نگرانی در مورد چشم انداز ابر رشد اتحادیه اروپا و ایالات متحده

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگاندر وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

سناریوی تضعیف در ماه اکتبر با کاهش فروش اقلام غیرخوراکی، خرید آنلاین، نوشیدنی ها و تنباکو، بیشترین کاهش تجارت را از دسامبر 2021 نشان داد.

کاهش اعتماد مصرف کننده اتحادیه اروپا

قرائت نهایی برای Consumer Confidence در ماه دسامبر در روز جمعه منتشر خواهد شد و در منفی 22.2 در مقایسه با منفی 23.9 قبلی مشاهده می شود.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/concerns-over-eu-us-growth-cloud-outlook

ارقام نرخ تورم فوری برای ماه دسامبر 9.7 درصد در مقایسه با 10.1 درصد قبلی در سال به سال مشاهده شده است. و 0.1 درصد در مقابل منهای نوامبر 0.1 درصد به صورت ماهانه. قرائت نرخ تورم هسته اولیه 5 درصد به صورت سالانه دیده می شود.

خرده فروشی در حال کاهش است

فدرال رزرو برای تصمیم گیری در مورد نرخ بهره به داده های اقتصادی متکی است و تحولات در بخش تولید باید باعث نگرانی شود.

سلامت بخش تولید ایالات متحده

PMI تولید برای دسامبر در مقایسه با 49 در ماه نوامبر 48.5 است که نشان دهنده انقباض بیشتر در این بخش کلیدی است. ارقام نوامبر اولین کاهش تولیدات تولیدی را از ماه می 2020 نشان می دهد، با افت کلی در سفارشات جدید، تحویل تامین کنندگان، سفارشات عقب افتاده و اشتغال.

EURUSD در این هفته مورد توجه قرار گرفته است زیرا نگرانی ها در مورد رشد اقتصادی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا چشم انداز را مختل می کند.

بازارها برای دقایق FOMC آماده می شوند

اگر چیز غیرمنتظره ای در نتایج وجود داشته باشد، تلاقی ارز USD ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

در روز جمعه، مجموعه ای از داده ها منتشر خواهد شد که احتمالاً بر سمت یورو از پرمعامله ترین جفت ارز جهان تأثیر می گذارد.

تورم اتحادیه اروپا در ماه دسامبر کاهش یافت

در سمت دلار آمریکا، صورتجلسه FOMC با دیدگاه‌های بیشتر در مورد چشم‌انداز اقتصادی بانک مرکزی و موضع سیاست پولی اواخر امروز منتشر خواهد شد. در ماه دسامبر، فدرال رزرو برای تسریع افزایش نرخ بهره ترمز کرد، اما انتظار نمی رود که این به معنای کاهش سیاست پولی باشد. بسته به سخنان مندرج در صورتجلسه، دلار آمریکا ممکن است واکنش نشان دهد.

شاخص مدیران خرید تولید ISM (PMI) اواخر امروز منتشر می شود و باید تصویری فوری از سلامت بخش تولید ایالات متحده ارائه دهد.

باد مخالف تورم ممکن است در اتحادیه اروپا آرام شود، اما ردپایی از اعتماد مصرف کننده آسیب دیده و تأثیری بر بخش خرده فروشی بر جای گذاشته است که احتمالاً بر عملکرد اقتصادی تأثیر می گذارد.

خرده فروشی در اتحادیه اروپا در ماه اکتبر به میزان منفی 1.8 درصد به صورت ماهانه و منفی 2.7 درصد به صورت سالانه کاهش یافت زیرا تورم بر هزینه ها تأثیر گذاشته و مصرف کنندگان ممکن است برای خرید کریسمس در نوامبر و دسامبر پس انداز کرده باشند. پیش بینی می شود آمار خرده فروشی به روز شده در ماه نوامبر در سطح 0.5 درصد به صورت ماهانه و منهای 3.3 درصد به صورت سالانه باشد.

آیا در EURUSD نوسان وجود خواهد داشت؟ معامله گران و سرمایه گذاران باید از احساسات عصبی پیرامون ترس از رکود جهانی آگاه باشند و آن را در سناریوهای خود لحاظ کنند و در عین حال از آخرین تحولات به روز بمانند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج