لونی برای مکث. پیش بینی از 05.07.2023


اگر بانک کانادا نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش داد، این بدان معنا نیست که در ماه جولای نیز همین کار را خواهد کرد. از آن زمان، داده های داخلی کانادا بدتر شده است، که خطرات توقف در چرخه افزایش نرخ را افزایش می دهد. بیایید در مورد این موضوعات صحبت کنیم و یک برنامه معاملاتی ایجاد کنیم.

پیش بینی بنیادی هفتگی دلار کانادا

زمانی که بازار اطمینان خود را نسبت به افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا در ماه جولای از دست می دهد، لونی ارزش خود را از دست می دهد. افزایش نرخ بهره در ژوئن به 4.75 درصد، سرمایه گذاران را شگفت زده کرد و نرخ بهره را پایین آورد USDCAD به پایین ترین سطح از سپتامبر 2022. با این حال، بازار ثابت نمی ماند و مجموعه ای از گزارش های اقتصادی ناامیدکننده باعث دلسردی گاوهای CAD شد.

همه چیز با تورم آغاز شد که در ماه مه از 4.4 درصد به 3.4 درصد بر اساس سالانه کاهش یافت. این یک حرکت پایین تر از ایالات متحده است. بنابراین، کاهش احتمال افزایش 25 واحدی یک شبه نرخ به 5 درصد در ماه جولای از 64 درصد به 55 درصد طبیعی به نظر می رسد. در عین حال، حفظ شانس برای افزایش نرخ وجوه فدرال از 5.25٪ به 5.5٪ در این ماه در سطح ثابت بالا حدود 85٪ – 86٪، تشویق می کند. USDCAD گاو نر

پویایی تورم در کانادا و آمریکا

منبع: بلومبرگ

در حالی که بانک مرکزی کانادا از داده های اقتصادی کانادا در ماه ژوئن خوشحال بود، انتشار آمار ضعیف تولید ناخالص داخلی آوریل و داده های PMI ژوئن می تواند چشم انداز آن را تغییر دهد. تاکنون تنها 8 نفر از 33 کارشناس بلومبرگ پیش بینی کرده اند که بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را در جلسه بعدی خود به 5 درصد افزایش خواهد داد.

RBC نشان می دهد که احتمال افزایش 25 درصدی نرخ بهره دست کم گرفته می شود. با این حال، مثال RBA برعکس است. رگولاتور استرالیا در ماه ژوئیه پس از دو افزایش نرخ نقدی در ماه های مه و ژوئن، توقف دیگری ایجاد کرد. رگولاتورها از فدرال رزرو پیروی می کنند. اگر فدرال رزرو از قاطعیت به سمت محتاط بودن حرکت کند و تلاش کند به اقتصاد آسیب نرساند، بقیه هم می توانند.

بازار نفت از آن حمایت نمی کند USDCAD خرس ها یا علیرغم اینکه عربستان سعودی قصد دارد تعهد خود را برای کاهش یک میلیون بشکه ای تولید تا ماه اوت کاهش دهد و روسیه مبنی بر کاهش 500 هزار بشکه ای در روز صادرات، افزایش قیمت نفت موقتی بوده است. این تجمع چند ساعت به طول انجامید و سپس به سرعت پایان یافت. به همین ترتیب، قیمت نفت به غافلگیری ژوئن عربستان سعودی واکنش نشان داد. در ماه آوریل، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید بیشتر طول کشید تا بر قیمت ها تأثیر بگذارد. سپس در مورد تجمع ماهانه بود.

واکنش قیمت نفت به کاهش تولید

منبع: بلومبرگ

در حال حاضر بازار نفت تحت سلطه داده های اقتصادی است و نه عوامل اساسی مرتبط با عرضه و تقاضا. نگرانی در مورد رکود جهانی یا عقب نشینی ترس سرمایه گذاران از این قبیل، تأثیر بیشتری بر قیمت ها نسبت به مداخلات عربستان سعودی و روسیه دارد.

برنامه معاملاتی هفتگی برای USDCAD

من تصور می‌کنم تا زمانی که اقتصاد چین بهبود نیابد، قیمت نفت روند صعودی خود را از سر نخواهد گرفت. علاوه بر این، BoC باید در چرخه افزایش نرخ مکث کند. بنابراین، توصیه می‌کنم به آن اضافه کنید USDCADLong وارد شده در 1.3175. در صورتی که فدرال رزرو در صورتجلسه نشست ژوئن خود مخالف به نظر برسد یا قیمت از بالاترین سطح 1.329 عبور کند، سیگنال خرید ظاهر می شود.

نمودار قیمت USDCAD در حالت زمان واقعی

محتوای این مقاله منعکس کننده نظر نویسنده است و لزوماً بیانگر موضع رسمی LiteFinance نیست. مطالب منتشر شده در این صفحه فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و نباید به عنوان ارائه مشاوره سرمایه گذاری برای اهداف دستورالعمل 2004/39/EC در نظر گرفته شود.

به این مقاله امتیاز دهید:

{{ارزش}} ( {{count}} {{title}} )




منبع: https://www.litefinance.org/blog/analysts-opinions/loonie-to-pause-forecast-as-of-05072023/

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج