کند.

محیط زیست برای ارز مهم است

باز کردن حساب زنده


منبع: https://www.orbex.com/blog/en/2023/01/fed-expected-to-hike-but-then-whatاما دلار در رابطه با سبدی از ارزها معامله می شود که بزرگترین اجزای آن یورو و پوند است. انتظار می رود هر دو بانک مرکزی در روز پنجشنبه 50 واحد در ثانیه افزایش پیدا کنند. به این معنی که هر قدرت دلاری ناشی از افزایش نرخ بهره، یا حتی انتظاراتی که فدرال رزرو بتواند فراتر از انتظارات فعلی ادامه دهد، ممکن است با اتفاقی که فردای آن روز در اروپا رخ می دهد، پیشی بگیرد. با در نظر گرفتن همه چیز، حرکت کلی برای نرخ های بهره بالاتر است که معمولاً گردش پول را کند می کند. که به نوبه خود احتمال رکود را بیشتر می کند. اگر مردم به انباشته شدن در خزانه ها به عنوان پوششی در برابر رکود اقتصادی ادامه دهند، علیرغم افزایش نرخ بهره، دلار ممکن است به تضعیف خود ادامه دهد.

تجارت اخبار مستلزم دسترسی به تحقیقات بازار گسترده است – و این کاری است که ما بهترین کار را انجام می دهیم.

اتفاق نظر قاطع این است که فدرال رزرو 25 واحد در ثانیه دیگر افزایش خواهد یافت در پایان جلسه فردا با چنین توافق قوی بین معامله گران و اقتصاددانان، بعید است که تصمیم نرخ خود بازارها را به حرکت درآورد. یعنی، مگر اینکه فدرال رزرو با عدم افزایش یک چهارم درصدی، همه، از جمله اعضای خود را شوکه کند.

NFP 3 فوریه 2023

فدرال رزرو به طور گسترده اعلام کرده است که انتظار دارد نرخ بهره را تا حدود 5.25 درصد افزایش دهد و آنها را تا پایان سال در آنجا نگه دارد. اگر قرار باشد فردا نرخ ها را یک چهارم افزایش دهد، این به معنای یک افزایش دیگر نرخ ها (احتمالا در ماه مارس) و سپس یک مکث طولانی است. این فرض را بر این می‌گذارد که ایالات متحده از رکود اقتصادی اجتناب کند (حتی اگر فدرال رزرو مقدار معینی از درد اقتصادی را اذعان کند).

حتی با وجود اینکه نرخ‌ها به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته‌اند و در مقابل جایی که اکثر مردم می‌بینند بالاترین نرخ خواهد بود، قرار می‌گیرند، این تئوری نشان می‌دهد که فدرال رزرو باید مدام به این موضوع اشاره کند که اقداماتی برای پایین نگه داشتن تورم انجام خواهد شد. حداقل تا زمانی که تورم اصلی با اهداف مطابقت داشته باشد. و برای لحظه ای که دور است. بسیاری از مردم اشاره کرده اند که چگونه نرخ تورم به سرعت پایین آمده است. اما عدد تورم سرفصل معمولاً نوسانات بیشتری دارد. تا آنجا که به فدرال رزرو مربوط می شود، نرخ اصلی مهم تر است، و نشان داده شده است که بسیار “چسبنده” است. همچنان که بالاتر از نرخ هدف قرار می گیرد، به این معنی که فدرال رزرو باید فشار را برای پایین آوردن آن حفظ کند.

بازارها در مقابل فدرال رزرو

بنابراین، محرک کلیدی بازارها پس از آن احتمالاً عاملی تا حدی مبهم‌تر است که انتظارات آینده است. به طور خاص، احتمالاً تمرکز زیادی روی آنچه پاول پس از جلسه می گوید وجود دارد. و تفاسیر مختلف از معانی برخی عبارات می تواند باعث ایجاد پارگی در بازار شود. با این حال، برخی از موضوعات کلی وجود دارد که می توانیم به آنها اشاره کنیم:

همسو کردن انتظارات

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج