فرانک برای نجات خواهد آمد. پیش بینی تا 14.03.2023


تقاضای سرمایه گذاران برای پناهگاه های امن به دلیل ترس از اینکه سخت تر شدن سیاست های پولی فدرال رزرو سیستم بانکی ایالات متحده را شکست USDCHF پایین. بعدش چی؟ اجازه دهید در مورد چشم انداز فارکس بحث کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی هفتگی فرانک سوئیس

هنگامی که آشفتگی در بازار وجود دارد، سرمایه گذاران به سمت پناهگاه های امن مانند طلا، ین ژاپن و فرانک سوئیس جذب می شوند. سرمایه گذاران اوراق خزانه می خرند. بازدهی خزانه داری کاهش یافته است و ارزهای کم بازده و فلزات گرانبها را برنده اصلی می کند. ورشکستگی سه بانک آمریکایی Silvergate، Signature و SVB این را ثابت کرد. مهم نیست که مشکل به دلیل تشدید سیاست پولی فدرال رزرو کجا رخ می دهد، در اقتصاد، در بازارها یا در سیستم بانکی. در نهایت می تواند در یک فرود سخت به پایان برسد. جای تعجب نیست که USDCHF شورت هایی که با افزایش به 0.94 وارد شدند، سود بسیار خوبی داشتند.

پویایی شاخص دلار و بازده خزانه

منبع: بلومبرگ

واضح است که فرانک نه تنها از آشفتگی بازارهای اروپایی سود می برد. فرانک سوئیس یک دارایی قابل اعتماد و کم بازده است که در زمان بحران ها و هراس بازار محبوبیت دارد، مشروط بر اینکه بازدهی خزانه در حال کاهش باشد. علاوه بر این، پس از ورشکستگی Silvergate و Signature، بانک‌های سوئیسی می‌توانند به پناهگاه جدیدی برای پول صنعت کریپتو تبدیل شوند. جریان سرمایه از آمریکای شمالی به اروپا محرک مهمی است USDCHF روند نزولی

همراه با افزایش تقاضا برای پناهگاه های امن و خروج سرمایه، واگرایی در سیاست های پولی، سرمایه گذاران را تشویق می کند تا دلار آمریکا را در مقابل فرانک سوئیس بفروشند. ورشکستگی بانک های ایالات متحده باعث شد که بازار اوراق مشتقه افزایش 50 واحدی در نرخ وجوه فدرال در ماه مارس را فراموش کند. اوراق مشتقه بین +25 واحد پایه و حفظ نرخ فدرال رزرو در همان سطح مردد هستند. جای تعجب نیست زیرا فدرال رزرو بین تورم بالا و ثبات مالی نیز انتخاب می کند. تنها یک شتاب جدی در قیمت های مصرف کننده می تواند بار دیگر آن را به مسیر یک محدودیت پولی تهاجمی بازگرداند. در سناریوهای دیگر، احتمال توقف در چرخه پیاده روی نرخ افزایش می یابد.

در سوئیس، تورم در ماه فوریه به طور غیرمنتظره ای به 3.4 درصد افزایش یافت، در حالی که تورم اصلی برای سومین ماه متوالی رشد داشته و به 2.6 درصد رسیده است. ارقام، در نگاه اول، زیاد نیستند، اما برای بازگرداندن آنها به محدوده هدف 0-2٪، بانک ملی سوئیس باید تلاش های زیادی انجام دهد. به گفته توماس جردن، رئیس SNB، سیاست پولی همچنان آسان است و افزایش بیشتر نرخ بهره را نمی توان رد کرد. با این وجود، بانک مرکزی ابزارهای دیگری برای دستیابی به ثبات قیمت ها از جمله مداخلات ارزی دارد.

پویایی تورم در سوئیس

منبع: بلومبرگ

قبل از ورشکستگی بانک های ایالات متحده، بازار مشتقات نشان می داد که بانک ملی سوئیس هزینه های استقراض را 75 واحد در ماه مارس افزایش خواهد داد. شانس از آن زمان کاهش یافته است، اما نه به اندازه ایالات متحده. در نتیجه، واگرایی در سیاست پولی از فرانک حمایت می کند.

برنامه معاملاتی هفتگی برای USDCHF

من معتقدم اگر تورم آمریکا شتاب نگیرد، USDCHF روند نزولی به سمت 0.889 ادامه خواهد داشت. در این مورد، نگه داشتن شورت های وارد شده در صعود به 0.94 و جمع کردن آنها در اصلاحات مربوط است. در غیر این صورت، برداشتن بخشی از سود منطقی است.

نمودار قیمت USDCHF در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/franc-will-come-to-rescue-forecast-as-of-14032023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج