هفته پیش رو در FX (3 تا 7 آوریل): تصمیمات نرخ بهره RBA و RBNZ به علاوه گزارش های NFP ایالات متحده

بازارها می بینند که RBNZ نرخ های خود را 25 واحد پایه افزایش داده و به 5.00 درصد رسانده است. و برخلاف RBA، RBNZ نگرانی های کمتری در مورد گسترش چرخه سفت شدن خود دارد. علیرغم انقباض غافلگیرکننده تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم، همچنان می‌توانیم شاهد یک سوگیری جنگ‌طلبانه از سوی بانک مرکزی باشیم.

قبل از همه اینها، ICYMI، من یک نوشته ام خلاصه ای سریع از موضوعات بازار که جفت ارز را در هفته گذشته تحت فشار قرار داد. آن را بررسی کنید!

همه نگاه ها به این معطوف خواهد بود که آیا این مکث نقطه اوج چرخه افزایش نرخ است یا اینکه RBA انتظار بیشتری در آینده قابل پیش بینی دارد.

و اکنون برای محرک‌های بالقوه بازار در تقویم اقتصادی این هفته:

رویدادهای مهم اقتصادی:

بیانیه سیاست RBNZ (5 آوریل، ساعت 2:00 بامداد به وقت گرینویچ) – انقباض غافلگیرکننده تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم 2022 و کاهش قیمت مسکن ممکن است بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) را وادار کند که دو بار در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره فکر کند.

از سوی دیگر، بازار کار نیوزلند همچنان بسیار فشرده است و داده‌های «نرم» مانند نظرسنجی‌های تجاری نشان می‌دهد که اقتصاد می‌تواند نرخ‌های بهره بالاتر را مدیریت کند. به همین دلیل است که معامله گران انتظار دارند که RBNZ به یک حد وسط برود، که یک افزایش 25 امتیازی نرخ به 5.00 درصد.

نمودار فارکس 1 ساعته NZD/USD توسط TradingView

در طرف دیگر معامله، معامله گران بیشتری در پایان چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قیمت گذاری می کنند.

به روز رسانی های مرتبط با NFP – یک هفته دیگر، فرصتی دیگر برای حدس و گمان در مورد حرکت سیاست بعدی فدرال رزرو! نظرسنجی‌های اولیه تجاری و درخواست‌های نسبتاً کم برای بیکاری باعث می‌شود که معامله‌گران بین 200 تا 240 هزار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) قیمت‌گذاری کنند و نرخ بیکاری در مارس 3.6 درصد باقی بماند.

تا زمانی که شاهد اعداد و ارقام شگفت انگیز بازار کار ایالات متحده نباشیم، روند ریسک پسند و ضد دلار آمریکا در هفته گذشته می تواند ادامه یابد.

در همین حال، زمانی که چند PMI، گزارش ADP و داده‌های NFP از نزدیک مشاهده می‌شوند، اعداد به‌روز شده بازار کار ایالات متحده را مشاهده خواهیم کرد.

بیایید ببینیم که آیا روند این هفته گسترش می یابد یا خم می شود.

می‌توانیم شاهد جهش NZD/USD از پشتیبانی کانال صعودی آن باشیم و مناطق مورد علاقه قبلی مانند 0.6250، 0.6270 یا 0.6300 را دوباره بررسی کنیم.


منبع: https://www.babypips.com/news/forex-weekly-outlook-2023-04-03رشد دستمزدها را که ممکن است از 0.2 درصد به 0.3 درصد به صورت ماهانه شتاب گرفته باشد و نگرانی های تورم را تشدید کند، دقیق نگه دارید.

RBA و RBNZ دور دیگری از تصمیمات نرخ بهره را در این هفته آغاز می کنند! آیا شاهد توقف افزایش نرخ خواهیم بود؟

انتظارات رشد، تورم و اشتغال بانک مرکزی را از دست ندهید تا بتوانید سرنخ هایی در مورد تعصبات نرخ بهره RBA به دست آورید!

تسهیل شرایط اشتغال به گمانه‌زنی‌های «اوج نرخ» برای فدرال رزرو دامن می‌زند و احتمالاً بر دلار آمریکا در برابر همتایان پرخطر آن تأثیر می‌گذارد. از سوی دیگر، غافلگیری های صعودی به فدرال رزرو فضای بیشتری برای بازگشت به افزایش نرخ بهره می دهد یا حداقل کاهش نرخ را پس از اوایل سال 2024 به تاخیر می اندازد.

مانند RBA، بازارها در مورد نرخ “اوج” برای RBNZ گمانه زنی می کنند. برخی بر این باورند که 5.00 درصد باید پس از افزایش 450 bps از اواخر سال 2021 این کار را انجام دهند، اما این واقعاً بستگی به این دارد که RBNZ به چه نقاط داده ای نگاه دقیق تری خواهد داشت.

شاخص های پیشرو مانند PMI تولید ISM (3 آوریل، 2:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ) فرصت های شغلی JOLTS (4 آوریل، 2:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ)، گزارش ADP (5 آوریل، 12:15 بعد از ظهر به وقت گرینویچ)، و خدمات ISM PMI (4 آوریل، 2:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ) باید سرنخ های بیشتری در مورد اعداد NFP قبل از انتشار جمعه به ما بدهد.

تصمیم سیاست RBA (4 آوریل، 4:30 صبح به وقت گرینویچ) – با توجه به اینکه اعضای رزرو بانک استرالیا (RBA) موافقت کردنددر جلسه بعدی یک مکث را تجدید نظر کنیددر ماه مارس، و تورم استرالیا در فوریه کاهش یافت، معامله گران اکنون شاهد یک مکث افزایش نرخ در آوریل.

تصمیم سیاست RBNZ در اواخر این هفته باعث شد نگاه دقیق‌تری به NZD/USD و روند صعودی آن در بازه زمانی 1 ساعته بیندازم.

همانطور که می بینید، این جفت در حال آزمایش مجدد حمایت از خط روند است که گاوها و خرس های NZD از اوایل ماه مارس به آن احترام گذاشته اند. نه تنها این، بلکه سیگنال “زیاد فروش” Stochastic از ادامه روند احتمالی پشتیبانی می کند. وقتی صحبت از جمعه شد، بازارهای ایالات متحده برای تعطیلات جمعه خوب تعطیل هستند. این بدان معناست که ما می‌توانیم شاهد نوسانات بالاتر در میان جفت‌های دلار در میان حجم معاملات کم‌تر باشیم.

راه اندازی هفته فارکس: NZD/USD

نمودار فارکس 1 ساعته NZD/USD

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج