مذاکرات سقف بدهی آمریکا در واشنگتن ادامه دارد

شاخص CPI ملی ژاپن و نرخ بیکاری استرالیا دو مهم ترین داده های منتشر شده برای بقیه هفته هستند.

را اداره آمار ژاپن انتظار می رود ارقام تورم CPI ملی آوریل را اعلام کند. اقتصاددانان تورم CPI را 2.5 درصد پیش بینی می کنند که 0.7 درصد کمتر از رقم مارس است.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگاناین مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/us-debt-ceiling-talks-continue-market-uncertainty-rises

اداره آمار استرالیا (ABS) اطلاعات مربوط به نرخ بیکاری استرالیا را در آوریل، اوایل صبح پنجشنبه منتشر خواهد کرد. اقتصاددانان انتظار دارند این نرخ به 3.5 درصد برسد، بدون تغییر نسبت به مارس. نرخ بیکاری نزدیک به پایین ترین سطح ثبت شده از دهه 1970 باقی مانده است.

اقتصاددانان صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کنند که این نرخ تا پایان سال 2023 به 4 درصد برسد در حالی که بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ را 3.75 درصد می‌داند.

اقتصاددانان بانک آمریکا در گزارشی خاطرنشان کردند: «اگر هرگونه نقض تاریخ X یک ماه یا بیشتر طول بکشد و شامل اولویت‌بندی پرداخت بدهی باشد، به معنای کاهش فوری هزینه‌ها تا حدود 5 درصد از تولید ناخالص داخلی است.» این گزارش پیشنهاد می کند که “این یک رکود خفیف در غیر این صورت را به یک رکود شدید تبدیل می کند” و افزود که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) ممکن است مجبور به کاهش نرخ بهره در سه ماهه سوم سال 2023 شود.

صندوق بین‌المللی پول: رشد آلمان در حالت خاموش باقی می‌ماند

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

در ایالات متحده، گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که قانونگذاران در مورد سقف بدهی پیشرفت هایی داشته اند، در حالی که کاخ سفید اعلام کرد که مذاکرات در جریان اجلاس G7 که انتظار می رود رئیس جمهور ایالات متحده در آن شرکت کند، ادامه خواهد یافت.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی آلمان احتمالاً در سال 2023 بدون تغییر باقی می‌ماند تا اینکه نرخ رشد آن به 1 یا 2 درصد بین سال‌های 2024 و 2026 افزایش یابد.

تورم CPI ملی ژاپن در آوریل

مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده در واشنگتن ادامه دارد و بر اخبار مالی غالب است زیرا جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده هشدار داد که اقتصاد ایالات متحده در تعادل است.

صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پولگزارش اقتصاد آلمان حاکی از آن است که اگرچه سیاست های سختگیرانه و شرایط آب و هوایی معتدل در 12 ماه گذشته به آن کمک زیادی کرده است، اما پیش بینی می شود که رشد اقتصادی در این کشور کاهش یابد. مقامات صندوق بین المللی پول هشدار می دهند که شرایط مالی سخت تر و قیمت های انرژی می تواند بر رشد اقتصادی کوتاه مدت تأثیر بگذارد.

نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد تورم در ژاپن ممکن است قبلاً به اوج خود رسیده باشد. یارانه های دولتی و رشد اقتصادی متوسط ​​می تواند به بازگشت تدریجی تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی ژاپن کمک کند.

نرخ بیکاری استرالیا در ماه آوریل تغییری نکرده است؟

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج