قیمت نفت در سال 2023 به معمایی برای تحلیلگران تبدیل می شود

در 2 مه، BP گزارش درآمد سه ماهه اول 2023 خود را منتشر کرد که نشان داد سودهای قوی تر از پیش بینی ها در سه ماهه اول (4.96 میلیارد دلار در مقابل 4.3 میلیارد دلار مورد انتظار) بود و مدیر عامل آن در بیانیه همراه خود خاطرنشان کرد: “این یک چهارم عملکرد قوی و استراتژیک بوده است. تحویل همانطور که ما همچنان بر عملیات ایمن و قابل اعتماد تمرکز می کنیم. و مهمتر از همه، ما از طریق سرمایه گذاری منضبط، کاهش بدهی خالص و افزایش توزیع، به ارائه خدمات برای سهامداران ادامه می دهیم.

اقتصاددانان تلاش می کنند معمای قیمت نفت را حل کنند

نوسانات قیمت نفت به عوامل زیادی بستگی دارد. راه های زیادی برای سرمایه گذاری یا تجارت نفت وجود دارد، مانند سرمایه گذاری در سهام نفت و ETF های نفت یا حتی تجارت CFD های نفت خام. با این حال، به عنوان یک معامله گر مبتدی، باید مراقب نحوه مدیریت بودجه خود و مهمتر از آن ریسک خود باشید. تصمیمات اشتباه می تواند منجر به از دست دادن بودجه شود که می تواند برنامه و اهداف مالی شما را به خطر بیندازد.

در 3 می، فدرال رزرو ایالات متحده یک افزایش دیگر نرخ بهره را که توسط اقتصاددانان پیش بینی شده بود، اعلام کرد. تنها چند ساعت قبل از اعلام این تصمیم، قرارداد ژوئن وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 5.1 درصد کاهش به 68.29 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که تسویه برنت در ژوئن 4.7 درصد کاهش یافت و به 71.80 دلار رسید که پایین‌ترین سطح ثبت شده در بیش از دوازده ماه گذشته است.

مزایای نفت بزرگ

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای تولیدکننده نفت متحد آن مورد هدف دولت ها و سازمان هایی قرار گرفته اند که با تصمیمات مربوط به کاهش تولید مخالف هستند. نظرات در مورد سیاست های اوپک پلاس بر لزوم پایین نگه داشتن قیمت نفت متمرکز شده است که می تواند به کاهش قیمت مصرف کننده کمک کند.

گزارش بلومبرگکه در 4 می منتشر شد، گفت که اگرچه اوپک پلاس با کاهش تولید پیش رفته است، قیمت نفت در سال جاری 14 درصد کاهش یافته است. اقتصاددانان معتقدند که ترس از رکود و کندی رشد اقتصادی به تقاضای نفت آسیب می زند. تحلیلگران بازار در ANZ خاطرنشان کردند که «نگرانی در مورد تضعیف رشد اقتصادی در اقتصادهای بزرگ باعث شد که کالاها تحت فشار نزولی بیشتری قرار بگیرند. احتمالاً احساسات در بازار نفت نزولی باقی خواهد ماند.»

راه‌هایی برای کاهش احتمال اشتباه وجود دارد که می‌توانید با آموزش نحوه استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک انجام دهید. کارگزاران طیف گسترده ای از مواد آموزشی، از جمله کتاب های الکترونیکی، وبینارها و مقالات آموزشی را که توسط متخصصان با تجربه نوشته شده اند، ارائه می دهند. دانش قدرت است، بنابراین مایلیم تاکید کنیم که اگر بازارها علیه شما حرکت کنند، چقدر مهم است که آماده باشید. کاهش ریسک می تواند به شما آرامش و اضطراب کمتری بدهد و در عین حال به شما امکان می دهد از تجربه تجارت خود لذت ببرید.

وبلاگ ما قصد دارد اطلاعات مفیدی در مورد معاملات نفت و قیمت ها به شما بدهد تا به شما در درک آنچه در بازار نفت اتفاق می افتد کمک کند. اگر یک معامله گر مبتدی هستید، توصیه می کنیم مقاله جامع ما را با عنوان: “تجارت روغن برای مبتدیان در سال 2023” بخوانید.

اوپک پلاس در تیررس قرار گرفت

از سوی دیگر، به نظر می رسد مقامات اوپک پلاس آماده پیروی از استراتژی این سازمان هستند و قیمت نفت را در سطحی نگه می دارند که به نفع اعضای آن باشد. هیثم الغیس، دبیر کل اوپک هفته گذشته گفت که اوپک و اوپک پلاس قیمت نفت را هدف قرار نمی دهند. الغیس به خبرنگاران گفت که انگشت نشان دادن و ارائه نادرست اقدامات سازمان نتیجه معکوس دارد، و افزود که “سرزنش نفت برای تورم اشتباه و از نظر فنی نادرست است، با توجه به اینکه دلایل دیگری در تورم وجود دارد.”

دبیر کل اوپک خاطرنشان کرد که آژانس بین المللی انرژی (آژانس بین المللی انرژی) نباید سرمایه گذاری های آتی در صنعت نفت را تضعیف کند زیرا می تواند باعث آشفتگی بیشتر بازار شود.

با وجود کاهش تولید، قیمت نفت در سال 2023 کاهش یافته است

با افزایش ترس از رکود اقتصادی در بین سرمایه گذاران، قیمت نفت به دلیل عدم اطمینانی که بازارهای مالی را عذاب می دهد، در نوسان است. نفت یکی از انواع انرژی است که به رشد صنعت دامن می زند و بر قیمت مصرف کننده تأثیر می گذارد. تورم در بسیاری از کشورهای جهان به دلیل قیمت بالای انرژی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

امین ناصر، مدیرعامل آرامکو عربستان به خبرنگاران CNBC گفت در ماه فوریه سرمایه گذاری در منابع تجدیدپذیر به منابع مالی نیاز دارد، بنابراین مالیات بر سود نفت می تواند ایده اشتباهی باشد. من می گویم، این برای آنها مفید نیست [in order] برای داشتن سرمایه گذاری اضافی آنها باید در این بخش سرمایه گذاری کنند، آنها نیاز به رشد کسب و کار، در انرژی های جایگزین و متعارف دارند و باید به آنها کمک شود.”

تجارت نفت و مدیریت ریسک

اقتصاددانان گلدمن ساکس (GS) پیشنهاد می کنند که سهام انرژی به طور کلی می تواند از باز شدن بازار چین منتفع شود. استراتژیست‌های GS پیش‌بینی می‌کنند که نفت خام برنت و WTI می‌تواند 23 درصد افزایش یابد و در 12 ماه معاملاتی آینده نزدیک به 100 دلار و 95 دلار در هر بشکه معامله شود.

رکورد سود نفت واکنش هایی را به همراه دارد

5 شرکت بزرگ نفتی (توتال، شل، بی پی، اکسون، شورون) در سال 2022، مجموع سود تقریباً 200 میلیارد دلاری را گزارش کرد. شتاب سال 2022 تا سال 2023 ادامه دارد و شل در 3 مه سود سه ماهه اول را قوی تر از پیش بینی ها اعلام کرد و انتظارات تحلیلگران را شکست. مدیر عامل شل، وائل ساوان، گفت که این شرکت “نتایج قوی و عملکرد عملیاتی قوی را در شرایطی که نوسانات مداوم را ارائه می دهد، در حالی که به تامین منابع حیاتی انرژی ایمن ادامه می دهد، ارائه کرد.”

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/oil-prices-a-riddle-in-2023

برخی از اقتصاددانان پیشنهاد می کنند که قیمت نفت کاهش می یابد، اگرچه ارقام موجودی نیز کاهش می یابد. تحلیلگران کالا در استاندارد چارترد خاطرنشان می کنند که به نظر نمی رسد کاهش تولید ترس های مربوط به ترکیبی از رشد اقتصادی ضعیف و افزایش نرخ بهره را کاهش دهد. آنها در گزارش خود خاطرنشان می کنند که کاهش در نهایت مازاد تولید شده در بازارهای جهانی را از بین می برد و پیش بینی می کنند که اگر هیچ چیز دیگری از سوی اوپک تغییر نکند، این اتفاق می تواند تا نوامبر سال جاری رخ دهد.

ارقام بی سابقه سود سرمایه گذاران را خوشحال کرد اما همچنین واکنشی را از سوی جناح های دیگر مانند سیاستمداران و طرفداران محیط زیست ایجاد کرد که پیشنهاد کردند شرکت های نفتی باید بخشی از درآمدهای بیش از حد خود را به جوامع برگردانند. به گفته آنها، یک راه برای انجام آن مالیات بادآورده بر سود است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج